Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vliegwiel afdraaien

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 812 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59437 - vliegwiel afdraaien
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3679 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sibren mt 4-11-2009 19:15 Print topicpost
Posts: 585
hallo
ik wou men vliegwiel gaan afdraaien
maar weet iemand ook hoeveer er af kan want ik heb even gemeten
en het metaal is maar ongeveer 2mm dik en dan begint de magneet
kan je ook een stukje van de onderkant afdraaien ( dan draai je dus wel stukje van de magneet af 1mm ofzo )
en hoe zit het met balans

het gaat om een am6 blok
 

kenny77 4-11-2009 19:20 Print reply

Posts: 29286
als het maar 2mm dik is, dan zou ik er lekker vanaf blijven.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 4-11-2009 19:20 Print reply

Posts: 9841
je balans gaat naar de klote.
er gaan ongetwijfeld mensen zeggen dat als je em goed opspant in het midden de balans niet naar de klote gaat...maar dat gaat ie wel

 
Too cool for school!
Tobias Verhoef 4-11-2009 19:34 Print reply

Posts: 1832
En ook al wil je hiermee een betere gasreactie krijgen kan je beter een PVL of een HPI ontsteking nemen.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Royal Club 4-11-2009 19:36 Print reply

Posts: 60390
waarom meteen hpi of pvl. komt je licht te vervallen.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Tobias Verhoef 4-11-2009 19:41 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
waarom meteen hpi of pvl. komt je licht te vervallen.


Klopt dan moet je via accu gaan werken of een lichtspoel erbij kopen of een polini onsteking (of was het nou de malossi) met lichtspoel maar das best prijzig.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Voetentje 4-11-2009 19:43 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]


Klopt dan moet je via accu gaan werken of een lichtspoel erbij kopen of een polini onsteking (of was het nou de malossi) met lichtspoel maar das best prijzig.


En dan nog althans is het moeilijk om goed licht te krijgen.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Tobias Verhoef 4-11-2009 19:45 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]


En dan nog althans is het moeilijk om goed licht te krijgen.


klopt maarja is net wat de ts wilt
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
BenjaminDG 4-11-2009 19:54 Print reply

Posts: 4605
Als jij een draaibank hebt die tot op 1/1000 mm in balans is kan je het proberen anders niet. Als jouw vliegwiel niet in balans is en het vliegt uit elkaar bij 10000 toeren kunt ge al raden wat er dan allemaal kan gebeuren éh
 
Vlaanderen vrij!
Niek de Wildt 4-11-2009 19:58 Print reply
Posts: 7168
Een hoop mensen met een mening, waarvan weinig er zelf echt ervaring mee hebben.
 
sibren mt 4-11-2009 20:09 Print reply
Posts: 585
ik wil gewoon licht behouden
en niet zown slegt licht want rij tevaak daarvoor in het donder op onverlichte wegen

maar heeft niemand ide hoeveel je van een am6 vliegwiel kan afdraaien ?

of iemand ervaring daar mee


 
kenny77 4-11-2009 20:13 Print reply

Posts: 29286
Niek de Wildt 4-11-2009 20:30 Print reply
Posts: 7168
Origineel van Derbi weegt 790gram en heeft een diameter van 103mm, ik denk dat dit bij am6 hetzelfde zal zijn.
Ik denk dat 90gram een mooie hoeveelheid is om mee te beginnen, je zal dan rond de 100mm uitkomen (dus 1,5mm eraf), en als dit goed bevallen is op de brommer kun je er altijd nog meer van maken.
Ik verwacht dat het qua trillingen bij am6/derbi geen problemen zal geven, maar is dit wel het geval dan ga je er steeds wat meer vanaf halen todat het probleem is verholpen.
 
sibren mt 4-11-2009 20:42 Print reply
Posts: 585
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Origineel van Derbi weegt 790gram en heeft een diameter van 103mm, ik denk dat dit bij am6 hetzelfde zal zijn.
Ik denk dat 90gram een mooie hoeveelheid is om mee te beginnen, je zal dan rond de 100mm uitkomen (dus 1,5mm eraf), en als dit goed bevallen is op de brommer kun je er altijd nog meer van maken.
Ik verwacht dat het qua trillingen bij am6/derbi geen problemen zal geven, maar is dit wel het geval dan ga je er steeds wat meer vanaf halen todat het probleem is verholpen.


maar is het metaal wat om die magneet heen zit wel dik genoeg daar voor dat die niet uitmekaar spat ofzo ?
 
RobinRS98 4-11-2009 21:05 Print reply

Posts: 879
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
En ook al wil je hiermee een betere gasreactie krijgen kan je beter een PVL of een HPI ontsteking nemen.


Om meer vermogen te krijgen kun je ook meteen een motor kopen, is dat wat hij wil nee, hij wil het zelf doen en kijken wat voor resultaat je ermee haalt gewoon om te zien wat kan en wat je ermee bereikt, dingen kopen en erop zetten kan zo goed als iedereen.
 
Stamp die air uit je nikes !
honda-mbx 4-11-2009 21:32 Print reply

Posts: 1688
wat wil je hiermee bereiken?
er zijn wel andere zaken waarmee je meer vermogen etc wint. terwijl betrouwbaarheid niet in het geding hoeft te komen.
 
ik vlam je..

Dit topic is 3679 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved