Heeft iemand een idee hoe je een voorvork van een rieju rs2 demonteerd? Het wil namelijk niet echt lukken, want de kroonplaat komt er niet af(het ding die met een buis door het balhoofd gaat)? Het frame moet loskomen van de voorvork.
Heeft iemand een tip? misschien zeggen deze foto's meer
Iemand ook nog enig idee hoe je de buis die door het balhoofd zit er uit krijgt? Of kan dit niet? Want het lijkt of er een ring boven aan zit(aan de kant van het stuur) die er voor zorgt datje de buis niet terug door het balhoofd kan laten glijden.
Als ik jou was zou ik de brommer op een middenbok (of krat bier) zetten.
Vervolgens moet je de moer aan de bovenkant van je kroonstuk losdraaien. Ook de clipons moeten er af. Deze zitten om de poten heen geklemd. Nadaat je dit gedaan hebt kun je in veel gevallen de voorvork zo naar beneden trekken.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
Als ik jou was zou ik de brommer op een middenbok (of krat bier) zetten.
Vervolgens moet je de moer aan de bovenkant van je kroonstuk losdraaien. Ook de clipons moeten er af. Deze zitten om de poten heen geklemd. Nadaat je dit gedaan hebt kun je in veel gevallen de voorvork zo naar beneden trekken.
dat heb ik dus gedaan en helaas kan de voorvork niet zo naar beneden getrokken worden.. lijkt of iets het blokkeerd, maar volgens de exploded views op internet is dit niet zo. Misschien zit het wel allemaal vast geroest, misschien zeggen deze foto's meer:
dat heb ik dus gedaan en helaas kan de voorvork niet zo naar beneden getrokken worden.. lijkt of iets het blokkeerd, maar volgens de exploded views op internet is dit niet zo. Misschien zit het wel allemaal vast geroest, misschien zeggen deze foto's meer:
hmn.. je voorvork is er al uit zo te zien.
nu je balhoofd nog.
draai bovenin een moer, wat er ook inthoort ofzo. gewoon helemaal erin draaien. dan bovenop slaan. wel even zorgen dat je het frame goed ondersteunt, en mischien wat (kruip)olie gebruiken.
btw, allemaalroest in je lagers?
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
het kan ook zo zijn dat dat ijzeren plaatje boven je lager eraf moet. Ik heb dat eens gezien bij motoren, maar ik pin me er niet op vast. Het lijkt me wel aannemelijk Je bovenste balhoofdlager blijft dan gewoon in het balhoofd zitten.
Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 6-11-2009 om 9:14 uur.