Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Raar onderdeeltje (afkomst niet bekent ?)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1086 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59519 - Raar onderdeeltje (afkomst niet bek...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1763 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

limburger 10-11-2009 17:57 Print topicpost

Posts: 686
Zondag heb ik mijn ketting van mijn Senda sm '01' verkort en gister toen ik de brommer uit de garage reed merkte ik al dat ie heel zwaar rolde (niet gestart gewoon in de vrij). De ketting staat ook niet te strak dat heb ik direct gesjeckt (2-3 cm speling). En toen zag ik een onderdeeltje op de grond liggen op de plek waar ik aan de ketting gewerkt had (zie afbeelding).



Ik heb zelf geen benul waar dit onderdeeltje vanaf komt en ik heb het er ook niet afgehaald of zo. Graag iemand die weet waar het vanaf komt. En of het te maken heeft met het zwaar rollen in de vrij (motor uit).

Liniaal der naast zodat je kunt zien dat het maar een friemeltje is.



 
Beater un gaat inne handj den un handj in dien gaat!

Derbi-Olaf 10-11-2009 18:08 Print reply

Posts: 14999
Ik had je inbox gelezen, maar ik kon het niet echt plaatsen

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
brommerrijdertje 10-11-2009 18:09 Print reply

Posts: 380
beweegte je ketting soepel toen je hem erop zetten?
 
zo'n grote vuurbal jonge, BAM
limburger 10-11-2009 18:09 Print reply

Posts: 686
Nu wel ?
 
Beater un gaat inne handj den un handj in dien gaat!
Joel_koningslust 10-11-2009 18:09 Print reply

Posts: 14514
lijkt me zo niet echt iets wat met het zwaar lopen te maken heeft. het enige dat ik zou kunnen bedenken is dat het zon oring bus van de ketting is, maar dat zou het probleem niet mogen zijn. heb je niet gewoon de as keihard aangepeerd waardoor je lagers klem zitten?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Floris-tsx 10-11-2009 18:12 Print reply

Posts: 3225
-zit dat busje niet nog ergens anders in de ketting?
ik vind het opzich wel raar dat net nu dat bussie ernaast ligt, hij opeens heel erg stroef loopt. Dus het zinvolst lijkt het me als iemand dat ding herkent en zegt waar het vandaan komt. Dan kan hij m terugstoppe en hopelijk constateren dat zn senda weer goed loopt
 
Iedereen kan professioneel worden
brommerrijdertje 10-11-2009 18:15 Print reply

Posts: 380
zet je brommer eens op een bok en zet je ketting slap, kijk dan als het wiel zelf zwaar loopt of dat ie pas zwaar loopt als de ketting strak gaat staan
 
zo'n grote vuurbal jonge, BAM
limburger 10-11-2009 18:16 Print reply

Posts: 686
Mijn ketting beweegde soepel en de as weet ik niet maar waar in ***** naam dit dingetje vandaag komt weet ik niet. En joel wat je gister zei van een te strakke ketting nope heb gekeken en staat cker niet te strak.
 
Beater un gaat inne handj den un handj in dien gaat!
limburger 10-11-2009 18:17 Print reply

Posts: 686
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommerrijdertje
zet je brommer eens op een bok en zet je ketting slap, kijk dan als het wiel zelf zwaar loopt of dat ie pas zwaar loopt als de ketting strak gaat staan


Ok ga ik proberen

 
Beater un gaat inne handj den un handj in dien gaat!
Joel_koningslust 10-11-2009 18:19 Print reply

Posts: 14514
als ik zo na ga denken denk ik dat dat dingetje gewoon al in de schuur lag te slingeren en dat je de as veels te hard hebt aangedraaid. beter laat je de kettingspanners zoals ze zijn en draai je gewoon de as ff een paar slagen los en kijk je of hij dan nog zo zwaar duwt.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
limburger 10-11-2009 18:23 Print reply

Posts: 686
owkeej

 
Beater un gaat inne handj den un handj in dien gaat!
ronge48 10-11-2009 18:24 Print reply

Posts: 3003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
als ik zo na ga denken denk ik dat dat dingetje gewoon al in de schuur lag te slingeren en dat je de as veels te hard hebt aangedraaid. beter laat je de kettingspanners zoals ze zijn en draai je gewoon de as ff een paar slagen los en kijk je of hij dan nog zo zwaar duwt.


dat dacht ik dus ook al, het enige wat er op zou kunnen lijken zijn de schakelas en kickstartas maar die zijn nog allebei goed zegt hij.
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
Joel_koningslust 10-11-2009 18:26 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronge48
[...]


dat dacht ik dus ook al, het enige wat er op zou kunnen lijken zijn de schakelas en kickstartas maar die zijn nog allebei goed zegt hij.



kickstaras is veel dikker man dat ding is doormidden net 5mm dik. dus heel ongeveer 1cm. kickas is 15mm ofzo
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
limburger 10-11-2009 18:43 Print reply

Posts: 686
Daar heb ik ook niet aangezeten (Heey joel je hebt ju 12345 posts :p vet ) Nou nu ff terug ik ga zo ff die remklauw en de blokjes sjeckke want volgens mij loop die aan.
 
Beater un gaat inne handj den un handj in dien gaat!
leonmt5 10-11-2009 18:53 Print reply

Posts: 799
heb je die schijf bij je remklauwophanging wel weer gemonteerd?? misschien dat je die vergeten bent, dan gaat je klauw namelijk scheef staan.
 
bert : bezopen en rijd toch.
leonmt5 10-11-2009 18:54 Print reply

Posts: 799
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
als ik zo na ga denken denk ik dat dat dingetje gewoon al in de schuur lag te slingeren en dat je de as veels te hard hebt aangedraaid. beter laat je de kettingspanners zoals ze zijn en draai je gewoon de as ff een paar slagen los en kijk je of hij dan nog zo zwaar duwt.


mag niets uitmaken, lagers zetten niet uit of komen niet knel te zitten, zit niet voor niets een bus tussen de 2 wiellagers.

 
bert : bezopen en rijd toch.

Dit topic is 1763 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved