Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Compressor onderhoudsbeurt geven? start slecht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 559 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #59467 - Compressor onderhoudsbeurt geven? s...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4590 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

guido-honda 7-11-2009 12:10 Print reply
Posts: 621
Hou het ff serieus...

Als jij ff geld overmaakt leen, koop ik zo'n ding
 
Leen 7-11-2009 12:29 Print reply

Posts: 26877
ik vermoed dat de ontlastklep het neit doet.
die zorgt er dus voor dat zodra je dat ding start dat ie niet meteen druk hoeft te leveren, maar eerst een seconde of 3 onbelast draait.
meestal blaast ie in die tijd ook nog even de waterafscheider leeg.

doet die klep het dus niet (is vaak een solenoid) dan moet ie zodra hij begint te draaien al druk leveren, en dat vind ie niet leuk.
 
J.wally 7-11-2009 15:33 Print reply

Posts: 2301
ontluchtingsventiel op zetten
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 7-11-2009 16:42 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
ik vermoed dat de ontlastklep het neit doet.
die zorgt er dus voor dat zodra je dat ding start dat ie niet meteen druk hoeft te leveren, maar eerst een seconde of 3 onbelast draait.
meestal blaast ie in die tijd ook nog even de waterafscheider leeg.

doet die klep het dus niet (is vaak een solenoid) dan moet ie zodra hij begint te draaien al druk leveren, en dat vind ie niet leuk.



op die kleine compressortjes zit dat zo niet.
Daar zit dat ingebouwd in de schakelaar. Dat is dat kastje waar je ook de afslagdruk mee af kunt stellen. Van dat kastje gaat een luchtleiding of slang naar je tank. Op die plaats op de tank zit ook een leiding naar je pomp.
Op het moment dat je compressor afslaat zorgt de schakelaar ervoor dat de lucht die in de pomp zit afgevoerd wordt naar de buitenlucht. Dat is dus dat sissen dat je zou moeten horen.
Op die manier is bij de volgende start de leiding en de pomp leeg waardoor de motor aan kan slaan.

Als de condensator kapot is dan kun je die bij een elektroboer halen. Let erop hoeveel microfahrad hij is. Je moet ook zeker weten dat hij kapot is want kost best wat geld nieuw.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
guido-honda 7-11-2009 17:40 Print reply
Posts: 621
Hm...

Oke, dan zal het haast wel aan die afslagdruk liggen want ik hoor niks sissen, alleen heel even een soort puf

We gaan denk even langs mechanisatiebedrijf om te horen wat zei ervan denken (kunnen ze zelf even die puf horen) en wat er nieuw opmoet en hoeveel dat gaat kosten.

Ding is ook al bijna 15 jaar oud komen we nu achter


Harstikke bedankt iedereen die wat info heeft gegeven,
ben weer stuk wijzer

Dit bericht is gewijzigd door guido-honda op 7-11-2009 om 17:40 uur.
 
honda fryslan 7-11-2009 18:42 Print reply

Posts: 1914
condensator vervangen.. even naar een elektronicawinkeltje daar kosten ze misschien 5 euro.. na 15 jaar is de kans groot dat ze doorslaan en dus niet meer werken met als gevolg dat je motor niet meer/moeilijk opgang komt.
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
guido-honda 7-11-2009 19:45 Print reply
Posts: 621
oke, dan kan ik dat beter eerst ff doen

Zal ff opzoek gaan naar dat ding in m'n compressor, hoe ziet die eruit? En zit die nog in een ander kastje ofzo?
 
dude007 7-11-2009 20:45 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
condensator vervangen.. even naar een elektronicawinkeltje daar kosten ze misschien 5 euro.. na 15 jaar is de kans groot dat ze doorslaan en dus niet meer werken met als gevolg dat je motor niet meer/moeilijk opgang komt.


helemaal mee eens dat is meestal het probleem, je zou het kunnen testen door de koelvin een slinger te geven dan zou hij het wel moeten doen, bij ons thuis ook het geval:P

 
dude007 7-11-2009 20:47 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: guido-honda
oke, dan kan ik dat beter eerst ff doen

Zal ff opzoek gaan naar dat ding in m'n compressor, hoe ziet die eruit? En zit die nog in een ander kastje ofzo?


wit rond ding en er staat een aanduiding op met microfarad kan het symbool je niet laten zien:P, maar micro is een u met een streepje en dan staat er een getal voor en een F achter de bijV 25 UF
 
guido-honda 8-11-2009 11:49 Print reply
Posts: 621
Ah, dan weet ik wel welke het is, ding is behoorlijk groot...
zon 3cm in doorsnee en 5-6 lang ofzo?

En dat microfahrad komt goed!

Ik zal opzoek gaan naar zo'n ding en dan laat ik het jullie weten!
 
guido-honda 22-11-2009 18:50 Print reply
Posts: 621
M'n broertje heeft er van de week 1 gehaald, zonet gemonteerd en hij doet het weer als vanouds

Harstikke bedankt jongens!
Ding is weer klaar voor 8e, haha!
 
Malossi DT50MX 23-11-2009 20:02 Print reply
Posts: 46
zo een hadden wij een paar maanden terug ook nog staan.
zo'n atlas copco
alleen dan wel van 1952.
dee het ook nog gewoon goed.
deed er alleen wat langer over om op te starten.
 
kiek um goan!!! een 70cc moet toch wel harder gaan???
hond mb 23-11-2009 20:39 Print reply

Posts: 528
mijn compressor heeft ook gehad dat die moeilijk op wou starten
uitl elkaar gehaad, liep drijfstanglager stroef.
schoon gemaak en weer op de voorgeschreven newtons vastgedraait en liep weer als nieuw
 

Dit topic is 4590 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved