Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mvt premium

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1134 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59521 - mvt premium
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 10037 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

malakith 10-11-2009 19:44 Print topicpost

Posts: 190
heej,

men ontsteking moest worden vervangen dus heb ik een mvt MILENIUM besteld.
ze waren alleen zo slim me een mvt premium te leveren:P
gaat om derbi senda

maar dit is dus een binnenrotor.
weet wel hoe ik dit moet monteren en alles maar heb nu wel ene paar probleempjes.

hij heeft dus koeling nodig, dus er moeten gaten in die plastic kap komen maar hoe reageert dit alles bij regen?
en nu ben ik dus van plan hem zo te monteren dat ik geen voorontsteking heb maar ik weetniet of dat dit gezond is voor mijn rotor en zo niet hoeveel graden/mm is het gezond om hem te vervroegen voor op straat gebruik(300km de week).

en nu nog een vraag, sins mijn ontsteking losgetrild is en hij toen weer even aan de praat ging met een am6 ontsteking loopt hij stationaair heel erg veel toeren?
kan dit een symptoom zijn van een lekkernde krukas keering of is het egt iets wat ik in de inlaat moet zoeken?

alvast bedankt
 

Jasper Strahiem 10-11-2009 19:46 Print reply

Posts: 1950
Het hoge toerental zou valse lucht kunnen zijn, bij je keering of je inlaat systeem. Waar kunnen wij niet raden. Maar van het los trillen van je ontsteking gaat je keering niet stuk
 
Make the most of now
malakith 10-11-2009 20:03 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
Het hoge toerental zou valse lucht kunnen zijn, bij je keering of je inlaat systeem. Waar kunnen wij niet raden. Maar van het los trillen van je ontsteking gaat je keering niet stuk


het is met behoorlijk geweld losgekomen om eerlijk te zijn.
maar als hij lucht trekt bij men keering gaat hij dus ook heel hoog stationair lopen want dat vroeg ik me dus af want bij de inlaat kan ik het nog snappen maar bij men keering zouw je eerder denken dat je onderdruk verliest waardoor je minder mengsel aanzuigt en hij dus gewoon kut loopt.

of lul ik maar een end weg?:P
 
bierbundelhonda 11-11-2009 2:09 Print reply

Posts: 3396
je gas reactie neemt wel idioot toe met dat ding.
weet niet of je in omgeving zit met veel politie?

ik wil hem anders wel overkopen van je ! mocht je hem hebben geprobeerd en er niks aan vinden of het risico niet willen lopen
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
Toettoet 11-11-2009 2:47 Print reply
Posts: 780
Vooronsteking zul je altijd moeten hebben anders loopt hij gewoon niet/kak.

Je originele onsteking werkt ook doormiddel van vooronsteking, maar gewoon volgens het boekje op de juiste waarde zetten.

Dat hij ineens hoger stationair loopt als hij voor de rest prima loopt en bougie is niet wit van kleur etc, is het waarschijlijk gewoon je stationairschroef die je wat verder uit kan draaien.

Misschien was je Derbi onsteking gewoon minder goed dan die am6 die je er op hebt geflikkerd en is de vonk nu sterker.
 
bierbundelhonda 11-11-2009 5:14 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Toettoet
Vooronsteking zul je altijd moeten hebben anders loopt hij gewoon niet/kak.

Je originele onsteking werkt ook doormiddel van vooronsteking, maar gewoon volgens het boekje op de juiste waarde zetten.

Dat hij ineens hoger stationair loopt als hij voor de rest prima loopt en bougie is niet wit van kleur etc, is het waarschijlijk gewoon je stationairschroef die je wat verder uit kan draaien.

Misschien was je Derbi onsteking gewoon minder goed dan die am6 die je er op hebt geflikkerd en is de vonk nu sterker.



am6 en derbi onstekingen is allemaal het zelfde joh
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
malakith 11-11-2009 8:45 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
je gas reactie neemt wel idioot toe met dat ding.
weet niet of je in omgeving zit met veel politie?

ik wil hem anders wel overkopen van je ! mocht je hem hebben geprobeerd en er niks aan vinden of het risico niet willen lopen


haha doe hem zekerste weten niet weg, reden dat ik geen binnerotor kocht was dat er dan geen licht op zat en als je er een met licht koopt hij rete duur is.

maarja als ze mij per ongeluk de verkeerde geven dan maak ik er dankbaar gebruik van

en ze hebben mij ookal de verkeerde handleiding gegeven, zat te lezen en ze zaten te lullen over een spiebaan dus ik ff kijken wat er op het blaadje stond en nu blijkt het dus voor een milenium ontsteking te zijn(geen rotor)

dus ik ben op zoek naar een handleiding voor een premium,
iemand die hem toevallig even voor me wil kopieeren?.

want weet nu niet op hoeveel voor ontsteking ik hem mot zetten


 
malakith 11-11-2009 17:02 Print reply

Posts: 190
probleem met keering is opgelost en heb heel men inlaat van nieuwe pakkingen voorzien.

is 1,5 mm vervroeging aan te raden?
en hoeveel zal ik uit men kap halen voor koeling? de ontstekingskap dus.

 
bierbundelhonda 12-11-2009 3:04 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: malakith
probleem met keering is opgelost en heb heel men inlaat van nieuwe pakkingen voorzien.

is 1,5 mm vervroeging aan te raden?
en hoeveel zal ik uit men kap halen voor koeling? de ontstekingskap dus.




zet de markeering op de rotor en de stator tegen elkaar (op die positie moet je zuiger 1.5 mm vervroegd op zijn Bovenste doden punt staan.

1.5 is redelijk . mijn polini rotor staat ook zo met 50 CC

heb je 70 cc zou ik 1.7 mm doen
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
malakith 12-11-2009 15:17 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
[...]



zet de markeering op de rotor en de stator tegen elkaar (op die positie moet je zuiger 1.5 mm vervroegd op zijn Bovenste doden punt staan.

1.5 is redelijk . mijn polini rotor staat ook zo met 50 CC

heb je 70 cc zou ik 1.7 mm doen


ik heb een gilardoni 74cc met de nodige setup eromheen
weetje zeker dat deze waardes ook gelden voor een mvt ontsteking?

en geen een dealer hier inde buurt heeft een micrometer te koope hier in de buurt en wil niet weer moeten wachten tot volgende week.

iemand met een geniaal idee? niet met stroboscoop aankomen want die heb ik niet:P
 
bierbundelhonda 12-11-2009 15:22 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: malakith
[...]


ik heb een gilardoni 74cc met de nodige setup eromheen
weetje zeker dat deze waardes ook gelden voor een mvt ontsteking?

en geen een dealer hier inde buurt heeft een micrometer te koope hier in de buurt en wil niet weer moeten wachten tot volgende week.

iemand met een geniaal idee? niet met stroboscoop aankomen want die heb ik niet:P


ja joh HPI/MVT/Polini allemaal het zelfde :P

voor een 74 cc kan je wel proberen 1,7 aan tehouden

weet niet of hij makkelijk een gat in je zuiger brand :P? ff keiji pmen misschien die rijdt ook met een 80 CC rond :P

btw
verkoop je die mvt echt neit in de toekomst ?
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
Royal Club 12-11-2009 15:23 Print reply

Posts: 60390
kut wesley. 17graden, 1.4mm heb ik jou toen gezegd voor polini. HPI en PVl en dergelijke hebben hele andere waardes


 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
malakith 12-11-2009 15:32 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
kut wesley. 17graden, 1.4mm heb ik jou toen gezegd voor polini. HPI en PVl en dergelijke hebben hele andere waardes




wat kan ik dan het beste aanhouden voor deze mvt?
wil geen gat in men zuiger
 
Royal Club 12-11-2009 15:33 Print reply

Posts: 60390
hoe kom jij er bij dat dat ding extra koeling moet hebben trouwens?

en wat betreft de voorontsteking even een handleiding zoeken op internet of een zaak mailen die ze verkoopt.

zo simpel als het maar kan
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
malakith 12-11-2009 15:43 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
hoe kom jij er bij dat dat ding extra koeling moet hebben trouwens?

en wat betreft de voorontsteking even een handleiding zoeken op internet of een zaak mailen die ze verkoopt.

zo simpel als het maar kan


dat zeggen ze bij mvt.
ik bedoel eigenlijk gewoon dat hij neit helemaal mag worden afgesloten.

en in de handleiding zeggen ze niks over waardes alleen waar alles hoort e.d.
zit er nu dus aan te denken dat ik de stator en rotor gewoon gelijk moet zetten op het hoogste punt van de zuiger omdat mvt niks over voorontsteking zegt?
 
Royal Club 12-11-2009 15:45 Print reply

Posts: 60390
dat zou kunnen. of ie dan goed loopt weet ik niet maar begin maar eens bij 1mm voorontsteking ofzo. denk niet dat je dan je zuiger kapot brand
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 10037 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved