Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda MB5 - verlies van vermogen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 911 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59452 - Honda MB5 - verlies van vermogen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3548 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ChefdeBruin 5-11-2009 17:33 Print topicpost
Posts: 9
Dag iedereen,

Ik heb een Honda MB5 met de volgende specificaties:
70cc athena cilinder, 16mm delorto carburateur (sproeier 80), 70cc Proma uitlaat, standaard luchtfilter, 14/47 tandwielverhouding.

Tot een paar weken geleden liep hij prima en trok als een malle. Nu begint het vermogen steeds meer terug te lopen. In de 5e versnelling zonder tegenwind loopt hij zachtjes terug, terwijl dit voorheen geen probleem was. Ik heb geen idee meer waar het aan ligt.

Ik heb het luchtfilter en de carburateur schoongemaakt, de uitlaat gecontroleerd, andere sproeiers geprobeerd en niets helpt. Ik heb nog voldoende compressie en de zuiger + kop zien er nog prima uit.
Hij loopt in principe goed, alleen het vermogen is aanzienlijk gedaald.

Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen, want mijn goede ideeën raken een beetje op...

Groetjes,
Adriaan

Edit: de cilinder + zuiger hebben ongeveer 3000km gelopen, dus zijn relatief nieuw.

Dit bericht is gewijzigd door ChefdeBruin op 5-11-2009 om 18:19 uur.
 

Frysk 5-11-2009 17:58 Print reply

Posts: 34928
zuigerveren versleten ?
 
giggitybyte
Malossi DT50MX 5-11-2009 18:04 Print reply
Posts: 46
zijn je contactpuntjes niet een beetje vuil?
 
kiek um goan!!! een 70cc moet toch wel harder gaan???
Frysk 5-11-2009 18:05 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malossi DT50MX
zijn je contactpuntjes niet een beetje vuil?


wahahah

kut DT's met contactpunten

Honda's hebben geen contactpunten
 
giggitybyte
dude007 5-11-2009 18:28 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChefdeBruin
Dag iedereen,

Ik heb een Honda MB5 met de volgende specificaties:
70cc athena cilinder, 16mm delorto carburateur (sproeier 80), 70cc Proma uitlaat, standaard luchtfilter, 14/47 tandwielverhouding.

Tot een paar weken geleden liep hij prima en trok als een malle. Nu begint het vermogen steeds meer terug te lopen. In de 5e versnelling zonder tegenwind loopt hij zachtjes terug, terwijl dit voorheen geen probleem was. Ik heb geen idee meer waar het aan ligt.

Ik heb het luchtfilter en de carburateur schoongemaakt, de uitlaat gecontroleerd, andere sproeiers geprobeerd en niets helpt. Ik heb nog voldoende compressie en de zuiger + kop zien er nog prima uit.
Hij loopt in principe goed, alleen het vermogen is aanzienlijk gedaald.

Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen, want mijn goede ideeën raken een beetje op...

Groetjes,
Adriaan

Edit: de cilinder + zuiger hebben ongeveer 3000km gelopen, dus zijn relatief nieuw.

Dit bericht is gewijzigd door ChefdeBruin op 5-11-2009 om 18:19 uur.


athena zuigers staan erom bekend dat ze snel naar de herpes lopen, ik denk dat je zuiger al lekker versleten is
 
JB1 5-11-2009 18:34 Print reply

Posts: 14881
De zuiger is waarschijnlijk niet versleten, vervang je veren een keer en dan zou het in principe weer goed zijn

wel je veren ff rustig warmrijden de 1e keer
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
honda fryslan 5-11-2009 18:40 Print reply

Posts: 1914
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dude007
[...]


athena zuigers staan erom bekend dat ze snel naar de herpes lopen, ik denk dat je zuiger al lekker versleten is


wat voor apenverhaal is dat? er zit standaard een vertex zuiger bij en die gaat anders een stuk langer mee dan de meeste zuigers die je bij een cilinder krijgt..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Dasjoris 5-11-2009 18:48 Print reply
Posts: 67
ik had ook krachtverlies. luchtslang zat er scheef op, zand overal in, zuiger kapot... dat kan het ook zijn. maar dat hoop ik niet voor je. want dat kan op een gegeven moment veel geld kosten.
 
I love the smell of 2-takt in the morning!
MTRudolf 5-11-2009 20:19 Print reply

Posts: 2464
Heb je misschien te arm gereden??
Waardoor je cilinder en zuiger flink zij nversleten??

Heb je het al open getrokken en gekeken??

Of misschien heb je ergens valse lucht gekregen ofzo?
 
hondamb80cc 5-11-2009 20:41 Print reply

Posts: 84
is je cilinder vet aan de binnenkant? misschien een lekkende krukas kering.
 
mb-rider 5-11-2009 21:05 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamb80cc
is je cilinder vet aan de binnenkant? misschien een lekkende krukas kering.


heb je weleens een lekkende krukas keering gehad?! dan is je cilinder niet alleen vet hij gaat daardoor enorm 4takten ! en dat merk je wel

ontopic:

check even je zuiger , klinkt namelijk aardig dat je zuigerveren op zijn. die athena cilinder heb je nieuw gekocht?

Dit bericht is gewijzigd door mb-rider op 5-11-2009 om 21:07 uur.
 
Paultje Pils 5-11-2009 21:07 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
[...]


wat voor apenverhaal is dat? er zit standaard een vertex zuiger bij en die gaat anders een stuk langer mee dan de meeste zuigers die je bij een cilinder krijgt..


Die zuiger is standaard eigenlijk net iets te klein,
 
If you can't dodge it, ram it.
leonmt5 5-11-2009 21:42 Print reply

Posts: 799
waarom gelijk cilinder eraf?
als je de uitlaat eraf haalt en dan de cilinder in kijkt zie je vaak ook wel genoeg, desnoods ga je naar de bromboer of autogarage en laat je je compressie meten. scheelt je veel tijd en ( soms ) een hoop elende. kunnen meerdere dingen zijn.
als hij zo opeens geen vermogen meer heeft en heeft eerder wel goed vermogen had dan kun je de schade wel zien door de uitlaat poort.
niet altijd gelijk van het ergste uitgaan.
 
bert : bezopen en rijd toch.
Derbi-Olaf 5-11-2009 21:48 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
waarom gelijk cilinder eraf?
als je de uitlaat eraf haalt en dan de cilinder in kijkt zie je vaak ook wel genoeg, desnoods ga je naar de bromboer of autogarage en laat je je compressie meten. scheelt je veel tijd en ( soms ) een hoop elende. kunnen meerdere dingen zijn.
als hij zo opeens geen vermogen meer heeft en heeft eerder wel goed vermogen had dan kun je de schade wel zien door de uitlaat poort.
niet altijd gelijk van het ergste uitgaan.

wat voor'n compressieverhouding denk je dan uit te komen als je hem gaat meten?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Fabio 5-11-2009 22:15 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
[...]


wat voor apenverhaal is dat? er zit standaard een vertex zuiger bij en die gaat anders een stuk langer mee dan de meeste zuigers die je bij een cilinder krijgt..


Ik snap niet helemaal waarom je denkt dat er een vertex bij geleverd wordt. In een ander topic zei je dit ook. Maar bij al mijn athena's zaten er gewoon meteoor zuigers bij. Heb er een stuk of 4 nieuw gekocht voor verschillende brommers. Allemaal meteoor zuigers en die zijn wel echt kut.
 
honda fryslan 6-11-2009 0:07 Print reply

Posts: 1914
omdat ik 3x een cilinder van een honda heb gekocht van het merk athena en daar zat een vertex zuiger bij.. daarnaast heb ik voor deze laatste laatst nog een originele zuiger voor de 98cc athena gekocht en jawel een vertex..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse

Dit topic is 3548 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved