Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - slippende koppeling?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1013 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59470 - slippende koppeling?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2568 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RBN 6-11-2009 22:13 Print topicpost

Posts: 858
Hoe kan je testen/uitvinden of je koppeling slipt?

Dat idee heb ik namelijk; veel lawaai en toeren maar trekt niet echt geweldig op (wel gewoon goed maar zou harder moeten voor die toeren+geluid)

de voering is nog helemaal goed en de boutjes zitter er net nieuw in en goed aangedraaid (zo ver als kan)

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 6-11-2009 om 22:16 uur.
 

gravedigger666 6-11-2009 22:16 Print reply
Posts: 73
hey om wat voor brommer gaat t?
 
RBN 6-11-2009 22:19 Print reply

Posts: 858
cimatti kaiman, p4 minarelli blok
 
Royal Club 6-11-2009 22:20 Print reply

Posts: 60390
wat voor olie heb je erin zitten
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
RBN 6-11-2009 22:22 Print reply

Posts: 858
motul is het merk, en dan gewoon versnellingsbak olie . bij leertouwer gehaald..

ik hoorde ook iets over 0w40 dat dat beter is? is dat waar?
 
Royal Club 6-11-2009 22:22 Print reply

Posts: 60390
wat staat er op de fles mbt de viscositeit? hoeveel W hoeveel?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
RBN 6-11-2009 22:33 Print reply

Posts: 858
10w40 2-stroke gearbox oil transoil expert technosynthese

olieu voor versnellingsbakken met oliebadkoppeling voor 2-taktmotorfietsen. ESTER-versterkt. hoge viscositeit bij warme motor (SEA 40) voor betere bescherming bij hoge temperaturen. specefiek geformuleerd voor zware gebruiksomstandighede. bevat sulfaat calcium.

Dit staat er zon beetje op!

weet jij iets over die 0w40 is dat beter? dat zij iemand tegen me met ook zown oud blok.
 
Tim-gpr99 6-11-2009 22:39 Print reply

Posts: 841
Hey raban, heb je je koppeling wel gesteld door middel van de tonnetjes bij je stuur en je blok? Er moet iets speling op de koppelingshendel zitten bij je stuur vOordat de koppeling pakt... Zou er niet te lang mee rondrijden iig zo dat kost je je koppelingsplaten. Is het ook wanneer je de koppeling helemaal los hebt? Dan slipt hij dus. Het viel me al op op school diw hoge toeren. Kan ook aan je rijstijl liggen namelijk. Naja anders kan ik van de week wel even kijken en evt helpen met die tonntjes op school als het niet lukt. Succes nog
 
GPR50 '99 streetfightert
RBN 6-11-2009 22:44 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TimDapp
Hey raban, heb je je koppeling wel gesteld door middel van de tonnetjes bij je stuur en je blok? Er moet iets speling op de koppelingshendel zitten bij je stuur vOordat de koppeling pakt... Zou er niet te lang mee rondrijden iig zo dat kost je je koppelingsplaten. Is het ook wanneer je de koppeling helemaal los hebt? Dan slipt hij dus. Het viel me al op op school diw hoge toeren. Kan ook aan je rijstijl liggen namelijk. Naja anders kan ik van de week wel even kijken en evt helpen met die tonntjes op school als het niet lukt. Succes nog


hee tim jongen, hoe ik het doe is: de platen er goed in zetten, boutjes goed aandraaien.

vervolgens zet ik eerst het tonnetje bij de hevel goed vast, vervolgens ga ik naar beneden bij het blok waar dat hendeltje zit.

dat moet even met ze 2en; een trekt de kabel strak aan, en de ander schuift dat palletje tegen de hendel aan en dan goed vast draaien...

ik ga morgen dan even kijken naar die speling, hoeveel moet dat zijn? 1 cm?

het kutte aan mijn koppeling is dat hij heel veel 'afstand' moet afleggen, die hendel van mij steekt best ver van het stuur af, en je moet hem echt helemaal inknijpen om echt goed te ontkoppeling, dat is best een stukje als je zit hoever mijn hendel uitsteekt., hij buigt helemaal af.

dat is wel kloote, krijg je echt last van je hand.. ik denk dat ik andere hevels ga kopen.

maar die cilinder maakt zoiezo veel toeren en lawaai.

groeten

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 6-11-2009 om 22:47 uur.

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 6-11-2009 om 22:49 uur.
 
Banaan 6-11-2009 23:10 Print reply

Posts: 5725
heb je wel die platen eerst in de olie gelegd, voor monteren/rijden
 
RBN 6-11-2009 23:11 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
heb je wel die platen eerst in de olie gelegd, voor monteren/rijden


niet speciaal in de olie gelegd, maar ze waren nog nat van de olie..


 
Tim-gpr99 6-11-2009 23:20 Print reply

Posts: 841
Je moet door de tonnetjes te verstellen de koppeling minder strak zetten, tot het punt waar je merkt dat hij niet helemaal goed ontkoppelt, en dan dus iets strakker zetten. Dan stel je vervolgens de speling van je hevel ( dus hoever je hem kan bewegen voordat de kabel aan het armpje bij je blok gaat trekken) op 1-2 mm. Zo slipt je koppeling niet meer omdat hij minder strak staat. T is altijd beetje rommelen daarmee met koppeling, vooral omdat mijn brommer voor mn gevoel altijd iets anders gaat schakelen.
Als het niet lukt hoor ik het wel

en dat harde ruisen van je blok komt ofwel door je krukaslagers, of door het trillen van je koelribben die gaan resoneren. Dat deed mn zundapp ook zonder rubbers ertussen, wat een kutgeluid zeg... Moet je even je hand op de koribben leggen tijdens het stationair draaien en dan ff gas geven moet je even kijken of het minder word. Desnoods beetje drukken zodat het ook echt dempt. Mouw van een dikke jas werkte bij mij erg goed

Dit bericht is gewijzigd door TimDapp op 6-11-2009 om 23:24 uur.
 
GPR50 '99 streetfightert
Banaan 6-11-2009 23:23 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
[...]


niet speciaal in de olie gelegd, maar ze waren nog nat van de olie..




sorry, beetje te snel gelezen, ik dacht dat je nieuwe platen had gemonteerd
 
RBN 7-11-2009 12:00 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TimDapp
Je moet door de tonnetjes te verstellen de koppeling minder strak zetten, tot het punt waar je merkt dat hij niet helemaal goed ontkoppelt, en dan dus iets strakker zetten. Dan stel je vervolgens de speling van je hevel ( dus hoever je hem kan bewegen voordat de kabel aan het armpje bij je blok gaat trekken) op 1-2 mm. Zo slipt je koppeling niet meer omdat hij minder strak staat. T is altijd beetje rommelen daarmee met koppeling, vooral omdat mijn brommer voor mn gevoel altijd iets anders gaat schakelen.
Als het niet lukt hoor ik het wel

en dat harde ruisen van je blok komt ofwel door je krukaslagers, of door het trillen van je koelribben die gaan resoneren. Dat deed mn zundapp ook zonder rubbers ertussen, wat een kutgeluid zeg... Moet je even je hand op de koribben leggen tijdens het stationair draaien en dan ff gas geven moet je even kijken of het minder word. Desnoods beetje drukken zodat het ook echt dempt. Mouw van een dikke jas werkte bij mij erg goed

Dit bericht is gewijzigd door TimDapp op 6-11-2009 om 23:24 uur.


de krukaslagers zijn het niet, die zijn pas geleden vernieuwd..

die koelribben moet ik maar even gaan bekijken, moet wel met een koude motor? heb liever niet dat me jas wegsmelt..

en stel dat ik dat heb. wat moet ik dan doen?

 
Tim-gpr99 7-11-2009 13:19 Print reply

Posts: 841
Als jouw koeltibben zo heet kunnen worden vind ik het knap. Bij mn zundapp als mn blok op zn heetst was kom ik gewoon mn hand zeker 5 seconden tegen de koelribben aanhouden. De oplossing is een paar stukjes rubber strip tussen je ribben doen, maar zonder is niet erg. Is allen irritant geluid.
 
GPR50 '99 streetfightert
mr200r 7-11-2009 22:12 Print reply
Posts: 5122
Kabel eraf,in zijn 2 aanduwen en dan schakelen zonder koppeling is een manier.
 
mr200r

Dit topic is 2568 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved