Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - rijd niet helemaal lekker

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1011 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59506 - rijd niet helemaal lekker
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3412 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RBN 9-11-2009 22:05 Print topicpost

Posts: 858
Het gaat over mijn cimatti kaiman met minarelli p4 blok

ik ben bezig met afstellen (nog steeds) maar is nog steeds niet perfect.

Bij koude motor (1e 500m) rookt en stottert hij iets (alleen in de hoge toeren, niet heel veel last van.

De volgende 10 km rijd hij prima, trekt niet helemaal gelijkmatig op, dus niet in een 'vloeiende lijn'. dat is nog wel jammer. zou beter moeten zijn.

soms trekt hij een klein stukje wel lekker door en dat voelt heel goed. hij kan echt gelijkmatig doortrekken. dat gaat dan ook een stuk sneller, maar dit is maar soms even.

en daarna gaat het weer slecht met hem (na half uurtje rijden): trekt zeer ongelijkmatig door, dus echt met schokken. maakt niet alle verbrandingen. het lijkt wel of de motor aan-uit-aan-uit (en dat snel achtereen volgend) gaat zegmaar, vooral in de lagere toeren, hij komt dan nog wel redelijk op snelheid maar dit duurt wel langer.

dit is als de motor dus flink heet is.
ook heeft hij dan soms een naverbranding

ook viel hij op het laatst 2x uit bij het wegrijden vanuit zn 1. dan kon ik hem pas na ongeveer 1 minuut weer starten, warmloper?

Mijn bougie ziet er in principe goed uit, dus daarom verbaas ik me over die warmloper die mischien 2x plaats vond.

of kan dat ook de ontsteking zijn?


er zit sproeier 72 in, bougie b7. dellorto 14mm, powerfilter en standaard uitlaat, gewoon 50cc. maakt veel toeren en heeft 4 versnellingen.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? iets met de afstelling? grotere/kleinere sproeier?

ontsteking?

ik hoor het graag.


Dit bericht is gewijzigd door RBN op 9-11-2009 om 22:09 uur.
 

Tim-gpr99 9-11-2009 22:19 Print reply

Posts: 841
bij mijn derbi had ik dit ook wel een beetje, alleen bij mij was dit een te grote sproeier, in plaats van pruttelen of stotteren echt dikke schokken in het middentoeren gebied.... ik zou nog beetje rommelen met je ontsteking, en helemaal goed afstellen
 
GPR50 '99 streetfightert
dude007 9-11-2009 22:21 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
Het gaat over mijn cimatti kaiman met minarelli p4 blok

ik ben bezig met afstellen (nog steeds) maar is nog steeds niet perfect.

Bij koude motor (1e 500m) rookt en stottert hij iets (alleen in de hoge toeren, niet heel veel last van.

De volgende 10 km rijd hij prima, trekt niet helemaal gelijkmatig op, dus niet in een 'vloeiende lijn'. dat is nog wel jammer. zou beter moeten zijn.

soms trekt hij een klein stukje wel lekker door en dat voelt heel goed. hij kan echt gelijkmatig doortrekken. dat gaat dan ook een stuk sneller, maar dit is maar soms even.

en daarna gaat het weer slecht met hem (na half uurtje rijden): trekt zeer ongelijkmatig door, dus echt met schokken. maakt niet alle verbrandingen. het lijkt wel of de motor aan-uit-aan-uit (en dat snel achtereen volgend) gaat zegmaar, vooral in de lagere toeren, hij komt dan nog wel redelijk op snelheid maar dit duurt wel langer.

dit is als de motor dus flink heet is.
ook heeft hij dan soms een naverbranding

ook viel hij op het laatst 2x uit bij het wegrijden vanuit zn 1. dan kon ik hem pas na ongeveer 1 minuut weer starten, warmloper?

Mijn bougie ziet er in principe goed uit, dus daarom verbaas ik me over die warmloper die mischien 2x plaats vond.

of kan dat ook de ontsteking zijn?
afbeelding

er zit sproeier 72 in, bougie b7. dellorto 14mm, powerfilter en standaard uitlaat, gewoon 50cc. maakt veel toeren en heeft 4 versnellingen.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? iets met de afstelling? grotere/kleinere sproeier?

ontsteking?

ik hoor het graag.


Dit bericht is gewijzigd door RBN op 9-11-2009 om 22:09 uur.


de onsteking is het niet als hij goed in toeren komt, wat is je mengsel? misschien is een iet grotere sproeier verstandig, heeft dat ding een membraam?
 
