Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - yamaha dt euro 95 of euro 98?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1045 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59420 - yamaha dt euro 95 of euro 98?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1258 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dtmx70 3-11-2009 17:34 Print topicpost
Posts: 21
hallo
ik heb even rond gezocht wat het verschil is maar ik kom er niet echt uit ik heb eigelijk altijd met mengsmering van de pomp gereden
nu heb ik zelf gemengd met 98 en heb het idee dat hij hier beter op rijd is dat ook zo of verbeeld ik dit me?
ik heb een oude dt met 60cc en hogerdruk kop en 16mm cabu met orgineel luchtfilter

gr andreas
 

kevin1rules 3-11-2009 17:39 Print reply
Posts: 132

kleine vragen topic is hier beter vooor vind ik.

Dit bericht is gewijzigd door kevin1rules op 3-11-2009 om 17:39 uur.

Zoek funtie helpt ook
http://www.google.nl...ta=&aq=f&oq=

Dit bericht is gewijzigd door kevin1rules op 3-11-2009 om 17:41 uur.
 
brommerrijdertje 3-11-2009 17:45 Print reply

Posts: 380
oud crossbrommertje kun je gewoon 95 in donderen, als je nu een nieuwe brommer had met dikke setup was het mischien nog wel handig geweest
 
zo'n grote vuurbal jonge, BAM
mtx-motard 3-11-2009 17:53 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommerrijdertje
oud crossbrommertje kun je gewoon 95 in donderen, als je nu een nieuwe brommer had met dikke setup was het mischien nog wel handig geweest

dan nogsteeds onnuttig
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Bonomel 3-11-2009 18:07 Print reply

Posts: 1363
kan iemand ook iets beargumenteren ofniet?
 
BMW
st.nyksterdriver 3-11-2009 18:12 Print reply
Posts: 3376
98 gaat er ook of was dat nou 95 ?
 
riccardot 3-11-2009 18:17 Print reply

Posts: 1096
Van 98 tanken zul je in je brommertje niks merken kwa prestaties, misschien op de testbank wel. Er zit namelijk meer MTBE in, wat meer/minder zuurstof nodig heeft om te verbranden dan de benzine waaraan het wordt toegevoegd en dus eigenlijk je hoeveel lucht ook zou moeten worden aangepast. Dit is echter minimaal.

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 3-11-2009 om 18:18 uur.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 3-11-2009 18:19 Print reply

Posts: 9841
98 moet je alleen tanken als 95 niet goed genoeg is.

wanneer is 95 niet goed genoeg?
Als ie daarmee detoneert.

Als ie dat niet doet heeft het geen enkel nut om 98 erin te gooien en zul je zelfs mindere prestaties hebben omdat 98 een lagere verbrandingssnelheid heeft dan 95.

genoeg beargumenteerd?

je brommer zal iig niet kapot lopen van 98... andersom wel als je persé op 98 moet rijden en je gooit er 95 in.

De vraag is dus of je DT met zn hogedrukkop 98 nodig heeft of 95. Lastig te zeggen via internet... kunt detonatie horen en voelen.

 
Too cool for school!
J.wally 3-11-2009 18:20 Print reply

Posts: 2301
bij ons in buurt word er geen 98 meer verkocht al een jaar niet meer ofzo
 
riccardot 3-11-2009 18:22 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J.wally
bij ons in buurt word er geen 98 meer verkocht al een jaar niet meer ofzo


dus?
 
burnoutboy 3-11-2009 19:06 Print reply

Posts: 207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
[...]


dus?



hij woont in een beunbuurt

ontopic: 95 zal wel goed zijn denk ik
als je je smering ook lekkr rijk maakt..
dat vind het blokje lekkr
maar .. gat je uitlaat wel een beetje meer van roken
 
ik beun ook maar wat aan xD
dtmx70 3-11-2009 19:11 Print reply
Posts: 21
wat is detornatie precies en hoe kan ik dat merken? ik heb het idee dat hij met 98 wat lekkerder in toeren zit.

 
riccardot 3-11-2009 19:14 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtmx70
wat is detornatie precies en hoe kan ik dat merken? ik heb het idee dat hij met 98 wat lekkerder in toeren zit.



geloof me, als er detonatie optreedt dan merk je dat vanzelf
leuke klappen in je cilinder.
detonatie is het te vroeg ontbranden van je brandstof/lucht mengsel, voordat je bougie het mengsel kan ontsteken. Dit kan komen door een te arm mengsel, een "te koude" bougie, te hoge compressie noem maar op..
 

Dit topic is 1258 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved