zijwaarts (dus met de drijfstang tussen je vingers met de drijfstang die voor je uit in het blok gaat) ongeveer 3-4 mm, en voor de rest moet de speling nihil zijn. Als je je drijfstang "in en uit" kan bewegen terwijl de krukas stil staat zou ik er niet meer mee gaan rijden en meteen een blokrevisie doen
als de drijfstang maar geen speling op het naaldlager heeft.
speling controleren doe je in de richting van het achterwiel naar het voorwiel en niet van links naar rechts.
voor de rest moet het lager niet rouw zijn.
geen speling op big-end lager en idd zoals ik al zei de krukas mag speling van links naar rechts hebben (op de drijfstang!), maar niet in de lengterichting!
Quote:Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
als de drijfstang maar geen speling op het naaldlager heeft.
speling controleren doe je in de richting van het achterwiel naar het voorwiel en niet van links naar rechts.
voor de rest moet het lager niet rouw zijn.
als je krukas spelling heeft op het naaldlager is dat juist beter dan het big end...