RBN 9-11-2009 22:33 Print reply

Posts: 858
heeft geen membraam
 
dude007 9-11-2009 22:36 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
heeft geen membraam


ik heb de andere ook gelezen je heb geen carter kompresie dus je keeringen zijn lek, als hij een verbranding slag overslaat, maar hij rijd nog wel dus het is niet extreem maar je zuld ze moeten vervangen
 
dude007 9-11-2009 22:39 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dude007
[...]


ik heb de andere ook gelezen je heb geen carter kompresie dus je keeringen zijn lek, als hij een verbranding slag overslaat, maar hij rijd nog wel dus het is niet extreem maar je zuld ze moeten vervangen


heb het verhaal nog een keer gelezen, voor 99,9 % zeker dat je keeringen gaar zijn
 
RBN 9-11-2009 22:41 Print reply

Posts: 858
Oke hoor dat voor het eerst. dan ga ik die vervangen.

hoop dat het daarmee weg is.

maar waarom heeft hij er bij warme motor nog meer last van, dan valt hij soms zelfs uit?

En waarom zou het carter compressie zijn en niet cilinder compessie probleem?

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 9-11-2009 om 22:45 uur.
 
dude007 9-11-2009 22:46 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
Oke hoor dat voor het eerst. dan ga ik die vervangen.

hoop dat het daarmee weg is.

maar waarom heeft hij er bij warme motor nog meer last van, dan valt hij soms zelfs uit?

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 9-11-2009 om 22:41 uur.


ik denk omdat de boel gaat uitzetten, door de warmte, dat de keering daardoor meer gaat lekken, maar maak anders een filmpje van je brommer hoe hij loopt, en dat roken wil ik ook wle ff zien, dan weet ik meer, maar zioals ik al zij 99,9 procent zeker heid
 
dude007 9-11-2009 22:50 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
Oke hoor dat voor het eerst. dan ga ik die vervangen.

hoop dat het daarmee weg is.

maar waarom heeft hij er bij warme motor nog meer last van, dan valt hij soms zelfs uit?

En waarom zou het carter compressie zijn en niet cilinder compessie probleem?

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 9-11-2009 om 22:45 uur.


omdat het een 2 takt motor is de druk in het carter zorgt ervoor dat de benzine weer omhoog komt met de verbrandigs slag, als er een keering lek is dan verliest hij het en krijgt hij zo nu en dan de benzine niet omhoog maar dat ligt eraan he lek de keering is, en het roken, is ook een oorzaak dan komt er carter olie bij de verbranding in de cilinder
 
RBN 9-11-2009 22:52 Print reply

Posts: 858
wat ook vreemd is, weet niet of het er iets mee te maken heeft. is dat als ik omhoog schakel naar zijn volgende versnelling. dat het toerental een beetje ongelijkmatig is. dus van zn 2 naar zn 3 bijvoorbeeld. je schakelt over en zodra je in zn 3 zit gaat het aantal toeren een beetje op en neer. dus niet helemaal gelijkmatig.
je hoort het toerental omhoog en omlaag gaan in de eerste 2 seconden in zn 3. of zijn dit slippende koppelingsplaten?

EDIT: als de keringen lek zijn, horen ze dan ook niet te lekken? daar zie ik in iedergeval niks van terug..

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 9-11-2009 om 22:54 uur.
 
dude007 9-11-2009 22:55 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
wat ook vreemd is, weet niet of het er iets mee te maken heeft. is dat als ik omhoog schakel naar zijn volgende versnelling. dat het toerental een beetje ongelijkmatig is. dus van zn 2 naar zn 3 bijvoorbeeld. je schakelt over en zodra je in zn 3 zit gaat het aantal toeren een beetje op en neer. dus niet helemaal gelijkmatig.
je hoort het toerental omhoog en omlaag gaan in de eerste 2 seconden in zn 3. of zijn dit slippende koppelingsplaten?


jah dan heeft hij ook een slippende koppeling maar daardoor loopt hij niet onregelmatig als de brommer niet rijd, net alsof hij een slag overslaat, maak een seen filmpje dan weet ik meer
 
RBN 9-11-2009 22:56 Print reply

Posts: 858
zal het proberen, wordt nog lastig rijdens filmpje maken waar je alles goed ziet + hoort

edit: weet nog iemand dat over of het niet aan de cilindercompressie ligt?

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 9-11-2009 om 22:59 uur.
 
dude007 9-11-2009 22:59 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
zal het proberen, wordt nog lastig rijdens filmpje maken waar je alles goed ziet + hoort


maak eens een filmje als hij stationair loopt en als je het gas helemaal opentrekt stilstaand, doe dit wel als de brommer op tempratuur is dat is wel zo voornaam voor je cilinder en zuiger , ben benieuwd
 
RBN 9-11-2009 22:59 Print reply

Posts: 858
is goed
 
dude007 9-11-2009 23:04 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
is goed


ik wil wel zeker weten of ik gelijk heb, anders is het een beetje sneu, heb je je blok open getrokken voor niks, maar het zal waarschijnlijk vroeg of laat een keer moeten, ik heb mijn blok een paar weken terug gedaan, allen lagers keering vervangen pakkingen en nieuwe krukas en cilinder, en ik ga binnen kort testen, blok heeft al gelopen met oude cilinder maar die was gaar
 
RBN 9-11-2009 23:09 Print reply

Posts: 858
het vreemde is dat volgens mij die lagers en keringen nog bestwel nieuw zijn. dat zij althans de vorige eigenaar..
 

Dit topic is 3412 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved