Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1074 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59375 - honda mb
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4833 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

perryjong 31-10-2009 15:34 Print reply

Posts: 325
me brrommer staat nog bij zo,n brommer hoer...
als het hun niet lukt ga ik zelf weer kijken.
wat ik zelf denk is onsteking nog ff kijken en me 18mm carb was nieuw. de cilinderkop zou ik nog wel meten.
 
Fabio 31-10-2009 15:39 Print reply

Posts: 1737
die immi carbjes zijn slecht, heel slecht. Je moet heeeeel veel geluk hebben wil je een werkende treffen. Vervang je ontstekingsdelen en meet idd je kop nog even.

Verwachten die lui bij de brommerzaak dat je wel gaat betalen?
 
perryjong 31-10-2009 16:01 Print reply

Posts: 325
jah... ondertussen al 200euro...

 
rik hulkenberg 31-10-2009 17:32 Print reply

Posts: 10029
gewoon de 13mm pakken goed schoon maken
dan eventueel onderdelen van die 18mm pakken
alles is bruikbaar behalve de gasschuif/gasschuifdeksel

zolang de brommer niet goed werkt vind ik dat jij niet de arbeid hoeft te vergoeden

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 31-10-2009 om 17:33 uur.
 
BenjaminDG 31-10-2009 17:39 Print reply

Posts: 4605
Je kunt ook een 16mm carburateur proberen zoeken, 18mm is naar mijn mening te groot voor een 50cc imitatie. Ik had een 18mm keihin op een 70cc imitatie.

Ik heb een orginele 16mm keihin maar 1 monteerpunt op het spruitstuk is afgebroken.
 
Vlaanderen vrij!
rik hulkenberg 31-10-2009 17:40 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb1979
Je kunt ook een 16mm carburateur proberen zoeken, 18mm is naar mijn mening te groot voor een 50cc imitatie. Ik had een 18mm keihin op een 70cc imitatie.

Ik heb een orginele 16mm keihin maar 1 monteerpunt op het spruitstuk is afgebroken.

18mm op 50cc gaat best

heb zelf een tijdje rondgereden met een 18mm op een licht bewerkte hm166 cilinder

alleen ik had de orginele die wel goed werkt
 
perryjong 31-10-2009 17:48 Print reply

Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
gewoon de 13mm pakken goed schoon maken
dan eventueel onderdelen van die 18mm pakken
alles is bruikbaar behalve de gasschuif/gasschuifdeksel

zolang de brommer niet goed werkt vind ik dat jij niet de arbeid hoeft te vergoeden

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 31-10-2009 om 17:33 uur.


kan ik dan geen aanklacht indienen ofzo?

maar dus ff voor de goede orde wat ik moet nakijke is:
onsteking of die optijd staat
13mm keihein orgineel monteren.
cilinderrkop opmeten
 
BenjaminDG 31-10-2009 18:04 Print reply

Posts: 4605
je hebt lage en hoge druk, hm166s is lage druk hm166f is hoge druk die laaste moet je nemen (heeft ene kleindere compressie kamer dus hoge compressie).

Ontsteking zet jet op het vroegst daarna testen als hij direct goed aanpakt (gas geven) dan staat hij ong goed. Als je het gevoel hebt dat hij zou voorontsteken (detoneren) kun je hem best iets later zetten.
 
Vlaanderen vrij!
perryjong 31-10-2009 19:10 Print reply

Posts: 325
maar hoe zet je je onsteking op zijn vroegst dan grondplaat met de klok meedraaien toch?
 
dude007 31-10-2009 20:22 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: perryjong
maar hoe zet je je onsteking op zijn vroegst dan grondplaat met de klok meedraaien toch?


jah, die 18mm moet je erop houden, een imi carb is moeilijk aftestellen maar hij werkt wel , ik denk zelf dat je eens de onsteking lekker vroeg moet zetten en een ander cdi kast moet monteren, want dat heb je wel van je mb8 blok af gehaald, zet eerst die onsteking maar lekker vroeg en maak eens een filmje als je het gas open trekt dan kan ik je meer vertellen, maar ik denk dat je de onsteking met de klok meedraait hij al een stuk beter wil
 
perryjong 5-11-2009 19:44 Print reply

Posts: 325
nou jongens morgen of overmorgen krijg ik me brommer terug ik hoop rijdend(maar grote kans van niet).
ik heb trouwens een cilinderkop gevonden die ultra snelle ofzo.
hij kost een 10+7euro verzendkosten.
 
perryjong 14-11-2009 17:02 Print reply

Posts: 325
hallo dames en heren daar ben ik weer.
volgende week krijg ik echt me brommertje weer terug maar heb gehoort dat ie nog ut zelfde liep als dat ik em heen bracht.
na 100x kicken starten rennen als ie aan staat om hem op power te brengen.
nou is wat de brommer hoer zegt de keringen zijn lek.
iemand anders die me probeert te helpen zegt cilinder is nie zuiver.

bij de brommer hoer is dit gebeurt:
nieuwe cilinder kop 50cc
13mm keihein orgineel er onder
nieuwe onsteking
ander membraam.

oh ja voor ik het vergeet hij blijft in toeren hangen
en de ik krijg maandag/dinsdag 100% zeker de brommer terug want ze zijn het helemaal zat.
iemand nog ideeën?

Dit bericht is gewijzigd door perryjong op 14-11-2009 om 17:07 uur.

Dit bericht is gewijzigd door perryjong op 14-11-2009 om 18:21 uur.
 
antonhonda 14-11-2009 18:35 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: perryjong
hallo dames en heren daar ben ik weer.
volgende week krijg ik echt me brommertje weer terug maar heb gehoort dat ie nog ut zelfde liep als dat ik em heen bracht.
na 100x kicken starten rennen als ie aan staat om hem op power te brengen.
nou is wat de brommer hoer zegt de keringen zijn lek.
iemand anders die me probeert te helpen zegt cilinder is nie zuiver.

bij de brommer hoer is dit gebeurt:
nieuwe cilinder kop 50cc
13mm keihein orgineel er onder
nieuwe onsteking
ander membraam.

oh ja voor ik het vergeet hij blijft in toeren hangen
en de ik krijg maandag/dinsdag 100% zeker de brommer terug want ze zijn het helemaal zat.
iemand nog ideeën?

Dit bericht is gewijzigd door perryjong op 14-11-2009 om 17:07 uur.

Dit bericht is gewijzigd door perryjong op 14-11-2009 om 18:21 uur.


kering lek !

 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
perryjong 14-11-2009 18:42 Print reply

Posts: 325
weet je dat zeker? hoe kan je dat checke?
 
antonhonda 14-11-2009 18:45 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: perryjong
weet je dat zeker? hoe kan je dat checke?


dan komt er olie en benz in de onsteking dus die is dan vettig
(niet 100% zeker natuurlijk ma wel 99)
en hij rookt ook niet raar ofzo ? anders kan het ook kering bij koppeling wezen maar dat in toeren hangen en slecht lopen zegt eigelijk kering onsteking kant (toevallig vandaag nog met puch gehad maar ook veel vaker last van gehad)

Dit bericht is gewijzigd door antonhonda op 14-11-2009 om 18:46 uur.
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud

Dit topic is 4833 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved