Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #59504 - Blauwe rook een geen electriciteit....
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1205 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Ozz |
9-11-2009 21:43 |
Posts: 1259 |
Hey,
Ik heb sinds een maand of 3 weer mijn NSR in elkaar gezet.
Alles goed en wel liep eigenlijk best goed, maar soms in zijn 3 en bijna altijd in zijn 4 voelde ik soort tikjes, niet echt terug slaan maar dattie hem niet wilde pakken. Weet niet precies te omschrijven, hij reed wel maar tikte iets terug.
Dus ik dacht, dat is gewoon dat tie de benzine niet aan kan en kleiner spoetje er in. Nou daar had ik dus nog geen tijd voor gehad dus ik lekker rond rijden.
maar ik dus van morgen naar mijn stage toe, begint het tikken plots heel erg, het werd echt gewoon terug slaan en kon nog maar 60 ofzo. (kan 115)
Nou, ik was er net dus ik die brommer weggezet, kom terug. starten, startte goed, dus ik weer rijden.
maar na een km ofzo begon het tikken weer heel erg. maar soms had ij nergens last van en kon het goed aan, kon ik lekker doortrekken,
was zo van 200m stotteren 50 goed optrekken en dan weer terug slaan naar de 60.
En toen was ik aan het rijden, met een gingetje van 70 slaatie weer terug en hij pakt hem helemaal niet maar. Dus toen ik bijna stil stond kwam begint ook plots kei hard te roken totdat ik stil stond en hij uitviel. En ik hem ook absoluut niet meer aankreeg. Niet aanlopen, niet aan kicken. helemaal niets.
Ik nu dus alle stekkertjes schoongemaakt en alle dradjes zijn weer goed. maar nog steeds geen vonk.
kan het zijn dat min krukas lager gaar is? Zoja, hoe kan het zijn dat ik rookt en plots geen strom meer geeft?
of zal het alleen de stroom zijn en een kapotte bougie?
alvast bedankt....
Het gaat btw over een Honda NSR
70cc malossie
20mm carb
4bak
Techno uitlaat
ps. klein vraagje voor mijn zus, kunnen je rolletjes slijten, want de scooter trekt Helemaal niet meer op, duurd kei lang voordat hij op e 20 zit en dan trektie hem in 1 keer goed door naar de 55....
Dit bericht is gewijzigd door Ozz op 9-11-2009 om 21:52 uur.
|
|
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!! |
|
dude007 |
9-11-2009 21:48 |
Posts: 327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ozz
Hey,
Ik heb sinds een maand of 3 weer mijn NSR in elkaar gezet.
Alles goed en wel liep eigenlijk best goed, maar soms in zijn 3 en bijna altijd in zijn 4 voelde ik soort tikjes, niet echt terug slaan maar dattie hem niet wilde pakken. Weet niet precies te omschrijven, hij reed wel maar tikte iets terug.
Dus ik dacht, dat is gewoon dat tie de benzine niet aan kan en kleiner spoetje er in. Nou daar had ik dus nog geen tijd voor gehad dus ik lekker rond rijden.
maar ik dus van morgen naar mijn stage toe, begint het tikken plots heel erg, het werd echt gewoon terug slaan en kon nog maar 60 ofzo. (kan 115)
Nou, ik was er net dus ik die brommer weggezet, kom terug. starten, startte goed, dus ik weer rijden.
maar na een km ofzo begon het tikken weer heel erg. maar soms had ij nergens last van en kon het goed aan, kon ik lekker doortrekken,
was zo van 200m stotteren 50 goed optrekken en dan weer terug slaan naar de 60.
En toen was ik aan het rijden, met een gingetje van 70 slaatie weer terug en hij pakt hem helemaal niet maar. Dus toen ik bijna stil stond kwam begint ook plots kei hard te roken totdat ik stil stond en hij uitviel. En ik hem ook absoluut niet meer aankreeg. Niet aanlopen, niet aan kicken. helemaal niets.
Ik nu dus alle stekkertjes schoongemaakt en alle dradjes zijn weer goed. maar nog steeds geen vonk.
kan het zijn dat min krukas lager gaar is? Zoja, hoe kan het zijn dat ik rookt en plots geen strom meer geeft?
of zal het alleen de stroom zijn en een kapotte bougie?
alvast bedankt....
ps. klein vraagje voor mijn zus, kunnen je rolletjes slijten, want de scooter trekt Helemaal niet meer op, duurd kei lang voordat hij op e 20 zit en dan trektie hem in 1 keer goed door naar de 55....
misschien valt de schade mee, kijk eens of je vliegwiel los sit:P, het klinkt misschien stom maar het kan, maar dan heb je geen rook:(, en anders is je keering lek en dat tikken komt van een smalendlager, of het big end lager. krukas lagers tikken niet die ratelen, dus misschien word het tijd dat je je blok een revisie beurt geeft
Dit bericht is gewijzigd door dude007 op 9-11-2009 om 21:49 uur.
|
|
|
|
Ozz |
9-11-2009 21:51 |
Posts: 1259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dude007
[...]
misschien valt de schade mee, kijk eens of je vliegwiel los sit:P, het klinkt misschien stom maar het kan, maar dan heb je geen rook:(, en anders is je keering lek en dat tikken komt van een smalendlager, of het big end lager. krukas lagers tikken niet die ratelen, dus misschien word het tijd dat je je blok een revisie beurt geeft
Dit bericht is gewijzigd door dude007 op 9-11-2009 om 21:49 uur.
Ik hoop het . Dan valt het meestal nog wel mee, maar het i anderhalf jaar geleden nog gedaan. Ken toevallig de dealer die het blok heeft gedaan. VRP ophemert, is wel een goeie gast.
|
|
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!! |
|
topmen101 |
9-11-2009 22:04 |
Posts: 461 |
ja je rolletjes kunnen slijten. dus nieuwe zijn denk ik wel nodig
|
|
in a dictatorship, people suffer without complaining. In a democracy, people complain without suffering! |
|
Ozz |
9-11-2009 22:06 |
Posts: 1259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: topmen101
ja je rolletjes kunnen slijten. dus nieuwe zijn denk ik wel nodig
kan je dat zelf doen of moet je dat laten doen?
(sorrie, weet vrijweinig af van scooters m te sleutelen...)
|
|
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!! |
|
dude007 |
9-11-2009 22:08 |
Posts: 327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ozz
[...]
kan je dat zelf doen of moet je dat laten doen?
(sorrie, weet vrijweinig af van scooters m te sleutelen...)
rolletje zijn denk ik gaar idd, maar dat kun je wel zelf doen hoor let er wel op het gewicht van die dingen want zijn ze te zwaar wil hij voor geen meter op gaan komen en te licht dan makt hij veelsteveel toeren en kom je haast niet vooruit en dat misschien ook wel het einde beteken van je cilinder als je volgas rijdt, voorderest heb ik geen ervaring met die scooter meuk
|
|
|
|
popiv |
10-11-2009 13:38 |
Posts: 593 |
hey jongens sinds wanneer zitten er rolletjes in een schakelblok?
|
|
Smoking can reveal hidden lasertraps |
|
TECstar |
10-11-2009 13:45 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: popiv
hey jongens sinds wanneer zitten er rolletjes in een schakelblok?
sinds wanneer heb jy polio met lezen?
maar rolletjes kan je heel makkelijk zelf vervangen
moet je ff googlen en je zal er vast wel een faq over vinden
hopelijk voor jou staat er nog op de rolletjes hoe zwaar dat ze waren en is het een half uurtje werk het te vervangen
staat het er niet op, kan je het beste een afstelsetje kopen (zijn verschillende gewichten rolletjes en hier in rotterdam zijn die meestal rond de 12 euro) en dan kijken wel welk gewicht hij het beste rijdt
dan als je zover bent alle rolletjes op een weegschaal leggen
het gewicht delen door het aantal rolletjes
en dan weet je welke rolletjes je moet halen
en voor je nsr,
heb je al een nieuwe bougie geprobeerd überhaupt?
want dat is 1 van de eerste dingen die je kan proberen om te kijken oftie nog vonkt
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Ozz |
10-11-2009 14:19 |
Posts: 1259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: popiv
hey jongens sinds wanneer zitten er rolletjes in een schakelblok?
Mafkees
|
|
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!! |
|
Ozz |
10-11-2009 14:21 |
Posts: 1259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]
sinds wanneer heb jy polio met lezen?
maar rolletjes kan je heel makkelijk zelf vervangen
moet je ff googlen en je zal er vast wel een faq over vinden
hopelijk voor jou staat er nog op de rolletjes hoe zwaar dat ze waren en is het een half uurtje werk het te vervangen
staat het er niet op, kan je het beste een afstelsetje kopen (zijn verschillende gewichten rolletjes en hier in rotterdam zijn die meestal rond de 12 euro) en dan kijken wel welk gewicht hij het beste rijdt
dan als je zover bent alle rolletjes op een weegschaal leggen
het gewicht delen door het aantal rolletjes
en dan weet je welke rolletjes je moet halen
en voor je nsr,
heb je al een nieuwe bougie geprobeerd überhaupt?
want dat is 1 van de eerste dingen die je kan proberen om te kijken oftie nog vonkt
Ik wil best een bougie gebruiken maar dat heeft niet veel nut als hij geen elektro geeft. Geen elektro, geen vonk...
En zit nu te kutten met de CDI en gewoon de hele draadboom door meten en kijken maar naar mijn wete zit alles goed. Tot vanavond ff wachten tot mijn broertje thuis is, miss kan hij helpen...
|
|
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!! |
|
TECstar |
10-11-2009 14:23 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ozz
[...]
Ik wil best een bougie gebruiken maar dat heeft niet veel nut als hij geen elektro geeft. Geen elektro, geen vonk...
En zit nu te kutten met de CDI en gewoon de hele draadboom door meten en kijken maar naar mijn wete zit alles goed. Tot vanavond ff wachten tot mijn broertje thuis is, miss kan hij helpen...
hoe weet je dan dat je geen electro heb?
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Ozz |
10-11-2009 14:27 |
Posts: 1259 |
Ik meet niet door en als mijn vinger op de bougie kabel leg moet ik toch een goeie vonk krijgen. Maar ik heb toenet ook een topic geopend over hoe de draadjes van de CDI precies moeten, ik heb het gebaseerd op een Honda MTX OT. maar weet eht niet zeker en ik heb nog steeds geen stroom. Vliegwiel er af gehad, zat allemaal netjes. De rest ook (naar mijn weten)
|
|
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!! |
|
Dit topic is 1205 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|