Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mallossi 70 naar de kloten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1035 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59431 - mallossi 70 naar de kloten
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4640 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn II - Forum en Sales Moderator 4-11-2009 17:06 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard-gpr
De crossmotor zaak hier in de buurt laat de motors ook nooit op temperatuur komen door hem stationeer te laten staan..
Ze hebben mij ook aangeraden om gewoon rustig te gaan rijden en hem zo op temperatuur te krijgen.


zo wordt het al 20 jaar aan iedereen aangeraden sinds ze erachter zijn gekomen dat een motor keihard staat te slijten als ie stationair draait en alleen maar slechter op temperatuur komt.


denk dat we beetje afdwalen van het topic...

Ik wil fotos zien

 
Too cool for school!
dirktimmer 4-11-2009 17:06 Print reply

Posts: 1737
crossmotor kun je gewoon gelijk knallen, zeker met de lagere cc'tjes. die gaan maar 10 uur mee ofzo, als je moet inrijden heb je nog maar 75%

daarom zijn zuigers voor crossers etc ook relatief duur, hoge kwaliteit
 
st.nyksterdriver 4-11-2009 17:07 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


zo wordt het al 20 jaar aan iedereen aangeraden sinds ze erachter zijn gekomen dat een motor keihard staat te slijten als ie stationair draait en alleen maar slechter op temperatuur komt.


denk dat we beetje afdwalen van het topic...

Ik wil fotos zien


ik ga effe foto's maken

maar een de zuiger en zuigerveren was niks te zien op de zuigerveren zaten wel krassen maar die waren het zelfde als op de wand
 
rik hulkenberg 4-11-2009 17:08 Print reply

Posts: 10029
niet toevallig membraam of dergelijke afgebroken?
 
Wauter 4-11-2009 17:09 Print reply
Posts: 229
Ik had ook ooit een nieuwe 70 op m'n puch gezet en hij liep ook vast na een tijdje lopen (niet abnormaal gedaan, gewoon 5km langzaam gereden).

Bij mij was het geval dat m'n drijfstang krom was omdat ik te hard op m'n zuiger had zitten beuken om m'n zuigerpen eruit te krijgen. misschien heb jij ook zoiets?
 
rik hulkenberg 4-11-2009 17:10 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wauter
Ik had ook ooit een nieuwe 70 op m'n puch gezet en hij liep ook vast na een tijdje lopen (niet abnormaal gedaan, gewoon 5km langzaam gereden).

Bij mij was het geval dat m'n drijfstang krom was omdat ik te hard op m'n zuiger had zitten beuken om m'n zuigerpen eruit te krijgen. misschien heb jij ook zoiets?

dan ben je gewoon te lomp bezig geweest zonder verstand van zaken
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 4-11-2009 17:11 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

ik ga effe foto's maken

maar een de zuiger en zuigerveren was niks te zien op de zuigerveren zaten wel krassen maar die waren het zelfde als op de wand


en op de zuiger zelf dus niet?

begint namelijk beetje te lijken als verkeerde zuigerveren.

waarom heb je em btw opengehaald? Begon ie te tikken? Naaide ie vast? Of doe je dat altijd?


 
Too cool for school!
dirktimmer 4-11-2009 17:13 Print reply

Posts: 1737
zitten je pistonpenslotjes nog op hun plaats? die zijn er denk ik uitgelopen... zeker als je veren nog heel zijn maar wel krassen hebt.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 4-11-2009 17:14 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
zitten je pistonpenslotjes nog op hun plaats? die zijn er denk ik uitgelopen... zeker als je veren nog heel zijn maar wel krassen hebt.


als de slotjes eruitlopen zou ik eerder andersom verwachten... zuigerveren aan puin zonder krassen.
 
Too cool for school!
st.nyksterdriver 4-11-2009 17:15 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


en op de zuiger zelf dus niet?

begint namelijk beetje te lijken als verkeerde zuigerveren.

waarom heb je em btw opengehaald? Begon ie te tikken? Naaide ie vast? Of doe je dat altijd?



wat bedoel je met open halen de cilinder was splinter nieuw had nog geen minuut gelopen en loopte vast
 
Wauter 4-11-2009 17:16 Print reply
Posts: 229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

dan ben je gewoon te lomp bezig geweest zonder verstand van zaken


heb jij dan een ideale manier om de zuigerpen eruit te halen? mij lukt het toen namelijk voro geen meter
 
Royal Club 4-11-2009 17:16 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

wat bedoel je met open halen de cilinder was splinter nieuw had nog geen minuut gelopen en loopte vast


loopte nog wel...

fotos!
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
rik hulkenberg 4-11-2009 17:16 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

wat bedoel je met open halen de cilinder was splinter nieuw had nog geen minuut gelopen en loopte vast

verkeerde zuigerveren bedoelt hij

malossi is nicaseal als ik het goed heb

nicaseal zuigerveren in nicaseal cilinder is niet goed

dan moet je zachtere zuigerveren hebben

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wauter
[...]


heb jij dan een ideale manier om de zuigerpen eruit te halen? mij lukt het toen namelijk voro geen meter


als het aan de ene kant niet lukt probeer het aan de andere kant

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 4-11-2009 om 17:17 uur.
 
st.nyksterdriver 4-11-2009 17:17 Print reply
Posts: 3376
de foto's :




even voor de duidelijkheid de zuiger zat er vast in en moest de cilinder omhoog tikken

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 4-11-2009 om 17:19 uur.
 
kenny77 4-11-2009 17:27 Print reply

Posts: 29286
De foto's zijn niet zo heel scherp, maar het lijkt alsof het niet hele diepe krassen zijn?

Anders kan je hem nog laten poetsen en dan een overmaat zuiger erin.
 

Dit topic is 4640 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved