hahah jullie zijn zo dom. snel doorstrepen voordat iedereen huilt.
denk toch eens een keer na wat het voordeel van een mengpomp is en wat ie nou precies doet.
je smering loopt niet rechtevenredig met je brandstofverbruik, dus als je zelf mengt heb je bijv. altijd 1:50... maar je motor heeft niet altijd 1:50 nodig, net als dat je motor soms een wat rijker mengsel nodig heeft (bij optrekken en belasting) en soms een wat armer mengsel (bij constant gas). Zo ook met de olie, maar dus niet evenredig met je brandstof, anders kwam het wel mooi uit
Als je em dan continu 1:50 geeft heb je kans dat je op sommige momenten te weinig smeert, en op andere momenten te veel. TE veel... want het is nadelig en niet optimaal.
Mooie van een mengpomp is dat ie het afstemt op de belasting en dus kan het best voorkomen dat ie op gegeven momenten 1:100 smeert, en op andere momenten 1:50, en mss onder vollast wel 1:40...
Er is geen vaste optimale mengverhouding voor ELKE toestand van de motor, mengpomp is de enige manier om dat te benaderen.
edit: even zinnetje aanpassen anders weet ik wel weer hoe het gaat met mijn eigen tegenspraken
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 11-11-2009 om 13:39 uur.
|