Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - setup is saai

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 967 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59381 - setup is saai
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2162 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

malakith 31-10-2009 17:36 Print topicpost

Posts: 190
heej mensen

ik vind men setup niet leuk genoeg meer
heb een derbi senda

rijd nu met:
gilardoni 74
spr/3
mrd koppelings platen
tp krukas'
21mm dellorto(standaart luchtfilter)
14/52 vertand

opzich vlotte setup maar wil harder kunnen optrekken en een hogere top.

dus nu wil ik een andere cilinder gaan proberen, mar aangezien ik er elke dag mee naar school moet mag hij niet om de 500 km uit elkaar.
dus wat is een snelle cilinder die wel even mee kan( 3000 km ofzo)

dit is wat ik nu overweeg:
mhr team 80
pro race 70(is het goedkoopste)
hoorde ook wat over de hebo manston maar die wand slijt er schijnbaar nogal snel uit.

of zeggen jullie dat ik nog een berg vermoge uit deze setup kan halen? was ookal een beetje aan het speuren naar een opmaat uitlaatje maar kan geen bedrijf vinden die een uitlaat voor me kan berekenen?(voor die gilardoni)
of levert dat ook niet heel veel op?

alvast bedankt
 

Royal Club 31-10-2009 17:38 Print reply

Posts: 60390
gilardoni is een goede cilinder wat betreft je eisen. je zou alleen ns een grotere carb moeten proberen en ff kijken of je die cilinder kan weg brengen naar een tjoenert.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
malakith 31-10-2009 18:02 Print reply

Posts: 190
en men uitlaat? want als ik die cilinder laat tunen dan is die uitlaat natuurlijk ook niet egt perfect meer, als ik daar geld aan uit ga besteden wil ik niet dat hij gaat inhouden.

en wat voor carb raad jij mij aan? wil wel graag originele filter houden want ik rij ook gewoon in de regen.
 
Royal Club 31-10-2009 18:32 Print reply

Posts: 60390
gewoon 21 houden. yasuni r3 proberen of een opmaaat.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
malakith 1-11-2009 12:44 Print reply

Posts: 190
waar kan ik een uitlaat laten berekenen?
 
Royal Club 1-11-2009 12:51 Print reply

Posts: 60390
pst. STE, foekema.

om maar even wat te noemen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BIET 1-11-2009 12:57 Print reply

Posts: 22355
Zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.

Met de MHR ga je harder, draait ook goed met die uitlaat. Is ook een erg stevige cil. Als ik geen Hebo fanboy was zou ik die kiezen voor dagelijks gebruik .

Die PR zou ik niet nemen. PR is meuk en is gay.

De wand van een Hebo cil slijt niet snel, maar is wat gevoeliger voor malafide afstelwerke, slecht warmrijden en dat soort kermis. De kwaliteit laat geen wensen over. Ook is de tuningspotentie sexy . Hebo's lopen het best met schnelle hoogtoerige uitlaten.

Dan nog de mogelijkheid om te bewerken. Met die cil is opzich wel wat mogelijk zonder al te hoge slijtage. Met die uitlaat draait dat wel, maar een snellere is altijd leuk. Ook kan je overwegen een 24mm carb aan te schaffen, ik zou dan voor een mikuni 24 tm kiezen.

Mijn persoonlijke keuze. Manston kopen op je huidige setup monteren, als je erop uit gekeken bent andere uitlaat en carb kopen en cil bewerken. Met de manston kan je toch nog wat verder uit de voeten dan met de MHR als je er op uitgekeken bent .
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
malakith 1-11-2009 13:13 Print reply

Posts: 190
nu word het wel moeilijk:P

die manston vind ik wel erg aantrekkelijk maar het fiet dat ik er veel op rijd houd mij een beetje tegen
want die cilinder kost ook nogal wat

mallosi vind ik zoenzo een kut merk eerlijk gezegd.

en moet hier geen andere ontsteking onder? want ik heb nu af en toe een beetje het idee dat mijn ontsteking niet bij de toeren komt want dan stotterd hij minimaal en flipt men toeren teller.
 
Joel_koningslust 1-11-2009 13:15 Print reply

Posts: 14514
je kunt ook gewoon een 42mm slag krukas kopen. daarop is die cilinder berekend en loopt erg lekker icm een 24er
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Royal Club 1-11-2009 13:19 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
je kunt ook gewoon een 42mm slag krukas kopen. daarop is die cilinder berekend en loopt erg lekker icm een 24er


ja, wacht ff, er zijn gila's voor 42 slag, en die voor 39 slag lijkt mij
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Joel_koningslust 1-11-2009 13:21 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ja, wacht ff, er zijn gila's voor 42 slag, en die voor 39 slag lijkt mij


mmh... dan heb ik toevallig elke keer dezelfde in de hand gehad. ik meen iig dat het oude type altijd voor 42 was
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
BIET 1-11-2009 13:31 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: malakith
nu word het wel moeilijk:P

die manston vind ik wel erg aantrekkelijk maar het fiet dat ik er veel op rijd houd mij een beetje tegen
want die cilinder kost ook nogal wat

mallosi vind ik zoenzo een kut merk eerlijk gezegd.

en moet hier geen andere ontsteking onder? want ik heb nu af en toe een beetje het idee dat mijn ontsteking niet bij de toeren komt want dan stotterd hij minimaal en flipt men toeren teller.

Ontsteking zou het moeten kunnen bijhouden. 15k met ori ontsteking geen enkel probleem .
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Royal Club 1-11-2009 13:32 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Ontsteking zou het moeten kunnen bijhouden. 15k met ori ontsteking geen enkel probleem .


14k is wat ducati draait.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
malakith 1-11-2009 13:38 Print reply

Posts: 190
ik heb ducati maar ik draai zeker nog geen 14k.
12 a 13 max schat ik.

en een grotere slag? ik dacht eerlijk gezegd dat mijn boring gewoon groter was?
kan anders wel even men squish ruimte op meten? maar wss valt die niet eens te meten als ik een niet de juiste slag heb ofwel?

Dit bericht is gewijzigd door malakith op 1-11-2009 om 13:41 uur.
 
Royal Club 1-11-2009 13:39 Print reply

Posts: 60390
cilinder is niet zo heel hoogtoerig :p
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
malakith 2-11-2009 13:38 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
cilinder is niet zo heel hoogtoerig :p


maar een r3 toch wel? dan is het toch niet slim een r3 onder die gila te leggen?
 

Dit topic is 2162 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved