Quote:Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
omdat ik 3x een cilinder van een honda heb gekocht van het merk athena en daar zat een vertex zuiger bij.. daarnaast heb ik voor deze laatste laatst nog een originele zuiger voor de 98cc athena gekocht en jawel een vertex..
Hhmm, apart. Staat er op de cilinders ook een A of B?
De meteoor zuigers zijn een speciale maat. Dus niet alleen 45mm voor 70cc maar dan staat er nog een letter achter die moet corresponderen met de cilinder. Geeft dacht ik het aantal honderste aan. Ik dacht ook niet dat vertex die levert. Voor mijn honda mb was de 70cc met een meteoor, ook de 3 voor de mtx waren met meteoor zuigers. De zuiger barstte elke keer. Bij het gat in de zuiger voor de smering van het naaldlager.
mijn setup is ongeveer hetzelfde als de jouwe, behalve dan dat ik een airsal hebt en een 20mm mikuni, ik rij met een sproeier van 100, misschien zou je ook eens iets hoger moeten gaan?, en idd eerst even zuugerveren kieken
pak eens een bus deo of haarlak en spuit wat op je spruitstuk en carb. Misschien dat hij heel ietsjes valse lucht aan zuicht. Dit had ik eens met mijn oude cross-mt. Als hij dan raar gaat doen zal ik eens de pakkingen tussen je struitstuk en je cilinder en je spruitstuk en je carb vervangen.
Ik heb een nieuwe uitlaatpakking erop gezet, de oude was een beetje plat geworden. Ook heb ik het standaard luchtfilter aangepast. De inlaatbocht in het rooster heb ik eruit gesloopt en daarvoor in de plaats een kop van een powerfilter gemonteerd. Zo heb ik een aanzienlijk betere luchtinlaat. Werkt erg goed en hij maakt veel minder herrie dan met een standaard powerfilter.
Een 18mm carb was een goed idee, dat werkte helemaal goed. Nu moet ik m alleen nog goed afstellen, zn stationair krijg ik niet goed.
Bedankt voor alle feedback, dat heeft goed geholpen