Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Compressor onderhoudsbeurt geven? start slecht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 391 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #59467 - Compressor onderhoudsbeurt geven? s...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4589 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

guido-honda 6-11-2009 18:08 Print topicpost
Posts: 621
Moi,

Ik plaats hem hier maar ff omdat ik denk dat jullie ook wel verstand van compressors hebben en om het ff gescheiden te houden (broms en rest) doe ik deze maar even in 'algemeen' ipv technisch

Goed, onze compressor doet het laatste tijd behoorlijk slecht.
Het is een Airpress H280-50. Opzich prima ding dus, maar hij start zo slecht.

Het hoeft maar ff een beetje kouder te zijn (nu al ) en hij start nauwelijks, dan moet je zo'n zwart knopje ingedrukt houden, dan wil hij soms wel (is voor de beveiliging dat knopje ). Dit gaat nog al is het vervelend, maar als het echt heel koud is wil het eigenlijk niet of na 10x proberen..

Ook doet hij het niet met een verlenghaspel, helemaal uitgerold. Hij gaat dan ff staan tuffen zegmaar, en dan denk je datie ff aanslaat maar dan stopt hij weer.

-Hij start dus erg slecht bij koud weer (10 graden al)
-Start niet met een lange verlengkabel, kabel van 10m gaat nog

Hoe kan ik dit oplossen? Wat kun je er aan doen? Zelf te doen? Ik ben wel handig dus ik neem aan dat het zelf moet lukken
 

mtx_owned 6-11-2009 18:58 Print reply

Posts: 2183
is niks mis mee, hebben veel compressoren. Gewoon heel vaak achter elkaar aan en uit zetten, dan spring de beveiliging er niet uit, en als die een beetje warm is start ie wel.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
brommerrijdertje 6-11-2009 19:11 Print reply

Posts: 380
@mtx_owned, hij zegt dat hij het wil maken, hij vraagt niet of het erg is.

je compresser motor heeft dus gewoon niet genoeg kracht, hoe oud is je compressor? lijkt mij dat de electro motor moet worden vervangen
 
zo'n grote vuurbal jonge, BAM
Jozeff - Forum en Sales Moderator 6-11-2009 19:14 Print reply

Posts: 10835
Hoeveel watt is je motor?
het lijkt erop dat je condensator kapot is, of je hebt gewoon te weinig spanning op je groep. Dat zou je eens moeten meten.

Wat ook kan zijn is dat je ventiel niet goed afblaast bij het afslaan van de compressor. Dan blijft er nog lucht in de pomp zitten waardoor hij niet rond kan.

Dat veel compressoren dat hebben is geen excuus, het moet gewoon werken.

Eigenlijk moet dit topic dicht, maar hij mag van mij wel even open blijven als het serieus blijft.

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 6-11-2009 om 19:30 uur.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Intenso 6-11-2009 19:16 Print reply

Posts: 2922
die van mij starte ook heel slecht en toen heb ik die olie enzo bijgevuld en was het al wat beter.

wel merk ik idd nu het kouder wordt hij minder gauw start kan soms wel 2 hele seconden duren

 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
guido-honda 6-11-2009 19:21 Print reply
Posts: 621
Oke mooi Jozef, ik dacht dat ze hier daar vast ook wel verstand van hebben en anders moet ik weer op een nieuw forum enzo

Goed, idd, het moet gemaakt worden want dit werkt voor geen meter.
We hebben een melkveebedrijf, ding wordt dus voor bedrijf gebruikt en dan moet je geen geklier hebben.

@Intenso, boeit die 2sec nou, daar heb ik het niet over...

Groep ligt het niet aan aangezien hij overal hetzelfde doet (alle stopcontacten, dus ook meerdere groepen )

Hoe oud, ik zou het zo niet weten, al wel aardig oud, zeker 10 jaar...
Maar ik denk nog wat ouder.

Hoeveel Watt, waar kan ik dat vinden? Zie het zo nergens...

Hier link met meer info
http://www.airpress....jectid=12&taal=1

Dit bericht is gewijzigd door guido-honda op 6-11-2009 om 19:22 uur.
 
Intenso 6-11-2009 19:26 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: guido-honda
Oke mooi Jozef, ik dacht dat ze hier daar vast ook wel verstand van hebben en anders moet ik weer op een nieuw forum enzo

Goed, idd, het moet gemaakt worden want dit werkt voor geen meter.
We hebben een melkveebedrijf, ding wordt dus voor bedrijf gebruikt en dan moet je geen geklier hebben.

@Intenso, boeit die 2sec nou, daar heb ik het niet over...

Groep ligt het niet aan aangezien hij overal hetzelfde doet (alle stopcontacten, dus ook meerdere groepen )

Hoe oud, ik zou het zo niet weten, al wel aardig oud, zeker 10 jaar...
Maar ik denk nog wat ouder.

Hoeveel Watt, waar kan ik dat vinden? Zie het zo nergens...

Hier link met meer info
http://www.airpress....jectid=12&taal=1

Dit bericht is gewijzigd door guido-honda op 6-11-2009 om 19:22 uur.


wou er alleen mee zeggen dat als hij dat doet het redelijk normaal is.
ik kon nergens uit je verhaal opmaken hoe lang je hem al had en of dit echt altijd zo is geweest.

omdat je zei dat hij het de laatste tijd wat minder goed deed ging ik ervan uit dat hij het altijd al wat deed maar het nu minder wordt wat ik dus ook had en oploste met olie.
was nou niet echt verkeerd bedoeld dus sta ook niet echt op zoon botte reactie te verwachten van jou
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
brommerrijdertje 6-11-2009 19:32 Print reply

Posts: 380
die van ons staat altijd aan, dus ik zou zo niet eens weten hoelang het bij ons duur om hem op te starten, duurt volgensmij ook best lang
 
zo'n grote vuurbal jonge, BAM
thunderbird - Forum en Sales Moderator 6-11-2009 19:35 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommerrijdertje
die van ons staat altijd aan, dus ik zou zo niet eens weten hoelang het bij ons duur om hem op te starten, duurt volgensmij ook best lang

ding zal toch afslaan als hij op druk is en ook weer aanslaan als de druk zakt..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 6-11-2009 19:36 Print reply

Posts: 10835
als hij met een lange verlengkabel helemaal niet draaid dan lijkt het mij toch aan de spanning te liggen.
Als je een mulimeter hebt dan kun je eens meten hoeveel volt je hebt in je stopcontact en hoeveel volt daar nog van over is als de compressor start.

Als de tank vol is en de compressor slaat af, hoor je hem dan goed sissen? Als dat niet is dan is je afblaasventiel niet meer goed.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
brommerrijdertje 6-11-2009 19:39 Print reply

Posts: 380
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

ding zal toch afslaan als hij op druk is en ook weer aanslaan als de druk zakt..




ja oke, dan duurt het bij ons 5 seconden ongeveer die van ons ik 1 uit de k serie, volgensmij 500 liter, is ook al 10 jaar oud, maar start altijd nog goed
 
zo'n grote vuurbal jonge, BAM
guido-honda 6-11-2009 21:04 Print reply
Posts: 621
@Intenso, ik dacht dat je die 2 sec sarcastisch bedoelde, vandaar die reactie Maargoed, als je het serieus bedoelde was die reactie neit op z'n plaats idd

@Jozef, ik zal morgen 'ns ff meten
Hm, sissen, volgens mij niet... er hoort dan toch ook geen lucht uit te gaan (sissen dus)? Ik zal er morgen ook 'ns naar kijken

Aan de verlengkabel ligt het niet, meerdere kabels geprobeerd...

Volgens mij ging het vroeger wel. Het is al 2-3 jaar ofzo dat het met een verlengkabel niet meer wil, en vorig jaar begon die slechter te starten met wat kouder weer en nu ist helemaal bar...


 
guido-honda 7-11-2009 9:47 Print reply
Posts: 621
Ik heb ff de olie ververst, zat trouwens ook nog genoeg in, maar daar ligt het zowiezo niet aan.

Afblaasventiel, hij sist niet als hij afslaat... het is 1x puff en klaar...

Verder, de spanning, aan het eind van de verlengkabel is die ook nog gewoon 230V, dus dan zou die het daar dan toch even goed/slecht moeten doen dan rechtstreeks op het stopcontact? Of bedoel je dat ik de spanning moet meten als hij aangaat? Zoja, waar sluit je de pennetjes op aan aangezien alles dan 'dicht' is?

Ik had trouwens laatst wel wat met natuurkunde, dat als je er een lange kabel tussen deed oid de stroom verlaagd moest worden om het apparaat oid nog te kunnen gebruiken?

Ik heb nog even rondgezocht op internet enzo, maar zou het dus niet gewoon net wat Jozef zegt aan de aanloopcondensator liggen? Waar vind ik dat ding?



Dit bericht is gewijzigd door guido-honda op 7-11-2009 om 9:48 uur.

Dit bericht is gewijzigd door guido-honda op 7-11-2009 om 9:59 uur.
 
Leen 7-11-2009 12:06 Print reply

Posts: 26877
koop een mooie nieuwe atlas copco schroefcompressor, luchtdroger erachter en je bent helemaal de man.
 
Raoul 7-11-2009 12:08 Print reply

Posts: 2997
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
koop een mooie nieuwe atlas copco schroefcompressor, luchtdroger erachter en je bent helemaal de man.


daar staat het op stage vol mee cool spul
 
Aprilia MX (H)
thunderbird - Forum en Sales Moderator 7-11-2009 12:09 Print reply

Posts: 7728
dure grap ook
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!

Dit topic is 4589 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved