Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - dr 80 tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1278 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59367 - dr 80 tunen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1959 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tzr70 30-10-2009 16:06 Print topicpost
Posts: 116
hai

ik wil mijn dr80 laten tunen, heeft dit zin en bij wie kan ik dit het beste laten doen?

gr
 

2SLOW4ME 30-10-2009 16:25 Print reply

Posts: 1944
Ik zou eerst zelf eens een poortmap maken, en die hierzo showen.
En hier op t forum zit BIET, hij weet vast wel raad met je cilinder . En vraagt ook niet bepaald vele geld voor zn hak en frais praktijken..
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
dutschbird 30-10-2009 17:00 Print reply

Posts: 1760
Heb nog een poortmap liggen van een dr80 hier. Zal hem vanavond even voor je opzoeken.
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)
tzr70 31-10-2009 16:57 Print reply
Posts: 116
wat voor uitlaat past trouwens het beste bij, rij nl nog steeds met de orgi


gr
 
Freddy-fish 31-10-2009 17:16 Print reply

Posts: 2129
hee ik rij ook met een dr 80 en ori pijp , ook tzr, wel verstandig om je demper over te lassen, anders word je zo van de weg geplukt door de popo's

 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
2SLOW4ME 31-10-2009 18:05 Print reply

Posts: 1944
Standaard uitlaat rijdt denk ik het best met zo'n DR..

Zelf rijd ik met een jolly moto uitlaat op een DR70, gaat wel een stuk harder. maar totaal geen vermogen onder de 7000tpm. en hij breekt pas los bij de 11500ongeveer..Mja, die pijp is hoogtoerig..
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
tzr70 31-10-2009 20:29 Print reply
Posts: 116
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
Standaard uitlaat rijdt denk ik het best met zo'n DR..

Zelf rijd ik met een jolly moto uitlaat op een DR70, gaat wel een stuk harder. maar totaal geen vermogen onder de 7000tpm. en hij breekt pas los bij de 11500ongeveer..Mja, die pijp is hoogtoerig..



wat is jouw max speed!
 
tzr70 31-10-2009 20:42 Print reply
Posts: 116
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fedor-tzr
hee ik rij ook met een dr 80 en ori pijp , ook tzr, wel verstandig om je demper over te lassen, anders word je zo van de weg geplukt door de popo's




wat voor demper heb je er dan opzitten
 
2SLOW4ME 31-10-2009 20:48 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tzr70
[...]



wat is jouw max speed!


met twv 14/52 hbe ik er voor de wind met het zonnetje er op een gecorrigeerde 130 mee gehaald. á 12-13000 tpm.
Maar ik heb ook t probleem dat ik 2 powerbands heb. 1tje van de cilinder van 7-10. en 1 van de uitlaat van 11 - .....
en daar tussen in een dip.

Als de brom eenmaal warm is merk je niet zoveel meer van die dip. maar als je tegen wind hebt, kun je bijv niet door die dip heen komen op top snelheid en zal je rond de 110-115 liggen met 14/52.

die JM pijp is dus best hoogtoerig. en comfortabel rijden onder de 7000 kun je er niet mee .
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
De Schout 31-10-2009 20:55 Print reply
Posts: 5326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]


met twv 14/52 hbe ik er voor de wind met het zonnetje er op een gecorrigeerde 130 mee gehaald. á 12-13000 tpm.
Maar ik heb ook t probleem dat ik 2 powerbands heb. 1tje van de cilinder van 7-10. en 1 van de uitlaat van 11 - .....
en daar tussen in een dip.


Als de brom eenmaal warm is merk je niet zoveel meer van die dip. maar als je tegen wind hebt, kun je bijv niet door die dip heen komen op top snelheid en zal je rond de 110-115 liggen met 14/52.

die JM pijp is dus best hoogtoerig. en comfortabel rijden onder de 7000 kun je er niet mee .



dat word naar mijn idee veroorzaakt door een pijp die totaal niet bij de cilinder past.
 
tune tweak fiddle bang bummer
2SLOW4ME 31-10-2009 20:56 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]



dat word naar mijn idee veroorzaakt door een pijp die totaal niet bij de cilinder past.


Daar heb je gelijk in. In principe past hij beter bij een 80team/replica of een airsal 80 oid.

Mja, hij gaat er wel hard mee .

Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 31-10-2009 om 20:56 uur.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
Freddy-fish 1-11-2009 11:45 Print reply

Posts: 2129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tzr70
[...]



wat voor demper heb je er dan opzitten


de std demper duhh, die moet je gwn overlassen, althans dat zou ik doen

edit: ik dacht dat een yasuni r3/r2 er wel bij past, of zo'n hmr/2

Dit bericht is gewijzigd door Fedor-tzr op 1-11-2009 om 11:46 uur.
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Royal Club 1-11-2009 11:46 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fedor-tzr
[...]


de std demper duhh, die moet je gwn overlassen, althans dat zou ik doen

edit: ik dacht dat een yasuni r3/r2 er wel bij past, of zo'n hmr/2

Dit bericht is gewijzigd door Fedor-tzr op 1-11-2009 om 11:46 uur.


r3 niet.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Freddy-fish 1-11-2009 12:02 Print reply

Posts: 2129
r2 en hmr/2 dan?
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
BIET 1-11-2009 12:18 Print reply

Posts: 22355
Je kan het best zelf ff een poortmap maken, cils van deze kwaliteit zijn nooit echt gelijk aan elkaar, als je van iemand anders poortmap af gaat werken kan het heel slecht uitpakken . Hier op BF staat een FAQ hoe je een cilinder simpel kan berekenen. Of je zelf wilt berekenen en bewerken is een tweede.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!

Dit topic is 1959 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved