Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 992 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59375 - honda mb
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4832 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

perryjong 30-10-2009 21:03 Print topicpost

Posts: 325
zoals jullie al weten heb ik al heel wat topics over mijn honda mb gemaakt.
omdat het niet lukte en me moeder pissig werd heb ik hem weg gebracht naar de brommerboer.
nou heel leuk en aardig maar hij zou klaar zijn met een 1dag maar nee hoor uitstel naar uitstel.
nu blijkt dat hij wel gestart kan worden (alleen met choke)maar dan valt hij weer uit.ze denken dat er een 70cc clinder kop op zit waardoor hij niet aan blijft dus ze bestellen een 50cc cilinder kop maar hierna weten hun het ook niet meer. dus als het niet werkt ben ik het haasje en meer dan 200euro lichter.
maar dus vraag ik aan jullie wat ik kan gaan doen als het hun niet lukt want ik wil toch wel een goedlopende brommer.
wat weet ik:
hij start wel wel met choke zit sproeier 95 in.
hij blijft niet aan alleen met choke maar de bougie slaat zwart uit.
met setup:50cc snel
sproeier 95
18mm imi carb
cilinderkop voor 50of 70cc dat weet ik niet.

ik had destijds 2 cilinder koppen en ik dacht dat ze het zelfde waren.
hier heb ik foto,s van de cilinderkop die ik nu nog in mijn bezit heb.





 

Henk-88 30-10-2009 21:15 Print reply

Posts: 26703
Ben geen Honda-kenner maar denk dat het een 50cc kop is en dat je sproeier te groot is.

Op het eerste gezicht dan hea.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
derbigprkay 30-10-2009 21:23 Print reply
Posts: 284
hm 166 is dacht ik 50snel kop.
Ik zou toch wel een paar maten sproeier kleiner proberen.
 
Henk-88 30-10-2009 21:31 Print reply

Posts: 26703
Of valse lucht of wat anders mja 't is een begin hea
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
perryjong 30-10-2009 21:38 Print reply

Posts: 325
ja ok maar hij bleef niet aan met kleinere sproeier
 
- Han - 30-10-2009 21:41 Print reply

Posts: 9667
is je cdi niet gaar?

En sproeier mag wel wat kleiner zo te horen. Wat doet die zonder filter?
 
<10.000 posts
perryjong 30-10-2009 21:51 Print reply

Posts: 325
hij vonkt wel hoor dus dan is je cdi goed lijkt me?
 
mark bruins 30-10-2009 22:36 Print reply

Posts: 501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbigprkay
hm 166 is dacht ik 50snel kop.
Ik zou toch wel een paar maten sproeier kleiner proberen.

hm166 is orgineel honda
 
kenny77 30-10-2009 22:43 Print reply

Posts: 29286
Je hebt een F en een S kop.
Fast of slow.
zullen denk ik ook nog wel immi kopjes bestaan?

of het een 50 of 70cc is , heel simpel even de diameter opmeten.

39~40 is 50cc en 45mm is 70cc.

Mag je niet zelf voor een kop zorgen, dan haal je gewoon een 2de hands, dan loopt de prijs niet zo op.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-10-2009 om 22:45 uur.
 
JB1 30-10-2009 23:32 Print reply

Posts: 14881
Wat kenny zegt idd.

HM-166 is een originele kop
een S-kop is een langzame kop met weinig compressie, deze kop werd idd gebruikt om een standaard MT/MB langzamer te laten lopen.

De F-kop werd meestal gevonden op een HM167 blok. Dat is een retesnelle 50cc cilinder die steeds zeldzamer word.

Een immitatie 50cc kop is meestal al te koop voor een 30 euries, nieuw dan.
Deze is ongeveer net zo goed als een ori, krijg je de kans om een HM166-F te kopen voor nog minder en hij ziet er gewoon goed uit, dan zeg ik: DOEN
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
rik hulkenberg 31-10-2009 0:19 Print reply

Posts: 10029
gezien de carb probeer eens een echte die goed werkt
 
-Tom- 31-10-2009 10:06 Print reply

Posts: 4151
idd, 95% dat het gewoon in de carburateur zit. Slechte afstelling en slechte carburateur
 
FTS Member
perryjong 31-10-2009 12:10 Print reply

Posts: 325
en hoe duur is een goeie carb dan?

 
WestlandMB 31-10-2009 14:10 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: perryjong
en hoe duur is een goeie carb dan?



40 euro, voor jou setup meot je gewoon een originele 13mm keihin hebben
 
perryjong 31-10-2009 14:11 Print reply

Posts: 325
ik heb nog een 13 mm kehein 2 zelfs alleen alle 2 zijn niet compleet 1 kan ik denk wel compleet maken bij zo,n brommer hoer.

Dit bericht is gewijzigd door perryjong op 31-10-2009 om 14:12 uur.
 
WestlandMB 31-10-2009 14:17 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: perryjong
ik heb nog een 13 mm kehein 2 zelfs alleen alle 2 zijn niet compleet 1 kan ik denk wel compleet maken bij zo,n brommer hoer.

Dit bericht is gewijzigd door perryjong op 31-10-2009 om 14:12 uur.


das mooi, sproeier zal denk zo rond de 90 liggen.

heb je al je cilinderkop gemeten?

Overigens kan je ook ff die immi goed schoonmaken en kijken of die nog in orde is, in plaats van gelijk beunen met een andere carberateur, en staat je ontstekeing wel goed, i.v.m. dat je hele blok uit elkaar is geweest?
 

Dit topic is 4832 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved