Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Tunen????????

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1062 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #595 - Tunen????????
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 867 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MBBBBBBB 2-6-01?20:23 Print topicpost
Posts: 69
Kan iemand mij goed uitleggen hoe ik een originele 50 moet tunen?
Ik heb al begrepen dat de schotjes in de spoelpoorten messcherp moeten zijn en die schotjes bij de inlaat vlakken.....?
Maar als ik een dremel koop kan ik dan overal bij?
En als ik die poorten wil vergroten hoe moet ik daar van binnenuit bij komen??????
 

70malossi 2-6-01?20:48 Print reply
Posts: 4176
dat valt tegen met een dremel.
daar hebben die echte een speciale frees voor op de compressor


 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Rens 2-6-01?20:54 Print reply

Posts: 6863
inlaat moet groter uhh ik weet niet hoeveel
de uitlaatpoort moet 2 mm hoger en ongeveer 65% van de boring breed worden verder kan je de kop nog 1mm afvlakken.
 
achter de maan is alles beter
MBBBBBBB 3-6-01?09:39 Print reply
Posts: 69
Met een compressor bedoel je dan een luchtcompressor?
Want die hebben we wel hoor.
Maar dan zijn die speciale freesjes fet duur denk?
Ik vroeg me al af of een Dremel wel lang genoeg was om overal lekker bij te kunnen.
 
Dan the man 3-6-01?11:01 Print reply
Posts: 152
Hehe, ik had voor 15 gulden een paar slijpsteentjes gehaald in een boormachine gezet en een originele 80cc mee uitgefreesd. Daarna wilde ik ook m'n originele NSR cilinder uitfrezen, nou die was echt bikkelhard! 3 slijpstenen helemaal weggesleten, die gingen harder op dan dat er stukken uit de cilinder gingen :p, maar dat boeit niet. Moet je eigenlijk een goede ijzerfrees kopen van een 150 gulden ofzo...
 
Weer terug op de Honda!
Rens 3-6-2001?11:18 Print reply

Posts: 6863
Quote:
Originally posted by: Rens?

inlaat moet groter uhh ik weet niet hoeveel
de uitlaatpoort moet 2 mm hoger en ongeveer 65% van de boring breed worden verder kan je de kop nog 1mm afvlakken.


de uitlaatpoort kan eigelijk wel 3mm hoger en kan maximaal 20mm breed worden het is wel belangrijk dat hetuitlaatkanaal vanaf de uitlaatpoort naar de uitlaat recht door loopt .
 
achter de maan is alles beter
Kampersjaak 8-4-2003 17:06 Print reply

Posts: 12285
heej is dat bij elke 50 cc cilinder het zelfde? ook voor z'n sh cil

Dit bericht is ge-edit door kamper sjaak op 8-4-2003 17:07
 
oderint dum metuant
MBBBBBB 8-4-2003 17:20 Print reply
Posts: 2340
ik zat al te kijken.. what the fuck he.. heb helemaal niks gepost laatste tijd! :-0

jesus.. is bijna 2 jaar terug... ken wel heel erg ophalen ook he!
is zelfs een topic over aan de gang nu dacht ik... sjonge he
 
Neonlampje 8-4-2003 17:44 Print reply

Posts: 14825
post anders een portmap!
 

Dit topic is 867 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved