Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Beste qualiteit lagers?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1102 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5937 - Beste qualiteit lagers?
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 1707 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blukaap 27-10-02?16:01 Print reply

Posts: 10006
Polytechnisch zakboekje rudy ?
 
Bastila is lief
Ronald 27-10-02?16:04 Print reply
Posts: 956
bij van hout zeiden ze dat je de lagers zelf niet mocht verhitten, hij zei dat je carters goed moest verhitten, dan lagers erin laten vallen en dan worden de lagers ook langzaamaan warm, (van buiten naar binnen) en dan kan je de krukas er ook zo in laten vallen, zo heb ik het de laatste keer ook gedaan en dat werkte perfect
 
Rudy 27-10-02?16:11 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Blukaap: Happy tree frien...

Polytechnisch zakboekje rudy ?

nee fag boek(merk lagers) van school
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
barry 27-10-02?16:16 Print reply

Posts: 7387
daarom moet je c4 lagers ook langer warm rijden, omdat er std meer speling op de lagers zitten en naar de juiste temp. moeten worden gebracht om de speling uit de lagers te halen.

daarom moet je een brommer dus ook altijd warm rijden, een lager heeft altijd speling totdat die op de juiste temp gebracht wordt, dan is de speling (mits de lager goed is) minimaal.

maar rijd je niet warm en ga je meteen vol gas jagen krijgen je krukas lagers meteen de volle kracht met nog maximale speling op de lagers, en zo ontstaat er dus steeds meer speling. dus beter is altijd netjes warm rijden.

edit: daarom heb je ook als je blok koud is en je voelt aan je vliegwiel meer speling op je lagers dan wanneer je net een half uur flink hebt zitten gasse, voel dan maar weer eens aan je vliegwiel, dan is het als het goed is de speling een stuk minder.

[This message is edited by $-Bill Gates-$ (barry) - mtx sh lc70 on 27-10-02 16:21]
 
He?
barry 27-10-02?16:23 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: Yamaha DT100R LC

bij van hout zeiden ze dat je de lagers zelf niet mocht verhitten, hij zei dat je carters goed moest verhitten, dan lagers erin laten vallen en dan worden de lagers ook langzaamaan warm, (van buiten naar binnen) en dan kan je de krukas er ook zo in laten vallen, zo heb ik het de laatste keer ook gedaan en dat werkte perfect


ff gekopieerd en geplakt van 1ste pagina:

je kunt beter je krukas in vriezer leggen en dan later krukaslager eroverheen leggen dan als je de krukaslager verhit, want met gasbrander op de krukaslagers is slecht voor de lagers. door het snelle verhitten en weer afkoelen verliest het metaal zijn stevige eigenschappen en vastheid.

dus als je lagers op je krukas moet doen, leg je krukas in vriezer en leg je later de krukaslager er op.

als je krukaslager er af moet omdat die gaar is mag je natuurlijk rammen en verhitten wat je wilt

oh jah, met dat verhitten van lager bedoel ik, meestal wordt het lager zeer snel verhit doormiddel van gasbrander, als je hem in de oven legt en langzaam om temp. laat komen is het geen enkel probleem. maar wat ik hierboven heb beschreven is dus puur voor het zeer snelle sterke verhitten van lagers met gasbrander
 
He?
Hier_ben_ik - Administrator 27-10-02?19:18 Print reply

Posts: 8499
rudy en die gast hierboven hebben iig gelijk...
 
Members zijn vervelend :-|
barry 27-10-02?19:42 Print reply

Posts: 7387
weet ik weet ik
 
He?

Dit topic is 1707 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved