Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ontsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 778 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59445 - ontsteking
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 703 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

malakith 4-11-2009 22:30 Print topicpost

Posts: 190
heej mensen,

laatst was men grondplaat losgetrild en toen was men ontsteking beschadigd.
nu krijg ik hem nog maar net aan de praat als ik hem zo vastmaak dat hij net ietsje tegen het vleigwiel aanloopt.
maar dan loopt hij egt mega slecht en bij gas gebeurt er niks.

nu heb ik een am6 ontsteking erop gezet.. maar die kon alleen op de bobine dus kon hem niet met contact uitzetten.
dus gestart en toen liep hij meteen heeeel erg hoog stationair en kon hem neit uitzetten natuurlijk, heb hem hand voor de uitlaat moeten houden en de koppeling laten schieten.

nu is mijn vraag komt dit door men am6 ontsteking of is er meer gaande?
 

mtx-motard 4-11-2009 22:42 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: malakith
heej mensen,

laatst was men grondplaat losgetrild en toen was men ontsteking beschadigd.
nu krijg ik hem nog maar net aan de praat als ik hem zo vastmaak dat hij net ietsje tegen het vleigwiel aanloopt.
maar dan loopt hij egt mega slecht en bij gas gebeurt er niks.

nu heb ik een am6 ontsteking erop gezet.. maar die kon alleen op de bobine dus kon hem niet met contact uitzetten.
dus gestart en toen liep hij meteen heeeel erg hoog stationair en kon hem neit uitzetten natuurlijk, heb hem hand voor de uitlaat moeten houden en de koppeling laten schieten.

nu is mijn vraag komt dit door men am6 ontsteking of is er meer gaande?

gewoon originele ontsteking erop zetten. en dat hij aanloopt is zeker weten te verhelpen.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Sherwin 4-11-2009 22:43 Print reply

Posts: 561
wat zat er std op dan?

als dat derbi is, maakt het niet uit wnt is is beide Ducatie.. heb namelijk paar weekjes terug t zelfde gehad, en je zou gwn die ontsteking kunnen pakken, en m aan kunnen sluiten op je oude spullen.

verder hoort hij niet in een keer hoog stationair te lopen, dat moet je toch echt ergens anders zoeken... je ontsteking kan niet opeens sneller gaan vonken als je zuiger+krukas niet snel genoeg draait, dat is t gwn niet. denk dat je gaskabel strak staat ofzo? ga dat eerst uitzoeken, en denk niet dat t je ontsteking is

en.. dat aanlopen, heb je dan niet gelijk AM6 vliegwiel erbij gepakt?

edit:
oh sorry, dat aanlopen was dus met je oude ontsteking, als je am6 ontsteking t doet... zonder aanlopen, moet t gwn goed zijn! en dan zou k je carburatie ff checken of ff laten lopen? misschien zakt ie wel in toeren, als je m niet direct uitdoet...

Dit bericht is gewijzigd door Sherwin op 4-11-2009 om 22:47 uur.
 
malakith 4-11-2009 22:58 Print reply

Posts: 190
hij loopt niet altijd aan maar dat was perongeluk en toen liep die wonder boven wonder?
en met die am6 ontsteking is alles hetzelfde behalve die stekkertjes voor men verlichting enalles dus komt zoenzo origineel onder straks maar dit is even nood oplossing want als ik meot gaan fietsen naar school moet ik veel moeite doen aangezien ik op 2 scholen tegelijk zit, heel lang verhaal maar das voorderest neit van belang

Dit bericht is gewijzigd door malakith op 4-11-2009 om 23:01 uur.
 
Sherwin 4-11-2009 23:11 Print reply

Posts: 561
AM6 moet t gwn doen!


en watvoor brommer is t nou precies? of blok?
 
Niek de Wildt 4-11-2009 23:26 Print reply
Posts: 7168
Derbi Ducati ontsteking is verstelbaar, die van Am6 Ducati niet, maar wel makkelijk zo te maken.
Namelijk de gaten in de grondplaat uitvijlen naar "gleuven".
Dan moet je alleen zelf uitzoeken wanneer je de juiste vooronsteking hebt bereikt.
Dit kun je doen door hem te vergelijken met de derbi ontsteking.
Als je nu ziet dat de grondplaat anders verdraaid zit dan de derbi ontsteking erop zat, dan kun je proberen deze hetzelfde te zetten als de derbi grondplaat.
Als hij gewoon hetzelfde zit, dan zul je het met de stroboscoop moeten gaan vergelijken.

Std ontsteking staat bij een toerental van 1500-2000toeren op zoon 18 - 17graden voorontsteking.
 
malakith 4-11-2009 23:31 Print reply

Posts: 190
okee ik heb net ff geprobeert erop te rijden(zonder licht in het donker ja) en hij rijd voorderest goed en de prestaties zijn niet merkbaar verandert(heb hem niet vol open gehad want hij was koud).
maar hij blijft wel rete hoog stationair lopen?
carb is niks aan verandert ofzo.
en ik moet hem uit zetten door in een hoge versnelling af te remmen en de koppeling op te laten komen zonder gas.
lukt opzich goed alleen de laatste keer dat ik het deed kwam er een klap uit de uitlaat?

iemand nog ideeen of het met de ontsteking te maken heeft anders rijd ik er gewoon mee naar school morgen
 
Niek de Wildt 4-11-2009 23:38 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: malakith
okee ik heb net ff geprobeert erop te rijden(zonder licht in het donker ja) en hij rijd voorderest goed en de prestaties zijn niet merkbaar verandert(heb hem niet vol open gehad want hij was koud).
maar hij blijft wel rete hoog stationair lopen?
carb is niks aan verandert ofzo.
en ik moet hem uit zetten door in een hoge versnelling af te remmen en de koppeling op te laten komen zonder gas.
lukt opzich goed alleen de laatste keer dat ik het deed kwam er een klap uit de uitlaat?

iemand nog ideeen of het met de ontsteking te maken heeft anders rijd ik er gewoon mee naar school morgen


Doe dat maar niet beunhaas.
Controleer het tijdstip eerst maar een globaal met de stroboscoop.
En verder kunnen het een groot aantal oorzaken zijn dat hij nu niet stationair loopt, heb je verder nog iets aan je brommer gedaan? cilinder eraf gehad ofzo.
 

Dit topic is 703 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved