Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - kreidler problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 885 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59505 - kreidler problemen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3262 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Johann 9-11-2009 22:01 Print topicpost

Posts: 1273
Hallo, ik heb een beetje een vreemd probleem met mijn kreidler waar ik niet uitkomt. Een paar weken geleden kreeg ik mijn kreidler niet aan de praat en wat bleek, hij kreeg geen vonk. Dus heb ik de bobine, condensator, contactpuntjes en bougie met kabel en dop vernieuwd. Ik het spul gemonteerd en ontsteking afgesteld en gelijk lopen die brommer. Dus gelijk de brommer rustig warmdraaien en toen trok ik hem door en toen begon hij haperingen te vertonen. Ik liet het gas los en gelijk viel die uit. Daarnaa kreeg ik hem met moeite aangelopen en kreeg ik weer precies hetzelfde, eerst goed lopen en daarna bagger. De bougiekleur na dat bagger lopen is zwart? Met vorig ontstekingspul was hij echt goed afgesteld?

Wie weet wat dit voor een probleem is
 

Gerard1793 9-11-2009 22:03 Print reply

Posts: 4006
Toch opnieuw afstellen.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Johann 9-11-2009 22:07 Print reply

Posts: 1273
Zou het, wat is de verklaring voor, dat hij ineens uitvald met gas terug, terwijl hij daarvoor gewoon probleemloos lekker in toeren kwam. En als ik niet reed en even flink met het gas speeld liep hij ook goed. Het is trouwens wel een snel setupje, of het daaraan legt? niet dat ik dat geloof maarja je weet nooit.
 
dude007 9-11-2009 22:12 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johann
Zou het, wat is de verklaring voor, dat hij ineens uitvald met gas terug, terwijl hij daarvoor gewoon probleemloos lekker in toeren kwam. En als ik niet reed en even flink met het gas speeld liep hij ook goed. Het is trouwens wel een snel setupje, of het daaraan legt? niet dat ik dat geloof maarja je weet nooit.


of je bougie heeft kuren, of je bezine mengsel is niet goed, tussen lucht en benzine, ik denk toch het laatste maar dan moet hij stationair ook uitslaan, anders klopt het niet wat ik zeg
 
Johann 9-11-2009 22:16 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dude007
[...]


of je bougie heeft kuren, of je bezine mengsel is niet goed, tussen lucht en benzine, ik denk toch het laatste maar dan moet hij stationair ook uitslaan, anders klopt het niet wat ik zeg


Dan moet ik toch maar naar de afstelling gaan kijken, al blijf ik het gewoon raar vinden. Het is zo'n k zuigergestuurde cilinder, had alles juist netjes afgesteld afgelopen zomer. Wel machtige cilinder 50cc SB getuned.

In ieder geval bedankt
 
Gerard1793 9-11-2009 22:17 Print reply

Posts: 4006
Hij valt stationair uit?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
dude007 9-11-2009 22:17 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dude007
[...]


of je bougie heeft kuren, of je bezine mengsel is niet goed, tussen lucht en benzine, ik denk toch het laatste maar dan moet hij stationair ook uitslaan, anders klopt het niet wat ik zeg


nu komt me wat ander in gedachte, hij krijgt ergens valse lucht, als je dan de benzine toevoer dicht smijt, in toeren zal hij teveel lucht aan zuigen en slaat hij uit, heeft mijn mtx ook ge had, als je de pakkingen hebt vervangen, zal je de carb wel opnieuw moeten afstellen als hij nu goed in toeren komt, onsteking is het niet anders kwan hij nu ook niet lekker in toeren dus laat dat maar mooi so, dus dat heb je goed gefixt lijkt me
 
Johann 9-11-2009 22:25 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dude007
[...]


nu komt me wat ander in gedachte, hij krijgt ergens valse lucht, als je dan de benzine toevoer dicht smijt, in toeren zal hij teveel lucht aan zuigen en slaat hij uit, heeft mijn mtx ook ge had, als je de pakkingen hebt vervangen, zal je de carb wel opnieuw moeten afstellen als hij nu goed in toeren komt, onsteking is het niet anders kwan hij nu ook niet lekker in toeren dus laat dat maar mooi so, dus dat heb je goed gefixt lijkt me


Mijn cilinder is een paar 100km oud, alle pakkingen zijn ook nieuw, en de carb. zo'n bing schuif je over het spruitstuk en dan klem je hem vat met een boutje. Beetje onmogelijk dat hij ergens valse lucht aanzuigt, anders zou hij stationair ook in toeren komen en dat doet hij niet. Hij blijft gewoon netjes stationair hobbelen.
 
dude007 9-11-2009 22:27 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johann
[...]


Mijn cilinder is een paar 100km oud, alle pakkingen zijn ook nieuw, en de carb. zo'n bing schuif je over het spruitstuk en dan klem je hem vat met een boutje. Beetje onmogelijk dat hij ergens valse lucht aanzuigt, anders zou hij stationair ook in toeren komen en dat doet hij niet. Hij blijft gewoon netjes stationair hobbelen.


het moet wel zoiets zijn heb het ook bij mijn mtx ondervonden, en anders kan ik je niet verder helpen maar misschien staat je onsteking ook kut, maar dan wil hij niet goed in toeren, maar ik heb het ook niet gehoor hoe dat ding in toeren gaat dus dat kan ik moeilijk beoordelen

Dit bericht is gewijzigd door dude007 op 9-11-2009 om 22:28 uur.
 
Johann 9-11-2009 22:33 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dude007
[...]


het moet wel zoiets zijn heb het ook bij mijn mtx ondervonden, en anders kan ik je niet verder helpen maar misschien staat je onsteking ook kut, maar dan wil hij niet goed in toeren, maar ik heb het ook niet gehoor hoe dat ding in toeren gaat dus dat kan ik moeilijk beoordelen

Dit bericht is gewijzigd door dude007 op 9-11-2009 om 22:28 uur.


Ik ga in iedergeval me pakkingen controleren en sproeiers proberen, ontsteking staat 100procent goed.

Bedankt voor jullie reacties
 
hondamb80cc 10-11-2009 7:49 Print reply

Posts: 84
vervang je bougie en controlleer je bedrading van de onsteking

als dit niet helpt zou ik toch nog een keer naar de timing van je onstekking kijken.
als hij in ze vrij goed in toeren komt maar reidend niet is toch kans wel groot dat het je ontsteking is het zou ook raar zijn als het opeens iets anders is terwel je alleen met je onsteking bezig geweest ben

suc6
 
jr customs 10-11-2009 10:57 Print reply

Posts: 1057
ik weet niet of je een immi condensator hebt gekocht maar ik had ook dat die meteen of nouja 200 meter nadat ik hem gemonteerd had weer kapot was dus ik zou ff kijken of hij ook vonkt tussen de puntjes zoja dan is je condesator (weer) kapot.
 
Johann 10-11-2009 22:02 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jr customs
ik weet niet of je een immi condensator hebt gekocht maar ik had ook dat die meteen of nouja 200 meter nadat ik hem gemonteerd had weer kapot was dus ik zou ff kijken of hij ook vonkt tussen de puntjes zoja dan is je condesator (weer) kapot.


Ik heb er inderdaad een immi tussen zitten, kerel van die bromfietszaak zij dat het niks uitmaakte. Denk dat ik een ori bosch probeer.

Dit bericht is gewijzigd door Johann op 10-11-2009 om 22:02 uur.
 
Johann 11-11-2009 22:04 Print reply

Posts: 1273
Bromfiets is voor mekaar, lag niet aan de condensator en ook niet aan de bougie. Was gewoon de afstelling, ben 6 maten omlaag gegaan en heb er voor de zekerheid ook maar een NGK B9HVX bougie gestoken.

Iedereen bedankt voor hun reacties
 

Dit topic is 3262 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved