Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - voorvorkdichtingen KX 125

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 782 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59472 - voorvorkdichtingen KX 125
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1483 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Santa Cruz 7-11-2009 9:44 Print topicpost

Posts: 716
beste mensen

de keeringen in de voorvork van mijn kawa beginnen steeds meer en meer te lekken. dus het is tid voor nieuwe.
nu is mijn vraag: moet de hele voorvork daarvoor open of kan ik ze er gewoon uitpeuteren met een schroevendraaier en er dan gewoon nieuwe in duwen?
mocht de hele voorvork openmoeten, is dit dan goed zelf te doen of laat ik dit beter over aan de motorzaak?

mvg
 
2takt of 4takt? Supermotard!

JB1 7-11-2009 9:45 Print reply

Posts: 14881
Bij mijn MT moest alles eruit, dus ik denk dat het bij jouw kawa ook moet.

Het is gewoon een klein werkje waar je een uurtje mee bezig bent
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
malakith 7-11-2009 15:17 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
beste mensen

de keeringen in de voorvork van mijn kawa beginnen steeds meer en meer te lekken. dus het is tid voor nieuwe.
nu is mijn vraag: moet de hele voorvork daarvoor open of kan ik ze er gewoon uitpeuteren met een schroevendraaier en er dan gewoon nieuwe in duwen?
mocht de hele voorvork openmoeten, is dit dan goed zelf te doen of laat ik dit beter over aan de motorzaak?

mvg


je hebt bedrijven die dat voor je kunnen doen, bij een brommer kun je het zelf want dan haal je hem open en je zet er een keering in en je kapt er wat olie in.
maar bij een crossmotor moet hij ook goed veren bij jouw gewicht en daar houden die bep. bedrijven rekening meej een die kunnen hem bijv afveren op 80 kilo
 
dokocrosser 7-11-2009 15:47 Print reply

Posts: 1433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: malakith
[...]


je hebt bedrijven die dat voor je kunnen doen, bij een brommer kun je het zelf want dan haal je hem open en je zet er een keering in en je kapt er wat olie in.
maar bij een crossmotor moet hij ook goed veren bij jouw gewicht en daar houden die bep. bedrijven rekening meej een die kunnen hem bijv afveren op 80 kilo


Dat is maar net wat je wensen zijn. Voor een oude crosser als deze is dat waarschijnlijk overbodig aangezien er waarschijnlijk toch geen circuits mee gepakt worden. En dat loshalen ligt aan je eigen ervaring. Je kunt het zelf proberen en wanneer het dan niet lukt kun je het altijd nog wegbrengen.
 
Santa Cruz 7-11-2009 16:16 Print reply

Posts: 716
het is inderdaad niet de bedoeling dat ik er cirquits mee ga betrededen. motor is gewoon om me wat te ammuseren in de tuin van de buurman
ik heb net de vorken uit de kroonplaten gehaald maar ik krijg ze niet open. de grote moer bovenaan zit muurvast, daar is totaal geen beweging in te krijgen, onderaan zit er nog een grote zeskant (inbus) van 14mm maar ik heb de juiste sleutel niet. en de volk zo uiteentrekken lukt mij ook niet.

wat nu?
 
2takt of 4takt? Supermotard!
applecandynude 7-11-2009 17:00 Print reply

Posts: 50
Die bovenste dop, krijg je voglens mij met een luchttol wel open en anders met een elektrische tol.
 
mtx_owned 7-11-2009 18:20 Print reply

Posts: 2183
Als dat geen USD vork is zou ik ze gewoon zelf uit elkaar halen, kan vrij weinig misgaan als je de volgorde van de onderdelen die eruit komen goed onthoud. Dan draai je onder die boutjes eruit en dan kan je je zuigerstangen eruit nemen. Keerringen vervangen, spul weer in mekaar, en netjes afvullen met olie.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Santa Cruz 8-11-2009 16:54 Print reply

Posts: 716
dus gewoon onderaan die grote zeskant opendraaien en dat klein vijsje? dan is alles open?
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Santa Cruz 12-11-2009 20:07 Print reply

Posts: 716
nu, ik heb net de bovenste moeren op mijn vork losgekregen (gewoon even warm stoken en ging open als niets). onderaan heb ik de zeskant ook kunnen losdraaien op dezelfde manier. alleen komt deze niet uit de vork. hij zit los, kan er een klein beetje worden uitgetrokken maar schiet direct terug in de vork.
als ik in de vork kijk zie ik daar een zeer grote zeskant zitten. moet deze los? en hoe?

mvg
 
2takt of 4takt? Supermotard!

Dit topic is 1483 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved