ik heb onder mijn MT een originele 50cc met een proma uitlaat en een 16 mm carb. Is het normaal dat ik maar 60 haal? Wat is de max. snelheid die ik uit deze opstelling kan halen?
Originele cilinders zijn meestal gewoon kut
als je alleen de cilinder vevangt komt het helemaal goed denk ik, voor de rest heb je alles wel, maar cilinder is gewoon nix...
Ligt eraan ofie goed trekt..
Op m'n dtr met een proma en std 14mm ging ik 70 ofzo..
Zaten geloof ik wel een paar xtra voetpakkingen op..
En een powerfilter, maar zonder moet je dat ook wel halen..
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Ik had ook een originele 50 met 16 maar met een Prestigio demper en dat liep 55 ( voor de wind net geen 60 ) dus dat zal vrij normaal zijn.
Ik heb er nu een snelle 50 onder met een 80 bocht en 80 proma maar die loopt kut( vastloper gehad ) dus ik moet een andere cilinder hebben! Maar dan kan ik nu ff mijn origi. 50 proberen te tunen.
Kijken wat hij dan daarmee loopt!
Misschien heeft iemand nog nuttige tips voor dat tunen??????
paar voetpakkingen eronde 2 of 5 ofzo, pet heelemaal afvlakken, schot uit de inlaat inlaat -> lekker groot. uitlaatpoort 1mm omhoog en breder, en dan heb je al een begin.
dit zal wel minimaal 70 motte halu
Een 16mm op een standaard cilinder trekt net iets harder op ik kon het verschil duidelijk merken met mijn mtx-sh alleen er zat ook wel een 4 kleps in.
Als je die standaard cilinder wat sneller wilt hebben moet je ff een frees in het uitlaatkanaal zette en het vanaf de uitlaatpoort tot aan de uitlaat helemaal recht door frezen.
de binneste ring en het geknepen stukkie van het uitlaatkanaal dus ff wegfrezen als je dan ook nog een andere zuiger koopt F25 haal je de 75 wel.