Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #59436 - paar vragen nieuwe setup...
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 2284 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Phyzz |
4-11-2009 19:57 |
Posts: 61 |
ik denk dat je met 80cc zowiezo beter een r3 kan halen
|
|
|
|
w0ut3r |
4-11-2009 20:02 |
Posts: 1350 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Phyzz
ik denk dat je met 80cc zowiezo beter een r3 kan halen
tis een dr80, geen MHR team ofzo...
opzich vrij rustige cilinder, dus r2 moet voldoen lijkt mij.
|
|
www.TheGreenBoxz.nl |
|
Motorhispaniafuria19 |
4-11-2009 20:58 |
Posts: 96 |
ja is vrij rustige cilinder. powerband begint bij 5500 tot 9500 toeren ongeveer.
Heb bijna dezelfde setup, maar dan met een enox uitlaat.
Heeft je brommer al veel kilometers gemaakt? dan is het wel beter om te reviseren met sterkere krukas. Want er komt nogal wat kracht op die kruk te staan.
Ik heb van meerdere mensen al eerder gehoord dat opzich malossi veertjes al voldoende zouden moeten zijn, maar heb hier zelf geen ervaring mee (helemaal laten reviseren toen mijn Zwarte top erop kwam)
|
|
|
|
w0ut3r |
4-11-2009 21:00 |
Posts: 1350 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Motorhispaniafuria19
ja is vrij rustige cilinder. powerband begint bij 5500 tot 9500 toeren ongeveer.
Heb bijna dezelfde setup, maar dan met een enox uitlaat.
Heeft je brommer al veel kilometers gemaakt? dan is het wel beter om te reviseren met sterkere krukas. Want er komt nogal wat kracht op die kruk te staan.
Ik heb van meerdere mensen al eerder gehoord dat opzich malossi veertjes al voldoende zouden moeten zijn, maar heb hier zelf geen ervaring mee (helemaal laten reviseren toen mijn Zwarte top erop kwam)
brommer heeft net de 10k gepasseerd..
Val dit onder "veel"?
Ik ga het wel gewoon ff proberen met de malossi veertjes dan
|
|
www.TheGreenBoxz.nl |
|
Sherwin |
4-11-2009 22:26 |
Posts: 561 |
nou, de R2 is hogetoerig, anders zou k als ik jou was de Roze top overwegen, icm met de HMR2 / R2 loopt die wel lekker!
wat betreft i.c.m. std krukas gwn niet te veel toeren janken en dan houd ie t nog wel hoor, en mallosi veertjes, en gwn redelijke platen moeten voldoende zijn!, dat houd mijn brommertje ook nog net..
oh doe er dan wel Castrol Power RS 10W40 in ... voor natteplaats koppeling, dan houd hij het wel, als je er gwn random 10w40 in doet, dan slippen je platen sneller, zorg er gwn voor dat je er NATTE plaats koppeling olie in doet, dan houden je malossi veertjes t
|
|
|
|
w0ut3r |
4-11-2009 23:13 |
Posts: 1350 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sherwin
nou, de R2 is hogetoerig, anders zou k als ik jou was de Roze top overwegen, icm met de HMR2 / R2 loopt die wel lekker!
wat betreft i.c.m. std krukas gwn niet te veel toeren janken en dan houd ie t nog wel hoor, en mallosi veertjes, en gwn redelijke platen moeten voldoende zijn!, dat houd mijn brommertje ook nog net..
oh doe er dan wel Castrol Power RS 10W40 in ... voor natteplaats koppeling, dan houd hij het wel, als je er gwn random 10w40 in doet, dan slippen je platen sneller, zorg er gwn voor dat je er NATTE plaats koppeling olie in doet, dan houden je malossi veertjes t
Wou eigenlijk toch wel echt, voor de dr80 gaan...
Is der geen andere uitlaat die bij die dr80 past? en r2 is egt niks(A)?
|
|
www.TheGreenBoxz.nl |
|
Freddy-fish |
4-11-2009 23:37 |
Posts: 2129 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sherwin
nou, de R2 is hogetoerig, anders zou k als ik jou was de Roze top overwegen, icm met de HMR2 / R2 loopt die wel lekker!
wat betreft i.c.m. std krukas gwn niet te veel toeren janken en dan houd ie t nog wel hoor, en mallosi veertjes, en gwn redelijke platen moeten voldoende zijn!, dat houd mijn brommertje ook nog net..
oh doe er dan wel Castrol Power RS 10W40 in ... voor natteplaats koppeling, dan houd hij het wel, als je er gwn random 10w40 in doet, dan slippen je platen sneller, zorg er gwn voor dat je er NATTE plaats koppeling olie in doet, dan houden je malossi veertjes t
heel leuk verhaal maar ammel herhaling. r2 of hmr/2 loopt het best. r3 is teveel
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
sibren mt |
4-11-2009 23:50 |
Posts: 585 |
of je koopt gewoon een beetje snellere 70cc of 80 neem airsel 80 is niet veel duurder en pluur je hmr2 er onder en klaar
|
|
|
|
w0ut3r |
4-11-2009 23:54 |
Posts: 1350 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sibren mt
of je koopt gewoon een beetje snellere 70cc of 80 neem airsel 80 is niet veel duurder en pluur je hmr2 er onder en klaar
ja tis niet veel duurder, maar dan moet je weer krukas en lagers etc kopen... en dan wordt het toch wel een stukje duurder
Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 4-11-2009 om 23:56 uur.
|
|
www.TheGreenBoxz.nl |
|
sibren mt |
4-11-2009 23:58 |
Posts: 585 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
[...]
ja tis niet veel duurder, maar dan moet je weer krukas en lagers etc kopen... en dan wordt het toch wel een stukje duurder
Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 4-11-2009 om 23:56 uur.
wel een stuk sterken allemaal
zou het op een 80dr al doen eigenlijk
|
|
|
|
Toettoet |
5-11-2009 2:35 |
Posts: 780 |
Bezuinigen op je opvoerspullen is nooit slim, het is handiger om meteen je blok te reviseren hoef je dat de komende tijd niet meer te doen .
Zwarte top is een vrij langzame cilinder, als je toch aan t opvoeren bent kan je beter voor de roze top gaan / airsel en een nieuwe krukas en lagers dan zit je snor.
|
|
|
|
w0ut3r |
5-11-2009 10:49 |
Posts: 1350 |
wat voor krukas hadden jullie dan in gedachte?
dopller (race of is normaal ook al goed?) of voldoet een top racing ook wel?
|
|
www.TheGreenBoxz.nl |
|
Bonomel |
5-11-2009 10:56 |
Posts: 1363 |
ik denk dat je ori as t wel houd hoor.
maat van me had soortgelijke setup op ori as en die hield het prima.
heeft er aardig wat km's mee gemaakt
|
|
BMW |
|
w0ut3r |
5-11-2009 11:05 |
Posts: 1350 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bonomel
ik denk dat je ori as t wel houd hoor.
maat van me had soortgelijke setup op ori as en die hield het prima.
heeft er aardig wat km's mee gemaakt
ja precies... ik ga het gewoon proberen
|
|
www.TheGreenBoxz.nl |
|
sibren mt |
5-11-2009 11:33 |
Posts: 585 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
[...]
ja precies... ik ga het gewoon proberen
en als die wel kapot loopt ben je veel meer geld kwijt dan als je nu even ander krukje er in zet
|
|
|
|
Dit topic is 2284 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|