riccardot |
9-11-2009 17:40 |
Posts: 1096 |
Mmm als je nu in plaats van een noppenband een wegband neemt bij dat systeem, is de snelheid van het contactoppervlak al anders.
|
|
|
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
9-11-2009 18:17 |
Posts: 12846 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Mmm als je nu in plaats van een noppenband een wegband neemt bij dat systeem, is de snelheid van het contactoppervlak al anders.
Nee. Als de omtrek hetzelfde blijft, blijft de omtreksnelheid (en dus je contact oppervlak) ook hetzelfde.
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
Derbi-Olaf |
9-11-2009 18:31 |
Posts: 14999 |
Hmzz, Systeem moet nog wat verder uitgedacht worden denk ik
Sowieso , als je een bocht neemt met een motor veranderd de "radius" (aangezien je niet meer op de buitenste omtrek van je band rijd)van je wiel, zowel voor als achter, je zou in mijn ogen dus al met iets veriabels gaan werken.
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 9-11-2009 om 18:32 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
ChielTZR |
9-11-2009 18:40 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Hmzz, Systeem moet nog wat verder uitgedacht worden denk ik
Sowieso , als je een bocht neemt met een motor veranderd de "radius" (aangezien je niet meer op de buitenste omtrek van je band rijd)van je wiel, zowel voor als achter, je zou in mijn ogen dus al met iets veriabels gaan werken.
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 9-11-2009 om 18:32 uur.
als dat s ysteem goed zou werken hadden ze het wel verbeterd en uitgedacht. hydraulische overbrengingen heeft gewoon een laag rendement. eerst moet je van kinetische energie omzetten in hydraulische energie en dan weer andersom. dan is het logischer om alle kracht op je achterwiel los te laten.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Vets_Tom |
9-11-2009 19:43 |
Posts: 297 |
Heb even snel iets getekend in solid works. Het wiel had ik nog liggen (een af1 50cc wiel).
Het blauwe en rode in het midden van het wiel is de universele koppeling. Deze heb ik percies in het midden van het draaipunt van de fusse geplaatst zodat er geen dubbele universele koppeling moest komen. Het is een concept, dus ik hoor graag jullie meningen.
Als ik het verder zou uitwerken zou ik de ketting overbrenging vervangen door cardan aandrijving.
Dit bericht is gewijzigd door Vets_Tom op 9-11-2009 om 19:43 uur.
|
|
Wat zet jou brommer apart van de anderen? |
|
Joel_koningslust |
9-11-2009 19:45 |
Posts: 14514 |
als ik jou was zou ik voor een homokinetische koppeling gaan ipv zon kruiskoppeling
hij wordt namelijk flink belast onder een vrij grote hoek, daar kan een kruiskopppeling niet zo goed tegen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Vets_Tom |
9-11-2009 19:47 |
Posts: 297 |
Ik had geen zin om een homiokineet te tekenen, maar dat is wel het idee. Maar z'n kruiskoppeling is gemakkelijker voor mensen om te begrijpen ipv een homiokineet.
|
|
Wat zet jou brommer apart van de anderen? |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
9-11-2009 20:18 |
Posts: 9841 |
of je stopt gewoon een elektromotor in je hypermoderne wieldesign.
klaar.
kabeltje erheen, remmerij hoeft niet meer...
alles elektrisch.
|
|
Too cool for school! |
|
jan-dx11 |
9-11-2009 20:22 |
Posts: 4931 |
Wat is een homo koppeling?
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
Vets_Tom |
9-11-2009 20:25 |
Posts: 297 |
Elektrisch is een optie maarja, dan is het geen meester stukje techniek meer. Ik hou nou eenmal van motoren en complexe technische dingen.
Maar elektrisch is een sireuze oplossing, aleen zal het dan een zware motor worden ivm de batterijen.
|
|
Wat zet jou brommer apart van de anderen? |
|
Joel_koningslust |
9-11-2009 20:25 |
Posts: 14514 |
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|