Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda MB5 - verlies van vermogen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 843 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59452 - Honda MB5 - verlies van vermogen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3549 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Fabio 6-11-2009 0:10 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
omdat ik 3x een cilinder van een honda heb gekocht van het merk athena en daar zat een vertex zuiger bij.. daarnaast heb ik voor deze laatste laatst nog een originele zuiger voor de 98cc athena gekocht en jawel een vertex..


Hhmm, apart. Staat er op de cilinders ook een A of B?
 
honda fryslan 6-11-2009 10:10 Print reply

Posts: 1914
geen idee.. dan zou ik moeten kijken

ik weet wel dat de athena voor: zundapp, honda mb, nsr50, nsr80, minarelli scooter ac en lc allemaal met vertex wordt geleverd..

deze cilinder heeft Rottiné allemaal op voorraad liggen en hebben allemaal een vertex zuiger
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Fabio 6-11-2009 10:26 Print reply

Posts: 1737
De meteoor zuigers zijn een speciale maat. Dus niet alleen 45mm voor 70cc maar dan staat er nog een letter achter die moet corresponderen met de cilinder. Geeft dacht ik het aantal honderste aan. Ik dacht ook niet dat vertex die levert. Voor mijn honda mb was de 70cc met een meteoor, ook de 3 voor de mtx waren met meteoor zuigers. De zuiger barstte elke keer. Bij het gat in de zuiger voor de smering van het naaldlager.
 
rik hulkenberg 6-11-2009 12:35 Print reply

Posts: 10029
sproeier 80 is wel heel erg klein voor 70cc

daardoor zal de boel wel heel erg snel verslijten

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 6-11-2009 om 12:36 uur.
 
WestlandMB 6-11-2009 15:30 Print reply

Posts: 1338
mijn setup is ongeveer hetzelfde als de jouwe, behalve dan dat ik een airsal hebt en een 20mm mikuni, ik rij met een sproeier van 100, misschien zou je ook eens iets hoger moeten gaan?, en idd eerst even zuugerveren kieken
 
Top-honda 6-11-2009 18:58 Print reply

Posts: 158
pak eens een bus deo of haarlak en spuit wat op je spruitstuk en carb. Misschien dat hij heel ietsjes valse lucht aan zuicht. Dit had ik eens met mijn oude cross-mt. Als hij dan raar gaat doen zal ik eens de pakkingen tussen je struitstuk en je cilinder en je spruitstuk en je carb vervangen.
 
ChefdeBruin 9-11-2009 20:57 Print reply
Posts: 9
Probleem aardig opgelost

Ik heb een nieuwe uitlaatpakking erop gezet, de oude was een beetje plat geworden. Ook heb ik het standaard luchtfilter aangepast. De inlaatbocht in het rooster heb ik eruit gesloopt en daarvoor in de plaats een kop van een powerfilter gemonteerd. Zo heb ik een aanzienlijk betere luchtinlaat. Werkt erg goed en hij maakt veel minder herrie dan met een standaard powerfilter.

Een 18mm carb was een goed idee, dat werkte helemaal goed. Nu moet ik m alleen nog goed afstellen, zn stationair krijg ik niet goed.

Bedankt voor alle feedback, dat heeft goed geholpen


 

Dit topic is 3549 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved