Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 2-wheel drive op motor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 720 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #59477 - 2-wheel drive op motor
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5352 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

shirioko 8-11-2009 15:47 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]

Het is hydraulisch aangedreven en niet met een ketting.

Een burnout zou wel tof zijn. als het lukt met 2 wielen tegelijk

een burnout met 2 wielen tegelijk kan niet, daar is de motor niet zwaar genoeg voor (massatraagheid) of je moet hem met kettingen of met 4 man tegenhouden of op glad ijs staan, of je moet asociaal veel vermogen hebben op je wielen (1100cc turbo?)

maar dan nog 30% van je vermogen is niet genoeg voor een burnout denk ik

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 8-11-2009 om 15:48 uur.
 
Intenso 8-11-2009 15:56 Print reply

Posts: 2922
lijkt mij wel crap sturen?
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Paul de Salmiakbal 8-11-2009 15:58 Print reply

Posts: 5285
Wel vet als je dan je kracht 50% voor en 50% achter verdeeld heb en dan je wielen in tegengestelde richting laten draaien Dat zou wel een leuke burnout kunnen zijn.
 
shirioko 8-11-2009 16:01 Print reply

Posts: 2273
lijkt mij pijnlijk voor je frame 2 wielen in tegengestelde richting
 
ChielTZR 9-11-2009 8:15 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
bestaat al jaren


zeg ook niet dat het iets nieuws is, maar dacht dat het wel leuk zou zijn om de rest hier ook te laten zien wat er allemaal mogelijk is.


 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Gary - Forum en Gallery Moderator 9-11-2009 9:12 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]

zeg ook niet dat het iets nieuws is, maar dacht dat het wel leuk zou zijn om de rest hier ook te laten zien wat er allemaal mogelijk is.

Jij zegt wel dat het 'een ontwikkeling' is omdat je aangeeft:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
is dit de toekomst, of gewoon een onzinnig project'je van Yamaha?


Verder kan je er in het vervolg beter een artikel over zoeken en deze insturen.

Dit bericht is gewijzigd door Gary op 9-11-2009 om 9:13 uur.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
thunderbird - Forum en Sales Moderator 9-11-2009 10:29 Print reply

Posts: 7728

Power runs via chain from the secondary countershaft sprocket up to a gearbox located on the frame.

Power is converted to a drive shaft running under the tank to the modified steering head.

Counter rotating bevel gears located within the head tube transfer power to the lower triple clamp.

The lower triple clamp contains a small chain and sprocket system that drives two counter-rotating drive shafts.

The specially coated drive shafts are telescopic and incorporate linear ball spline bearings. They are counter rotating to eliminate torque effect. They run the length of the fork to the front hub.

The Christini AWD front hub is equipped with one-way clutches allowing the wheel to transfer power when needed, and freewheel when not in use.


www.christini.com






 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Gary - Forum en Gallery Moderator 9-11-2009 10:46 Print reply

Posts: 12846
Iemand een idee wat het vermogenverlies verschil is tussen mechanische en hydraulische aandrijving?
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
cnorretje 9-11-2009 11:00 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
Iemand een idee wat het vermogenverlies verschil is tussen mechanische en hydraulische aandrijving?

iedere tw overbrenging is een verlies van 1%, ketting 2% dacht ik. hydrolisch rendement weet ik niet, maar het ligt wel een stuk lager
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 9-11-2009 11:09 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
[...]

iedere tw overbrenging is een verlies van 1%, ketting 2% dacht ik. hydrolisch rendement weet ik niet, maar het ligt wel een stuk lager


Rechte vertanding zit op 1% (dit zijn kegeltandwielen en die zitten op 2%) en ketting idd rond de 2%. Maar misschien dat iemand op internet een artikel oid gevonden had waar beide systemen vergeleken worden.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
supermotaaah 9-11-2009 11:25 Print reply
Posts: 3082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
afbeelding
Power runs via chain from the secondary countershaft sprocket up to a gearbox located on the frame.
afbeelding
Power is converted to a drive shaft running under the tank to the modified steering head.
afbeelding
Counter rotating bevel gears located within the head tube transfer power to the lower triple clamp.
afbeelding
The lower triple clamp contains a small chain and sprocket system that drives two counter-rotating drive shafts.
afbeelding
The specially coated drive shafts are telescopic and incorporate linear ball spline bearings. They are counter rotating to eliminate torque effect. They run the length of the fork to the front hub.
afbeelding
The Christini AWD front hub is equipped with one-way clutches allowing the wheel to transfer power when needed, and freewheel when not in use.


www.christini.com








Daar heeft een keer een artikel van in de Noppennieuws gestaan
 
:|
Makrolon 9-11-2009 11:26 Print reply

Posts: 6733
Lekker veel gewicht + onafgeveert gewicht
 
KTM 525 EXC Supermoto
thunderbird - Forum en Sales Moderator 9-11-2009 12:14 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
Iemand een idee wat het vermogenverlies verschil is tussen mechanische en hydraulische aandrijving?

niet helemaal aansluitend op jou vraag, maar toch:

Quote:
The system adds just 15 lbs additional weight and has a power loss of less than 1/10th hp


gaat dus over dat christini systeem vs normaal rwd
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
bierbundelhonda 9-11-2009 15:37 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]


Rechte vertanding zit op 1% (dit zijn kegeltandwielen en die zitten op 2%) en ketting idd rond de 2%. Maar misschien dat iemand op internet een artikel oid gevonden had waar beide systemen vergeleken worden.



zou je dan haast zeggen dat het achterwiel sneller zal draaien dan het voorwiel :P?

volgens mij wordt het een dodemans fiets :P
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
Vets_Tom 9-11-2009 17:19 Print reply

Posts: 297
neeuh snelheid is het zelfde, want ze zijn mechanisch verbonden, het gaat om de kracht. De snelheid zal alleen varieeren als er veel speling is en dingen slippen.
Het heeft allemaal met overbrengenings verhoudingen temaken, die zijn als het goed is wel berekend.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?

Dit topic is 5352 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved