Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - paar vragen nieuwe setup...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1105 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59436 - paar vragen nieuwe setup...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2284 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

w0ut3r 4-11-2009 19:07 Print topicpost

Posts: 1350
ik ben nou een nieuwe setup aan het bestellen, wordt het volgende:

DR80 + 21mm dellorto phbg + yasuni R2

Nou heb ik daar ff een paar vraagjes over:

- Ik weet nu dat de dr80 wel op de ori krukas kan, maar kan dit ook samen met de yasuni r2?

- gaat een yasuni r2 lekker lopen op een dr80?
aangezien een yasuni r2 (dacht ik) aardig hoogtoerig is en een dr80 laagtoerig?

- Met welke sproeier zou ik ong. moeten beginnen met deze setup?

- Is het nodig om bij deze setup van een 4 plaats koppeling naar een 5 plaats te gaan? of zijn mallossi koppelingdrukveertjes alleen al genoeg?

- Welke twin air filter past er op een dellorto 21mm phbg (hoeveel mm?)

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 4-11-2009 om 19:30 uur.
 
www.TheGreenBoxz.nl

Phyzz 4-11-2009 19:57 Print reply
Posts: 61
ik denk dat je met 80cc zowiezo beter een r3 kan halen
 
w0ut3r 4-11-2009 20:02 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Phyzz
ik denk dat je met 80cc zowiezo beter een r3 kan halen


tis een dr80, geen MHR team ofzo...
opzich vrij rustige cilinder, dus r2 moet voldoen lijkt mij.
 
www.TheGreenBoxz.nl
Motorhispaniafuria19 4-11-2009 20:58 Print reply
Posts: 96
ja is vrij rustige cilinder. powerband begint bij 5500 tot 9500 toeren ongeveer.

Heb bijna dezelfde setup, maar dan met een enox uitlaat.

Heeft je brommer al veel kilometers gemaakt? dan is het wel beter om te reviseren met sterkere krukas. Want er komt nogal wat kracht op die kruk te staan.

Ik heb van meerdere mensen al eerder gehoord dat opzich malossi veertjes al voldoende zouden moeten zijn, maar heb hier zelf geen ervaring mee (helemaal laten reviseren toen mijn Zwarte top erop kwam)
 
w0ut3r 4-11-2009 21:00 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Motorhispaniafuria19
ja is vrij rustige cilinder. powerband begint bij 5500 tot 9500 toeren ongeveer.

Heb bijna dezelfde setup, maar dan met een enox uitlaat.

Heeft je brommer al veel kilometers gemaakt? dan is het wel beter om te reviseren met sterkere krukas. Want er komt nogal wat kracht op die kruk te staan.

Ik heb van meerdere mensen al eerder gehoord dat opzich malossi veertjes al voldoende zouden moeten zijn, maar heb hier zelf geen ervaring mee (helemaal laten reviseren toen mijn Zwarte top erop kwam)


brommer heeft net de 10k gepasseerd..
Val dit onder "veel"?

Ik ga het wel gewoon ff proberen met de malossi veertjes dan
 
www.TheGreenBoxz.nl
Sherwin 4-11-2009 22:26 Print reply

Posts: 561
nou, de R2 is hogetoerig, anders zou k als ik jou was de Roze top overwegen, icm met de HMR2 / R2 loopt die wel lekker!

wat betreft i.c.m. std krukas gwn niet te veel toeren janken en dan houd ie t nog wel hoor, en mallosi veertjes, en gwn redelijke platen moeten voldoende zijn!, dat houd mijn brommertje ook nog net..

oh doe er dan wel Castrol Power RS 10W40 in ... voor natteplaats koppeling, dan houd hij het wel, als je er gwn random 10w40 in doet, dan slippen je platen sneller, zorg er gwn voor dat je er NATTE plaats koppeling olie in doet, dan houden je malossi veertjes t
 
w0ut3r 4-11-2009 23:13 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sherwin
nou, de R2 is hogetoerig, anders zou k als ik jou was de Roze top overwegen, icm met de HMR2 / R2 loopt die wel lekker!

wat betreft i.c.m. std krukas gwn niet te veel toeren janken en dan houd ie t nog wel hoor, en mallosi veertjes, en gwn redelijke platen moeten voldoende zijn!, dat houd mijn brommertje ook nog net..

oh doe er dan wel Castrol Power RS 10W40 in ... voor natteplaats koppeling, dan houd hij het wel, als je er gwn random 10w40 in doet, dan slippen je platen sneller, zorg er gwn voor dat je er NATTE plaats koppeling olie in doet, dan houden je malossi veertjes t


Wou eigenlijk toch wel echt, voor de dr80 gaan...
Is der geen andere uitlaat die bij die dr80 past? en r2 is egt niks(A)?
 
www.TheGreenBoxz.nl
Freddy-fish 4-11-2009 23:37 Print reply

Posts: 2129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sherwin
nou, de R2 is hogetoerig, anders zou k als ik jou was de Roze top overwegen, icm met de HMR2 / R2 loopt die wel lekker!

wat betreft i.c.m. std krukas gwn niet te veel toeren janken en dan houd ie t nog wel hoor, en mallosi veertjes, en gwn redelijke platen moeten voldoende zijn!, dat houd mijn brommertje ook nog net..

oh doe er dan wel Castrol Power RS 10W40 in ... voor natteplaats koppeling, dan houd hij het wel, als je er gwn random 10w40 in doet, dan slippen je platen sneller, zorg er gwn voor dat je er NATTE plaats koppeling olie in doet, dan houden je malossi veertjes t


heel leuk verhaal maar ammel herhaling. r2 of hmr/2 loopt het best. r3 is teveel
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
sibren mt 4-11-2009 23:50 Print reply
Posts: 585
of je koopt gewoon een beetje snellere 70cc of 80 neem airsel 80 is niet veel duurder en pluur je hmr2 er onder en klaar
 
w0ut3r 4-11-2009 23:54 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sibren mt
of je koopt gewoon een beetje snellere 70cc of 80 neem airsel 80 is niet veel duurder en pluur je hmr2 er onder en klaar


ja tis niet veel duurder, maar dan moet je weer krukas en lagers etc kopen... en dan wordt het toch wel een stukje duurder

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 4-11-2009 om 23:56 uur.
 
www.TheGreenBoxz.nl
sibren mt 4-11-2009 23:58 Print reply
Posts: 585
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
[...]


ja tis niet veel duurder, maar dan moet je weer krukas en lagers etc kopen... en dan wordt het toch wel een stukje duurder

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 4-11-2009 om 23:56 uur.


wel een stuk sterken allemaal
zou het op een 80dr al doen eigenlijk
 
Toettoet 5-11-2009 2:35 Print reply
Posts: 780
Bezuinigen op je opvoerspullen is nooit slim, het is handiger om meteen je blok te reviseren hoef je dat de komende tijd niet meer te doen .

Zwarte top is een vrij langzame cilinder, als je toch aan t opvoeren bent kan je beter voor de roze top gaan / airsel en een nieuwe krukas en lagers dan zit je snor.
 
w0ut3r 5-11-2009 10:49 Print reply

Posts: 1350
wat voor krukas hadden jullie dan in gedachte?
dopller (race of is normaal ook al goed?) of voldoet een top racing ook wel?
 
www.TheGreenBoxz.nl
Bonomel 5-11-2009 10:56 Print reply

Posts: 1363
ik denk dat je ori as t wel houd hoor.
maat van me had soortgelijke setup op ori as en die hield het prima.
heeft er aardig wat km's mee gemaakt
 
BMW
w0ut3r 5-11-2009 11:05 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bonomel
ik denk dat je ori as t wel houd hoor.
maat van me had soortgelijke setup op ori as en die hield het prima.
heeft er aardig wat km's mee gemaakt


ja precies... ik ga het gewoon proberen
 
www.TheGreenBoxz.nl
sibren mt 5-11-2009 11:33 Print reply
Posts: 585
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
[...]


ja precies... ik ga het gewoon proberen


en als die wel kapot loopt ben je veel meer geld kwijt dan als je nu even ander krukje er in zet
 

Dit topic is 2284 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved