Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Mengsmering

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 505 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59488 - Mengsmering
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2618 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mr200r 10-11-2009 23:20 Print reply
Posts: 5122
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dude007
[...]


die dingen zijn kut, en als ze een keer drooglopen moeten ze gelijk gereviseerd worden een ori mtx ot van ned heeft niet voor niet geen olie pomp, ik denk wel dat de pompje in der loopt van jaren zijn verbeterd, maar rijd gewoon 1 op 50 en dan ben je er van af want die pompjes zijn echt een ellende of de brommer moet er altijd mee gereden hebben dan onder vind je gee probleemen


Ja honda had ook naar jou moeten luisteren.
 
mr200r
dude007 10-11-2009 23:25 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
[...]


Ja honda had ook naar jou moeten luisteren.


misschien wel
 
Ghekko 11-11-2009 0:40 Print reply
Posts: 45
Ik gebruik zelf de mengpomp, staat afgesteld op 1:100..
Ja. Echt waar.
Rij al 6000 km met die setup, dus een blok kan wel t een en t ander hebben. Voordat jullie nou meteen beginnen te schreeuwen dat t moordend is voor t blok, dat is t in mijn geval niet: Met 1:40 verzoop ie in de olie, zeker in de winter was dat een drama, en nu rijd ie nais ik wil em hooguit bijstellen tot 1:80, maar daarna is t wel weer best.
 
Toettoet 11-11-2009 2:50 Print reply
Posts: 780
Het is 1 liter olie op 40 liter benzine he
Niet 40 liter olie op 1 liter benzine.

Als hij met zelf gemend 1:40 niet lekker loopt vind ik het inderdaad vreemd.

Naja als die het goed doet gewoon zo laten zou ik zeggen maar ik zou toch even je cilinder er af trekken en kijken of alles nog snor zit daar binnen in dat blok.
 
ChielTZR 11-11-2009 7:51 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ghekko
Ik gebruik zelf de mengpomp, staat afgesteld op 1:100..
Ja. Echt waar.
Rij al 6000 km met die setup, dus een blok kan wel t een en t ander hebben. Voordat jullie nou meteen beginnen te schreeuwen dat t moordend is voor t blok, dat is t in mijn geval niet: Met 1:40 verzoop ie in de olie, zeker in de winter was dat een drama, en nu rijd ie nais ik wil em hooguit bijstellen tot 1:80, maar daarna is t wel weer best.


je moet smeren op 1:50, niet 1 op 100 man, dat is gewoon veel te schraal.. (of je hobby moet zuigers vervangen zijn).

origineel spartametje moet ook 1:100 gesmeerd worden hoor.
maar die draait nauwelijks toeren ;p

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 11-11-2009 om 10:07 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
XDr4g0nX 11-11-2009 10:31 Print reply

Posts: 3526
1:100 is idd veels te weinig olie.
Ik rijdt met mijn NSR op 1:50 en dat is precies goed,
niks meer of minder anders zegt mijn Fast Arrow 'doei doei'
 
Signature: [==||========] 20% complete
mr200r 11-11-2009 13:35 Print reply
Posts: 5122
Ik heb een yamaha gehad,na uitrekening van het olieverbruik reed hij 1:70.
Ooit die aflevering van brainiac gezien waar ze een 2t expres zonder plie laten lopen,door de moderne benzines kwam hij verder dan 300 km.
Maar 1:50 is voorgeschreven,bij de meeste modellen.
 
mr200r
Martijn II - Forum en Sales Moderator 11-11-2009 13:38 Print reply

Posts: 9841
hahah jullie zijn zo dom. snel doorstrepen voordat iedereen huilt.


denk toch eens een keer na wat het voordeel van een mengpomp is en wat ie nou precies doet.
je smering loopt niet rechtevenredig met je brandstofverbruik, dus als je zelf mengt heb je bijv. altijd 1:50... maar je motor heeft niet altijd 1:50 nodig, net als dat je motor soms een wat rijker mengsel nodig heeft (bij optrekken en belasting) en soms een wat armer mengsel (bij constant gas). Zo ook met de olie, maar dus niet evenredig met je brandstof, anders kwam het wel mooi uit

Als je em dan continu 1:50 geeft heb je kans dat je op sommige momenten te weinig smeert, en op andere momenten te veel. TE veel... want het is nadelig en niet optimaal.

Mooie van een mengpomp is dat ie het afstemt op de belasting en dus kan het best voorkomen dat ie op gegeven momenten 1:100 smeert, en op andere momenten 1:50, en mss onder vollast wel 1:40...

Er is geen vaste optimale mengverhouding voor ELKE toestand van de motor, mengpomp is de enige manier om dat te benaderen.

edit: even zinnetje aanpassen anders weet ik wel weer hoe het gaat met mijn eigen tegenspraken


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 11-11-2009 om 13:39 uur.
 
Too cool for school!

Dit topic is 2618 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved