Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #59453 - cilinder am6
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1454 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
kpotmake |
5-11-2009 17:37 |
Posts: 3065 |
Mijn cilinder (dr80) is vastgenaaid, en goed naar de klote, ik heb dus iets anders nodig
is dit (airsal 50mm am6) een beetje een fatsoenlijke cilinder voor de prijs (snel, slijtvast)? Het is voor straatgebruik
het moet iig sneller als die dr80 en aangezien deze alu is en vlinderpoort en enkele zuigerveer heeft zal dat toch ook wel?
wat is anders een leuke 80 cilinder voor am6 van ongeveer die prijs (+- 200 euro)
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
Derbi-Olaf |
5-11-2009 17:46 |
Posts: 14999 |
airsal is een leuke cilinder ja , ff goed afwerken en hij is snel en slijtvast
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kpotmake |
5-11-2009 18:01 |
Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
airsal is een leuke cilinder ja , ff goed afwerken en hij is snel en slijtvast
moet er ook aan gevijld worden wil die een beetje snel zijn of is die standaard ook best snel?
en wat bedoel je met afwerken? bevels aanbrenger en poorten / kop polijsten etc?
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
Derbi-Olaf |
5-11-2009 18:03 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]
moet er ook aan gevijld worden wil die een beetje snel zijn of is die standaard ook best snel?
en wat bedoel je met afwerken? bevels aanbrenger en poorten / kop polijsten etc?
ik zou zelfs aanraden om er niet aan te gaan veilen, gewoon Bevels aanbrengen, spijltjes scherp maken en gaan heb ik toevallig gisteren nog gedaan voor iemand, dat was een 70cc airsal voor AM6 . daarachter een 24mm vlakschuif gehangen, en het gaat goed vooruit de originele koppeling houd het iig niet met nieuwe platen
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kpotmake |
5-11-2009 18:05 |
Posts: 3065 |
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
Derbi-Olaf |
5-11-2009 18:07 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]
hoezo zou je dat aanraden? is die dan al zo ver getimed dat als je erin gaat hakken er dan niet meer fatsoenlijk / betrouwbaar mee te rijden is?
de meeste airsals hebben de speolers rond de 134 graden liggen en de uitlaat vrij laag. Rijd ideaal op straat, vermogen zat , en niet te nerveus. Ga je erin hakken en zagen dan worden ze wat slijtgevoeliger om het zo maar te zeggen
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kpotmake |
5-11-2009 18:08 |
Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
de meeste airsals hebben de speolers rond de 134 graden liggen en de uitlaat vrij laag. Rijd ideaal op straat, vermogen zat , en niet te nerveus. Ga je erin hakken en zagen dan worden ze wat slijtgevoeliger om het zo maar te zeggen
spoelers kom ik zoiezo voorlopig even niet aan, ben net begonnen, dus..
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
Derbi-Olaf |
5-11-2009 18:10 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]
spoelers kom ik zoiezo voorlopig even niet aan, ben net begonnen, dus..
uitlaatje zou ik ook lekker laten liggen, verder valt de poortvorm wel wat aan te passen
Maar ik zou de uitlaatpoort echt niet omhooghalen. (iig niet voor het inrijden, ben je niet tevreden over de prestaties kan 'ie nog altijd omhoog eh :P)
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kpotmake |
5-11-2009 18:12 |
|
Derbi-Olaf |
5-11-2009 18:13 |
Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Toettoet |
5-11-2009 18:24 |
Posts: 780 |
Airsel heeft altijd de spoelers hoog liggen, maar ik ben het eens met Olaf, gewoon afwerken zorgen voor mooie bevels etc, en ding gaat hard zat.
Op me RMX heb ik nu zo een zelfde airsel , staat nu hoog getimed en gaat ook rete hard dus er is veel meer uit te halen.
|
|
|
|
Torque |
6-11-2009 11:52 |
Posts: 736 |
|
|
gaat ie dat zeggen |
|
Dit topic is 1454 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|