Jasper Strahiem |
10-11-2009 19:46 |
 Posts: 1950 |
Het hoge toerental zou valse lucht kunnen zijn, bij je keering of je inlaat systeem. Waar kunnen wij niet raden. Maar van het los trillen van je ontsteking gaat je keering niet stuk
|
|
Make the most of now |
|
malakith |
10-11-2009 20:03 |
 Posts: 190 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
Het hoge toerental zou valse lucht kunnen zijn, bij je keering of je inlaat systeem. Waar kunnen wij niet raden. Maar van het los trillen van je ontsteking gaat je keering niet stuk
het is met behoorlijk geweld losgekomen om eerlijk te zijn.
maar als hij lucht trekt bij men keering gaat hij dus ook heel hoog stationair lopen want dat vroeg ik me dus af want bij de inlaat kan ik het nog snappen maar bij men keering zouw je eerder denken dat je onderdruk verliest waardoor je minder mengsel aanzuigt en hij dus gewoon kut loopt.
of lul ik maar een end weg?:P
|
|
|
|
bierbundelhonda |
11-11-2009 2:09 |
 Posts: 3396 |
je gas reactie neemt wel idioot toe met dat ding.
weet niet of je in omgeving zit met veel politie?
ik wil hem anders wel overkopen van je ! mocht je hem hebben geprobeerd en er niks aan vinden of het risico niet willen lopen
|
|
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!! |
|
Toettoet |
11-11-2009 2:47 |
Posts: 780 |
Vooronsteking zul je altijd moeten hebben anders loopt hij gewoon niet/kak.
Je originele onsteking werkt ook doormiddel van vooronsteking, maar gewoon volgens het boekje op de juiste waarde zetten.
Dat hij ineens hoger stationair loopt als hij voor de rest prima loopt en bougie is niet wit van kleur etc, is het waarschijlijk gewoon je stationairschroef die je wat verder uit kan draaien.
Misschien was je Derbi onsteking gewoon minder goed dan die am6 die je er op hebt geflikkerd en is de vonk nu sterker.
|
|
|
|
bierbundelhonda |
11-11-2009 5:14 |
 Posts: 3396 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Toettoet
Vooronsteking zul je altijd moeten hebben anders loopt hij gewoon niet/kak.
Je originele onsteking werkt ook doormiddel van vooronsteking, maar gewoon volgens het boekje op de juiste waarde zetten.
Dat hij ineens hoger stationair loopt als hij voor de rest prima loopt en bougie is niet wit van kleur etc, is het waarschijlijk gewoon je stationairschroef die je wat verder uit kan draaien.
Misschien was je Derbi onsteking gewoon minder goed dan die am6 die je er op hebt geflikkerd en is de vonk nu sterker.
am6 en derbi onstekingen is allemaal het zelfde joh
|
|
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!! |
|
malakith |
11-11-2009 8:45 |
 Posts: 190 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
je gas reactie neemt wel idioot toe met dat ding.
weet niet of je in omgeving zit met veel politie?
ik wil hem anders wel overkopen van je ! mocht je hem hebben geprobeerd en er niks aan vinden of het risico niet willen lopen
haha doe hem zekerste weten niet weg, reden dat ik geen binnerotor kocht was dat er dan geen licht op zat en als je er een met licht koopt hij rete duur is.
maarja als ze mij per ongeluk de verkeerde geven dan maak ik er dankbaar gebruik van
en ze hebben mij ookal de verkeerde handleiding gegeven, zat te lezen en ze zaten te lullen over een spiebaan dus ik ff kijken wat er op het blaadje stond en nu blijkt het dus voor een milenium ontsteking te zijn(geen rotor)
dus ik ben op zoek naar een handleiding voor een premium,
iemand die hem toevallig even voor me wil kopieeren?.
want weet nu niet op hoeveel voor ontsteking ik hem mot zetten
|
|
|
|
malakith |
11-11-2009 17:02 |
 Posts: 190 |
probleem met keering is opgelost en heb heel men inlaat van nieuwe pakkingen voorzien.
is 1,5 mm vervroeging aan te raden?
en hoeveel zal ik uit men kap halen voor koeling? de ontstekingskap dus.
|
|
|
|
bierbundelhonda |
12-11-2009 3:04 |
 Posts: 3396 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: malakith
probleem met keering is opgelost en heb heel men inlaat van nieuwe pakkingen voorzien.
is 1,5 mm vervroeging aan te raden?
en hoeveel zal ik uit men kap halen voor koeling? de ontstekingskap dus.
zet de markeering op de rotor en de stator tegen elkaar (op die positie moet je zuiger 1.5 mm vervroegd op zijn Bovenste doden punt staan.
1.5 is redelijk . mijn polini rotor staat ook zo met 50 CC
heb je 70 cc zou ik 1.7 mm doen
|
|
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!! |
|
malakith |
12-11-2009 15:17 |
 Posts: 190 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
[...]
zet de markeering op de rotor en de stator tegen elkaar (op die positie moet je zuiger 1.5 mm vervroegd op zijn Bovenste doden punt staan.
1.5 is redelijk . mijn polini rotor staat ook zo met 50 CC
heb je 70 cc zou ik 1.7 mm doen
ik heb een gilardoni 74cc met de nodige setup eromheen
weetje zeker dat deze waardes ook gelden voor een mvt ontsteking?
en geen een dealer hier inde buurt heeft een micrometer te koope hier in de buurt en wil niet weer moeten wachten tot volgende week.
iemand met een geniaal idee? niet met stroboscoop aankomen want die heb ik niet:P
|
|
|
|
bierbundelhonda |
12-11-2009 15:22 |
 Posts: 3396 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: malakith
[...]
ik heb een gilardoni 74cc met de nodige setup eromheen
weetje zeker dat deze waardes ook gelden voor een mvt ontsteking?
en geen een dealer hier inde buurt heeft een micrometer te koope hier in de buurt en wil niet weer moeten wachten tot volgende week.
iemand met een geniaal idee? niet met stroboscoop aankomen want die heb ik niet:P
ja joh HPI/MVT/Polini allemaal het zelfde :P
voor een 74 cc kan je wel proberen 1,7 aan tehouden
weet niet of hij makkelijk een gat in je zuiger brand :P? ff keiji pmen misschien die rijdt ook met een 80 CC rond :P
btw
verkoop je die mvt echt neit in de toekomst  ?
|
|
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!! |
|
Royal Club |
12-11-2009 15:23 |
 Posts: 60390 |
kut wesley. 17graden, 1.4mm heb ik jou toen gezegd voor polini. HPI en PVl en dergelijke hebben hele andere waardes
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
malakith |
12-11-2009 15:32 |
 Posts: 190 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
kut wesley. 17graden, 1.4mm heb ik jou toen gezegd voor polini. HPI en PVl en dergelijke hebben hele andere waardes 
wat kan ik dan het beste aanhouden voor deze mvt?
wil geen gat in men zuiger
|
|
|
|
Royal Club |
12-11-2009 15:33 |
 Posts: 60390 |
hoe kom jij er bij dat dat ding extra koeling moet hebben trouwens?
en wat betreft de voorontsteking even een handleiding zoeken op internet of een zaak mailen die ze verkoopt.
zo simpel als het maar kan
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
malakith |
12-11-2009 15:43 |
 Posts: 190 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
hoe kom jij er bij dat dat ding extra koeling moet hebben trouwens?
en wat betreft de voorontsteking even een handleiding zoeken op internet of een zaak mailen die ze verkoopt.
zo simpel als het maar kan
dat zeggen ze bij mvt.
ik bedoel eigenlijk gewoon dat hij neit helemaal mag worden afgesloten.
en in de handleiding zeggen ze niks over waardes alleen waar alles hoort e.d.
zit er nu dus aan te denken dat ik de stator en rotor gewoon gelijk moet zetten op het hoogste punt van de zuiger omdat mvt niks over voorontsteking zegt?
|
|
|
|
Royal Club |
12-11-2009 15:45 |
 Posts: 60390 |
dat zou kunnen. of ie dan goed loopt weet ik niet  maar begin maar eens bij 1mm voorontsteking ofzo. denk niet dat je dan je zuiger kapot brand
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|