Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Kop vlakken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 965 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59410 - Kop vlakken
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 4428 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 2-11-2009 20:35 Print reply

Posts: 14514
voor koppel zou ik ook die proma vervangen door de belgische x1336x uitlaat
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Plux 2-11-2009 20:42 Print reply
Posts: 79
Das een leuk verhaaltje voor het slapen gaan Martijn ;p Mja, liever teveel informatie dan te weinig. tot nu toe in ieder geval heel erg bedankt! Maar, je zegt dat je de stroomsnelheid zo groot mogelijk wil hebben, dus het inlaat traject zo klein mogelijk. Of in ieder geval zo klein dat het optimaal is. Maar dat je je cilinder niet mee moet rekenen. Dan is toch de carb altijd de kleinste inlaat of heb ik dat mis?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
voor koppel zou ik ook die proma vervangen door de belgische x1336x uitlaat


Die uitlaten zijn niet zo veel te vinden. Net als de x1361x, die is ook zo goed als niet meer te vinden. Maarja, als iemand er 1 heeft liggen mag ie bericht doen

Ik zie nu op marktplaats een fast arrow uitlaat staan, dat een replica is van de x1361x. Voor 85 euro Heeft iemand toevallig ervaring met die uitlaat? Marktplaats link; http://link.marktplaats.nl/285216473

Dit bericht is gewijzigd door Plux op 2-11-2009 om 21:21 uur.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 21-11-2009 22:53 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Plux
Das een leuk verhaaltje voor het slapen gaan Martijn ;p Mja, liever teveel informatie dan te weinig. tot nu toe in ieder geval heel erg bedankt! Maar, je zegt dat je de stroomsnelheid zo groot mogelijk wil hebben, dus het inlaat traject zo klein mogelijk. Of in ieder geval zo klein dat het optimaal is. Maar dat je je cilinder niet mee moet rekenen. Dan is toch de carb altijd de kleinste inlaat of heb ik dat mis?

[...]


Die uitlaten zijn niet zo veel te vinden. Net als de x1361x, die is ook zo goed als niet meer te vinden. Maarja, als iemand er 1 heeft liggen mag ie bericht doen

Ik zie nu op marktplaats een fast arrow uitlaat staan, dat een replica is van de x1361x. Voor 85 euro Heeft iemand toevallig ervaring met die uitlaat? Marktplaats link; http://link.marktplaats.nl/285216473

Dit bericht is gewijzigd door Plux op 2-11-2009 om 21:21 uur.



1361 is gewoon std nederlandse 50cc pijp

en die advertentie is van dirk timmer, die hier op bf een salesban heeft, omdat er altijd wel iets mis was met zijn spullen, mee uitkijken dus

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 21-11-2009 om 22:54 uur.
 
Niek de Wildt 21-11-2009 22:59 Print reply
Posts: 7168
heb alleen de beginpost gelezen, en vraag me af of de TS uberhaupt de squish heeft gemeten?
 
ChielTZR 22-11-2009 11:09 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
heb alleen de beginpost gelezen, en vraag me af of de TS uberhaupt de squish heeft gemeten?


Als de diameter van de carb kleiner is dan het inlaat kanaal loopt is de stromingssnelheid bij je venturi toch lager?

Dit bericht is gewijzigd door chieltl op 22-11-2009 om 11:10 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Niek de Wildt 22-11-2009 13:09 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]


Als de diameter van de carb kleiner is dan het inlaat kanaal loopt is de stromingssnelheid bij je venturi toch lager?

Dit bericht is gewijzigd door chieltl op 22-11-2009 om 11:10 uur.


Andersom

Wet van Bernoulli

Wat heeft dit trouwens met dit topic te maken?
 
Waballa 22-11-2009 21:08 Print reply

Posts: 259
Ik weet niet of je uberhaupt nog je kop wil vlakken, maar mijn ervaring is dat dit zeker wel kan schelen.
Zelf heb ik een Wallaroo, en heb ooit een keer de squish opgemeten en die was 1.8mm (!)
Toen heb ik de kop 1mm laten afdraaien, en ik heb daarna nog een keer gemeten en de squish is nu 0.8mm
De topsnelheid is van 62 naar 70 gegaan, en ik merk ook dat ik iets harder optrek.

Dit is natuurlijk niet zonder risicos, en er is ook geen gegarandeerde prestatiewinst.... Maar omdat de originele cilinderkop van een Wallaroo erg diep is is het risico vrij klein om hem wat af te laten vlakken

Je kunt trouwens ook een hogedruk kop kopen

Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 22-11-2009 om 21:09 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 22-11-2009 om 21:09 uur.
 

Dit topic is 4428 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved