Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Beste qualiteit lagers?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1067 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5937 - Beste qualiteit lagers?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1705 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rene 24-10-02?23:55 Print reply
Posts: 2573
lagers kun je best zo op een krukas meppen, want dan mep je toch op die binnenste rand, dan komt er geen kracht op het lager zelf te staan.
Dan moet je je carterhelft verhitten, niet je lagers, en dan kun je hem er zo inschuiven.
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Ralf 25-10-02?00:21 Print reply

Posts: 9073
Ja zo doe ik het altijd met kunstof kooi, anders eerst in carter...
 
Neonlampje 25-10-02?00:31 Print reply

Posts: 14825
ik verhit nooit.. mep ze er zo in.. simpel
en nu na een jaar 0.0% speling, dus ben nog vrij tevreden mee...
 
Sneks 25-10-02?11:28 Print reply
Posts: 2499
en liever niet slaan op een ding wat om een krukas zit, na 1 tik is je krukas krom...
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
erikrulezz 25-10-02?12:19 Print reply
Posts: 382
ons vader heeft zo'n apparaat om lagers te verwarmen. je kunt daarmee precies bepalen tot hoe veel graden je ze wilt verwarmen. is best handig
 
Sneks 25-10-02?12:43 Print reply
Posts: 2499
mischien een...



oven
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
ardan 25-10-02?13:30 Print reply
Posts: 595
en nu heeft er nog niemand gezegd hoe je het beste oude lagers die nog in 1 van je carterhelften zitten eruit kunt halen,ja met een speciale lagertrekker maar die heb ik ook niet,is er geen andere manier?

en als je oude lagers van je krukas af moet halen,hoedoe je dat dan.iemand heeft geantwoord dat je nooit op je krukas mag slaan omdat ie dan krom staat,maar ik dacht altijd dat je die oude er gewoon af moest timmeren (beitel tussen lager en krukwang,erin slaan en dan schuift ie zo eraf),hoe moet het dan?
 
have a blast,go fast
SIWWN 25-10-02?13:34 Print reply
Posts: 7079
Lager verwarmen... Gaat wel iets makkelijker
 
Ralf 25-10-02?13:43 Print reply

Posts: 9073
Ik heb opvul stukken gemaakt voor mn krukas, zedat ie recht blijft... zo stom ben ik ook weer niet...
 
Sneks 25-10-02?13:49 Print reply
Posts: 2499
opvulstukken? ,ik bedoel niet dat je de bigend pin krom slaat, maar gewoon de as waarom het lager zit. Lagers haal je van de as met een lagertrekker.

Lagers uit het carter haal je door op het lager te slaan.

Lagers doe je om de krukas door het lager te verwarmen (bv. tot 150 graden in de oven).

Krukas met lagers doe je in je carter door carter te verwarmen.

Wat is nou nog vaag?
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Blukaap 25-10-02?17:25 Print reply

Posts: 10006
Hoe vervang je je big-end met een gasbrander dan .

Met een 10ton moker ofzo...

Enne, de krukas is nou net dat enige wat je niet hoeft te verwarmen.
 
Bastila is lief
De Schout 26-10-02?21:18 Print reply
Posts: 5327
kleine lagertje in het karter kun je er makkelijk uithalen duur er een moer in te lassen en dan met een slagtrekker eruit halen. of karter warmstoken en tikje op de achterkant geven.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Joost 26-10-02?22:08 Print reply
Posts: 1108
ehh, dop op et oude lager, mep met de hammer en voila. Vervolgens c3'tje in de oven, kruk in de vrieser en voile, hij valt er spontaan om heen (met een beetje hulp ).

Sim-ple.



ps.
C4 lagers zijn niet beter!! C3 of c4 zij spelingins maten van het lager. Deze speling is nodig omdat de passing in het charter te krap is en dat bij het in zetten van het lager de boel word opgesloten. En c4 lager is dus niet beter en zal minder lang mee gaan door de verhoogde spaning in het lager. Honda blok is gemaakt voor c3, stop er dan ook geen c4 in.
 
It is going to be a Endless summer...
Zoetahmeerdah [Marcel] 27-10-02?02:20 Print reply

Posts: 5996
indd, c4 is de lager van een kunstof schaal gemaakt,(lichter) en wat joost al zei de ruimte is groter, je moet deze lagers ook warmrijden anders sloop je ze meteen,

omdat er meer ruimte tussen de schalen en balletjes zit kunnen de lagers verder uitzetten dan normale lagers dus meer toeren...dacht ik
 
ik haat mensen
Rudy 27-10-02?02:30 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah smits (marc...

indd, c4 is de lager van een kunstof schaal gemaakt,(lichter) en wat joost al zei de ruimte is groter, je moet deze lagers ook warmrijden anders sloop je ze meteen,

omdat er meer ruimte tussen de schalen en balletjes zit kunnen de lagers verder uitzetten dan normale lagers dus meer toeren...dacht ik
heeft niets met de schaal te maken maar met de lagerspeling die met "Normaal" wordt aangegeven, is zodanig gekozen dat bij toepassing van de normaal aanbevolen passingen en onder normale bedrijfsomstandigheden een doelmatige speling in het lager overblijft. Als de bedrijfsomstandigheden en de montage afwijken van normaal, bijvoorbeeld wanneer er sprake is van uitzonderlijke temperaturen, is het nodig lagers toe te passen met een grotere of kleinere speling dan "Normaal".
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson

Dit topic is 1705 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved