Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Van 18mm naar 13mm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 893 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59507 - Van 18mm naar 13mm
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 936 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ReinoutC 10-11-2009 11:47 Print topicpost

Posts: 181
Ik heb een skyteam pbr 50. Hij is nu afgesteld op 50 km/h op de teller (slechts 35 in werkelijke km) Nu zij de garagist die hem afstelde dat de meeste brommers slecht lopen op afstelling. Zeker met een 18mm onder die te groot is voor 45 mee te rijden. Hij is nu afgesteld met een zeer kleine sproeier in de carbu. Daarom d8 ik nu om er zelf een 13mm onder te steken met de standaard sproeier en heb de oude ori luchtfilter ook nog liggen.

Gaat men brommer dan degelijk rijden? Aan de wettelijke 45km/u? Zal hij rijden als een standaard of blijft het probleem van een afstelling me achtervolgen?
 

Micha.L 10-11-2009 11:48 Print reply

Posts: 535
moet je wel ff zeggen wat de rest van je setupje is,
 
sibren mt 10-11-2009 11:57 Print reply
Posts: 585
je zou gewoon met een 18mm kunnen rijden op 50cc hoor
alleen het afstellen is iets lastiger
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 10-11-2009 11:59 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sibren mt
je zou gewoon met een 18mm kunnen rijden op 50cc hoor
alleen het afstellen is iets lastiger

met lastig wek je de indruk dat je em wel perfect kunt afstellen, alleen dat het wat moeilijker is.

Kan dus niet. hij zal wel lopen, maar als je carb te groot is zal je hem nooit perfect afgesteld krijgen... hooguit één gebied wat goed staat (onderin of powerband) en de andere gebieden draait ie zwaar begaaid in.

 
Too cool for school!
sibren mt 10-11-2009 15:28 Print reply
Posts: 585
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]

met lastig wek je de indruk dat je em wel perfect kunt afstellen, alleen dat het wat moeilijker is.

Kan dus niet. hij zal wel lopen, maar als je carb te groot is zal je hem nooit perfect afgesteld krijgen... hooguit één gebied wat goed staat (onderin of powerband) en de andere gebieden draait ie zwaar begaaid in.




hoezo kan je hem niet pervect afstellen tuurlijk kan dat wel met 18mm op 50 dat kan makelijk
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 10-11-2009 15:37 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sibren mt
[...]



hoezo kan je hem niet pervect afstellen tuurlijk kan dat wel met 18mm op 50 dat kan makelijk


Quote:
Perfect
Geheel, zonder enig gebrek. Synoniem Volmaakt


Dus zoals Martijn al zegt, dat kan dus niet.

 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
PraatPaal 10-11-2009 15:38 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
moet je wel ff zeggen wat de rest van je setupje is,


tis een 4takt brommer, dus zul je iets hebben aan deze informatie dan


 
ReinoutC 10-11-2009 16:14 Print reply

Posts: 181
Rest is standaard 50cc'tje. Wel met regina pro (goudkl) ketting op en bridgestone achterband.

IK heb even geinformeerd en ik zal dus ook het spruitstuk veranderen omdat bij een 4takt pbr daar de afstelling in zit.

Ik zal dus dit straks gaan afhalen bij de winkel:

- Standaard carbu 13mm (pbr skyteam)
- Standaard sproeier
- Standaard spruitstuk met ori (fabrieks) afstelring in.

Geloof me 18mm rijdt echt slecht aan 50 km/u. Trekt traag op rijdt ni snel (duuh afgesteld xD). Ik heb het aan lijve ondervonden brommer is door 3 verschillende (gediplomeerde) garagisten afgesteld. En na een week is hij compleet ontregeld. Het ligt niet aan de kwaliteit van de carbu want het is een keihin met passende luchtfilter en takegawa spruitstuk van een waarde rond de 300 euro.

Men vraag is gewoon doe ik hier goed aan of hou ik die 100 euro beter voor iets anders. Als het toch niet maakt van kwaliteit van rijden kan ik evegoed op 18mm blijven rijden.


Kort: 18mm rijdt slecht -> gaat 13mm beter gaan of geef ik er beter geen geld aan?

Dit bericht is gewijzigd door ReinoutC op 10-11-2009 om 16:16 uur.
 
Royal Club 10-11-2009 16:17 Print reply

Posts: 60390
is die keihin wel echt? en wat is het bijpassende filter?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Wauter 10-11-2009 16:18 Print reply
Posts: 229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
Rest is standaard 50cc'tje. Wel met regina pro (goudkl) ketting op en bridgestone achterband.

IK heb even geinformeerd en ik zal dus ook het spruitstuk veranderen omdat bij een 4takt pbr daar de afstelling in zit.

Ik zal dus dit straks gaan afhalen bij de winkel:

- Standaard carbu 13mm (pbr skyteam)
- Standaard sproeier
- Standaard spruitstuk met ori (fabrieks) afstelring in.

Geloof me 18mm rijdt echt slecht aan 50 km/u. Trekt traag op rijdt ni snel (duuh afgesteld xD). Ik heb het aan lijve ondervonden brommer is door 3 verschillende (gediplomeerde) garagisten afgesteld. En na een week is hij compleet ontregeld. Het ligt niet aan de kwaliteit van de carbu want het is een keihin met passende luchtfilter en takegawa spruitstuk van een waarde rond de 300 euro.

Men vraag is gewoon doe ik hier goed aan of hou ik die 100 euro beter voor iets anders. Als het toch niet maakt van kwaliteit van rijden kan ik evegoed op 18mm blijven rijden.


Kort: 18mm rijdt slecht -> gaat 13mm beter gaan of geef ik er beter geen geld aan?

Dit bericht is gewijzigd door ReinoutC op 10-11-2009 om 16:16 uur.


het zal zeker beter gaan maar je moet niet verwachten dat je hierna niet hoeft af te stellen. Maar als het goed is heb je aan één keer afstellen genoeg
 
Tim-gpr99 10-11-2009 16:24 Print reply

Posts: 841
Skyteam heeft ecokleppen he, de kop heeft maar een doorlaat van 14mm op het standaard 50 blok. Groter gaan heeft dus eigenlijk alleen negatieve effecten.
 
GPR50 '99 streetfightert
Rens 10-11-2009 16:34 Print reply

Posts: 6863
Met een 13mm kan je ook prima 75 of harder rijden. Als je de doorlaat van de carb heel groot neemt en je draait bijna geen toeren dan stroomt de lucht niet snel genoeg door de carburateur om de benzine mooi te vernevelen.

Dan kan je afstel problemen krijgen, uitvallen bij ineens vol gas of het rijd alleen lekker bij hoge toeren
 
achter de maan is alles beter
ReinoutC 10-11-2009 19:25 Print reply

Posts: 181
Brommer ging op 18mm een mooie 95 km/u (gps gemeten). Het spruitstuk is veranderd naar en takegawa.

Ik heb dus de onderdelen. Morgen even onder brommer steken en nieuw ringetje in het spruitstuk want dit zit er niet bij

Hoe hard hij loopt kan me geen bal schelen. Hij wordt dus toch afgesteld.

Dus niet lekker offtopic gaan leuteren over hoe je hard kunt rijden met standaard setup.

@Royal: Het is idd geen keihin maar een takegawa met takegawa spruitstuk en luchtfilter. Heb hem in carbukit gekocht dus alles past wel.

Dit bericht is gewijzigd door ReinoutC op 10-11-2009 om 19:27 uur.

Vandaag geprobeert. Alles gemonteerd toen we wouden starten kregen we niks. Dus alles gedemonteerd en de oude er trg op (18mm), hij starte ook niet. Na 2 uurtjes prutsen en alles nakijken vonden we da de stroomkabel voor de ontsteking uit zijn bus was. Wat tape rond gedaan en hij draaide terug.

De nieuwe carbu moet er dus nog op. Vandaag of dit weekend.

Dit bericht is gewijzigd door ReinoutC op 11-11-2009 om 15:51 uur.
 

Dit topic is 936 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved