Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - cilinder am6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 715 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #59453 - cilinder am6
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1454 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kpotmake 5-11-2009 17:37 Print topicpost

Posts: 3065
Mijn cilinder (dr80) is vastgenaaid, en goed naar de klote, ik heb dus iets anders nodig

is dit (airsal 50mm am6) een beetje een fatsoenlijke cilinder voor de prijs (snel, slijtvast)? Het is voor straatgebruik

het moet iig sneller als die dr80 en aangezien deze alu is en vlinderpoort en enkele zuigerveer heeft zal dat toch ook wel?

wat is anders een leuke 80 cilinder voor am6 van ongeveer die prijs (+- 200 euro)
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl

Derbi-Olaf 5-11-2009 17:46 Print reply

Posts: 14999
airsal is een leuke cilinder ja , ff goed afwerken en hij is snel en slijtvast
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kpotmake 5-11-2009 18:01 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
airsal is een leuke cilinder ja , ff goed afwerken en hij is snel en slijtvast

moet er ook aan gevijld worden wil die een beetje snel zijn of is die standaard ook best snel?

en wat bedoel je met afwerken? bevels aanbrenger en poorten / kop polijsten etc?
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Derbi-Olaf 5-11-2009 18:03 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

moet er ook aan gevijld worden wil die een beetje snel zijn of is die standaard ook best snel?

en wat bedoel je met afwerken? bevels aanbrenger en poorten / kop polijsten etc?

ik zou zelfs aanraden om er niet aan te gaan veilen, gewoon Bevels aanbrengen, spijltjes scherp maken en gaan heb ik toevallig gisteren nog gedaan voor iemand, dat was een 70cc airsal voor AM6 . daarachter een 24mm vlakschuif gehangen, en het gaat goed vooruit de originele koppeling houd het iig niet met nieuwe platen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kpotmake 5-11-2009 18:05 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

ik zou zelfs aanraden om er niet aan te gaan veilen, gewoon Bevels aanbrengen, spijltjes scherp maken en gaan heb ik toevallig gisteren nog gedaan voor iemand, dat was een 70cc airsal voor AM6 . daarachter een 24mm vlakschuif gehangen, en het gaat goed vooruit de originele koppeling houd het iig niet met nieuwe platen

hoezo zou je dat aanraden? is die dan al zo ver getimed dat als je erin gaat hakken er dan niet meer fatsoenlijk / betrouwbaar mee te rijden is?
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Derbi-Olaf 5-11-2009 18:07 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

hoezo zou je dat aanraden? is die dan al zo ver getimed dat als je erin gaat hakken er dan niet meer fatsoenlijk / betrouwbaar mee te rijden is?

de meeste airsals hebben de speolers rond de 134 graden liggen en de uitlaat vrij laag. Rijd ideaal op straat, vermogen zat , en niet te nerveus. Ga je erin hakken en zagen dan worden ze wat slijtgevoeliger om het zo maar te zeggen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kpotmake 5-11-2009 18:08 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

de meeste airsals hebben de speolers rond de 134 graden liggen en de uitlaat vrij laag. Rijd ideaal op straat, vermogen zat , en niet te nerveus. Ga je erin hakken en zagen dan worden ze wat slijtgevoeliger om het zo maar te zeggen

spoelers kom ik zoiezo voorlopig even niet aan, ben net begonnen, dus..
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Derbi-Olaf 5-11-2009 18:10 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

spoelers kom ik zoiezo voorlopig even niet aan, ben net begonnen, dus..

uitlaatje zou ik ook lekker laten liggen, verder valt de poortvorm wel wat aan te passen

Maar ik zou de uitlaatpoort echt niet omhooghalen. (iig niet voor het inrijden, ben je niet tevreden over de prestaties kan 'ie nog altijd omhoog eh :P)


 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kpotmake 5-11-2009 18:12 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

uitlaatje zou ik ook lekker laten liggen, verder valt de poortvorm wel wat aan te passen

Maar ik zou de uitlaatpoort echt niet omhooghalen. (iig niet voor het inrijden, ben je niet tevreden over de prestaties kan 'ie nog altijd omhoog eh :P)



ok bedankt ik weet voorlopig genoeg denk dat het dan toch aisal word
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Derbi-Olaf 5-11-2009 18:13 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

ok bedankt ik weet voorlopig genoeg denk dat het dan toch aisal word

nja is een flinke vooruitgang op een DR80 iig

Standaart zijn ze al redelijk vlot die airsals, maar ze hebben zéker nog veel potentie
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Toettoet 5-11-2009 18:24 Print reply
Posts: 780
Airsel heeft altijd de spoelers hoog liggen, maar ik ben het eens met Olaf, gewoon afwerken zorgen voor mooie bevels etc, en ding gaat hard zat.

Op me RMX heb ik nu zo een zelfde airsel , staat nu hoog getimed en gaat ook rete hard dus er is veel meer uit te halen.
 
Torque 6-11-2009 11:52 Print reply

Posts: 736
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

ik zou zelfs aanraden om er niet aan te gaan veilen, gewoon Bevels aanbrengen, spijltjes scherp maken en gaan heb ik toevallig gisteren nog gedaan voor iemand, dat was een 70cc airsal voor AM6 . daarachter een 24mm vlakschuif gehangen, en het gaat goed vooruit de originele koppeling houd het iig niet met nieuwe platen


kan je me uitleggen wat je met bevels bedoelt?
 
gaat ie dat zeggen

Dit topic is 1454 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved