Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - topsnelheid begrenzen maar trekkracht behouden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 540 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #59362 - topsnelheid begrenzen maar trekkrac...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2789 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Arjan 2-Stroke 29-10-2009 21:13 Print topicpost

Posts: 595
hey, ik heb een dt50sm (ori, alleen leo v6).
deze loopt met mee wind tegen de honderd.
ik hoef niet vaak hard te rijden, maar wel hard optrekken.

ik wil dat mijn brommer ongeveer tegen de 70 aanloopt.
nu dacht ik plaatje in de uitlaat, loopt nu 70 maar nu heb ik geen powerband meer en weinig trekkracht, terwijl ik eerder weg kon blazen.

als ik e andere tandwielen op doe maakt ik dikke overtoeren dus dat word'm ook niet.

dus nu dacht ik aan een cdi begrenzer, eerst een eurobegrenser maar hier kunnen de wouten je ook voor pakken dus dat word'm ook niet.
maar ik hoorde iets over dat een tzr bobine was begrensd op 8k toeren, dit leek mij wel wat, maar kan zo'n bobine zo op mijn brommer inplaats van de ducatie bobine?
en verlies ik hier geen trekkracht mee?

alle andere tips over begrensen en tog een goeie trekkracht (en powerband) houden zijn heel erg welkom


Dit bericht is gewijzigd door Arjan 2-Stroke op 29-10-2009 om 21:16 uur.
 
Trekhaak FM 106.0MHz

Freddy-fish 29-10-2009 21:22 Print reply

Posts: 2129
met cdi/ontsteking begrenzing word je trekkracht ook flink vermindert

tsjah het enigste wat ik zou kunnen voorstelle is tandwiele maar dat wil je niet... kleiner achterbandje dan xD?
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
sibren mt 29-10-2009 21:24 Print reply
Posts: 585
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fedor-tzr
met cdi/ontsteking begrenzing word je trekkracht ook flink vermindert

tsjah het enigste wat ik zou kunnen voorstelle is tandwiele maar dat wil je niet... kleiner achterbandje dan xD?


kleinder 8terbandje heeft ongeveer zelfde effect als lichter vertanden
 
Arjan 2-Stroke 29-10-2009 21:37 Print reply

Posts: 595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fedor-tzr
met cdi/ontsteking begrenzing word je trekkracht ook flink vermindert

tsjah het enigste wat ik zou kunnen voorstelle is tandwiele maar dat wil je niet... kleiner achterbandje dan xD?


ja, maar als mijn powerband op zegmaar 5k toeren begint, en ik kan tot 8k, dan kan ik toch ook nog wegblazen, alleen bij 8k moet ik dan schakelen, of zeg ik dit nu verkeerd?

want vandaag ook, ik rij niet echt vol gas, ik trek eigenlijk niet verder dan 9k.

maar hoe zit dat met zo'n begrenser? die gaat toch pas iets doen als ik de 8k haal, of merk ik dit ook al onderin toeren?
 
Trekhaak FM 106.0MHz
Tobias Verhoef 29-10-2009 21:40 Print reply

Posts: 1832
Of je maakt of koopt een condensator begrenzer en je maakt hem zo dat er geen schakelaar op zit dan is het geen schakelbare begrenzing en dan kan de politie je volgens mij niks maken.


 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Royal Club 29-10-2009 21:41 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Of je maakt of koopt een condensator begrenzer en je maakt hem zo dat er geen schakelaar op zit dan is het geen schakelbare begrenzing en dan kan de politie je volgens mij niks maken.




ja, dat zeggen ze, is helaas niet zo. dat zei de bedenker van de euro begrenzer namelijk ook.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Freddy-fish 29-10-2009 22:25 Print reply

Posts: 2129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sibren mt
[...]


kleinder 8terbandje heeft ongeveer zelfde effect als lichter vertanden


was geen egt voorstel:P

maaruh die begrenzer die werkt zeg maar een heel je toeregebied en dan vollesjas op het toeretal wat jij bepaalt ( bij een verstelbare dan). mijn begrenzer doet dat namelijk ook. als ik mijn begrenzer aan zet dan heeft hij al geen prut met wegrijden en net voor zijn powerband heeft hij helemaal geen prut meer, als je hem in het midde van z'n powerband afstel dan trekt je brommer wss door de begrenzer heen ben ik bang.
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
popiv 29-10-2009 22:31 Print reply

Posts: 593
je kan m het beste gewoon licht vertanden en m niet helemaal meer boven in toeren jagen als je in de bovenste versnellingen rijdt.

dat is het simpelste en je trekkracht wordt zelfs nog eenbeetje groter dan eerst
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
kpotmake 29-10-2009 22:31 Print reply

Posts: 3065
wat jij moet hebben is een begrenzer in zijn hoogste versnelling, zijn 6

je moet dus net zoiets verzinnen als een neutraal sensor op je schakelwals, maar dan ipv dat als hij in zijn neutraal staat, dat hij dan in zijn 6 staat dat dan de schakelaar contact maakt. en die schakelaar gebruik je dan om de begrenzer aan/ uit te schakelen.

je moet dus op de juiste plek een gat boren in je carter, schroefdraad in tappen en daar zon extra neutraal schakelaar in proppen, en in serie zetten met je (elektronische) begrenzert..

wat voor begrenzer je gebruikt zoek je zelf maar uit


Ik ziet het probleem alleen niet echt als je zecht dat je geen kleinere tandwielen wil alleen ivm overtoeren? kun je toch ook gwn wat minder gas geven op zijn top als je bang bent voor overtoeren met lichtere twv?

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 29-10-2009 om 22:37 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
sibren mt 29-10-2009 22:36 Print reply
Posts: 585
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
wat jij moet hebben is een begrenzer in zijn hoogste versnelling, zijn 6

je moet dus net zoiets verzinnen als een neutraal sensor op je schakelwals, maar dan ipv dat als hij in zijn neutraal staat, dat hij dan in zijn 6 staat dat dan de schakelaar contact maakt. en die schakelaar gebruik je dan om de begrenzer aan/ uit te schakelen.

je moet dus op de juiste plek een gat boren in je carter, schroefdraad in tappen en daar zon extra neutraal schakelaar in proppen, en in serie zetten met je (elektronische) begrenzert..

wat voor begrenzer je gebruikt zoek je zelf maar uit

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 29-10-2009 om 22:33 uur.


dat is wel een geweldig ide alleen als je brommer in de 4 en 5 al tehard rijdt wat dan en het valt wel op dat die eerst gewoon veel vermogen heeft en dan in de 6 ineens niet meer
dan schakelen ze gewoon terug en testen ze hem in de 5 en dan loopt die meestal ook al hardt
 
Makrolon 29-10-2009 22:37 Print reply

Posts: 6733
Zelfde idee als kapotmaken alleen dan een schakelaartje in je toerenteller fixen, dat als ie bij een bepaalt toerental komt er automatisch een elco begrenzer ingeschakeld word.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Martijn II - Forum en Sales Moderator 29-10-2009 22:39 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
Zelfde idee als kapotmaken alleen dan een schakelaartje in je toerenteller fixen, dat als ie bij een bepaalt toerental komt er automatisch een elco begrenzer ingeschakeld word.


beter maak je dan een vette tuimelschakelaar op je wijzerplaat dat je wijzer die schakelaar ombutst en weer terugjenkt

o dat zou echt vet zijn. schakelaars zijn vet.

 
Too cool for school!
kpotmake 29-10-2009 22:40 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sibren mt
[...]


dat is wel een geweldig ide alleen als je brommer in de 4 en 5 al tehard rijdt wat dan en het valt wel op dat die eerst gewoon veel vermogen heeft en dan in de 6 ineens niet meer
dan schakelen ze gewoon terug en testen ze hem in de 5 en dan loopt die meestal ook al hardt

als ie in de 4 en 5 te hard rijdt moet je andere twv en begrenzer op ander toerental afstellen

en so what als het opvalt? naar mijn weten is dit een permanente begrenzing tenzij jij heel snel kan sleutelen
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
Zelfde idee als kapotmaken alleen dan een schakelaartje in je toerenteller fixen, dat als ie bij een bepaalt toerental komt er automatisch een elco begrenzer ingeschakeld word.

't is kpotmake!!

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 29-10-2009 om 22:43 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
-Bassie- 29-10-2009 22:42 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

't is kpotmake!!


muil houwe
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
kpotmake 29-10-2009 22:43 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
Zelfde idee als kapotmaken alleen dan een schakelaartje in je toerenteller fixen, dat als ie bij een bepaalt toerental komt er automatisch een elco begrenzer ingeschakeld word.

en die dan weer in serie zetten met die schakelaar van mij, anders is tie alsnog in elke versnelling begrenst he
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Makrolon 29-10-2009 22:45 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

en die dan weer in serie zetten met die schakelaar van mij, anders is tie alsnog in elke versnelling begrenst he

Maakt niet uit, gewoon een laagtoerige setup met een vroege powerband nemen.
 
KTM 525 EXC Supermoto

Dit topic is 2789 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved