Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - probleem tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 884 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59359 - probleem tsx
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1303 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mestyle 29-10-2009 19:10 Print topicpost
Posts: 630
ik ben me tsx weer in mekaar aan het zetten (blok) maar nu probeer ik hem in de versnelling te zetten maar dat wil dan niet dus zou ik graag willen weten wat dit is
versnellings bak zelf heb ik niet uitelkaar gehad
iemand bekend met dit probleem
 

Martijn II - Forum en Sales Moderator 29-10-2009 19:11 Print reply

Posts: 9841
ja.
ik denk dat er iets niet goed zit.

maar zolang jij maar halve informatie geeft geef ik maar halve antwoorden.

lekker zakken

edit:

gvd ik doe het toch maar een beetje.

werkt je schakelas?


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 29-10-2009 om 19:12 uur.
 
Too cool for school!
riccardot 29-10-2009 19:12 Print reply

Posts: 1096
Maar je hebt de carters wel gesplitst?
Zo ja, dan zitten waarschijnlijk de schakelvorken op de verkeerde plaats (omgewisseld), zo nee heb je misschien het schakeltandwieltje (valt met 2 plunjers in de schakelwals) verkeerd erop gezet.
 
tsxhunter 29-10-2009 19:13 Print reply

Posts: 9332
denk dat je dat ding, met tandjes aan de binnenkant bij nr 7 zit, niet goed hebt zitten. gewoon ff paar keer proberen waneer hij goed zit. heb ik ook vaak last van.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
mestyle 29-10-2009 19:21 Print reply
Posts: 630
nr 7 ??
 
mestyle 29-10-2009 19:25 Print reply
Posts: 630
ik heb gewoon hele blok los gehad .
maar de schakel assen wel compleet gelaten (niet los gehaald zeg maar dat de tandwielen niet kwijt raken) nu draaide de assen wel goed toen de carters nog los van elkaar waren.
ik denk niet dat de vorken verkeerd zitten
en de krukas draait nu ook zeer stroef kan dit komen door de nieuwe lagers?

 
riccardot 29-10-2009 19:28 Print reply

Posts: 1096
Heb je proberen te schakelen toen het blok nog open lag? Dwz de schakelwals draaien, en kijken of je hem helemaal rond kunt draaien.
Als dat goed ging, moet je gaan kijken naar het schakeltandwieltje.
Met nummer 7 wordt overigens onderdeel 7 bedoeld in de exploded view van de schakelwals/vorken.

Dat de krukas zeer stroef draait, komt waarschijnlijk door een verkeerde rechterkrukaskeerring en niet door de nieuwe lagers.
 
mestyle 29-10-2009 19:47 Print reply
Posts: 630
is een zelfde type lager van het zelfde merk
maar kan dit ook nog soepeler gaan draaien dan of moet ik dit ook nog vervangen /?
 
riccardot 29-10-2009 19:52 Print reply

Posts: 1096
Leer lezen.
Ik heb het over een keerring.
In de standaard keerringsetjes zit er een foute rechter krukaskeerring.
Dit gaat niet soepeler, je moet gewoon een andere keerring bestellen op bvd detechnoshop.nl.
 
mestyle 29-10-2009 19:56 Print reply
Posts: 630
ook in de bac keerringsetje s van bromfietsshop.nl ??

 
riccardot 29-10-2009 20:00 Print reply

Posts: 1096
Dat weet ik niet. Weet je nog welke maat er op stond?
De maat moet 28×47×7.3 zijn. In de keerringsetjes zit vaak 26×47×7.3.

Ik weet niet zeker of het hier aan ligt dat je krukas stroef draait.
Heb je hem wel gecentreerd (aan beide kanten erop tikken met kunststof hamer totdat ie goed zit)?
En wat versta jij onder stroef?
 
mestyle 29-10-2009 20:03 Print reply
Posts: 630
die erin zat is volgens mij ook al 26
en eerst kon je in het gat van de piston pen lager gewoon de krukas rond draaien
nu lukt dat helemaal niet meer
 
riccardot 29-10-2009 20:06 Print reply

Posts: 1096
Als er 26 in zat kan ie niet gelopen hebben.
Als ie zo stroef gaat ligt het waarschijnlijk aan die keerring ja.
Moet gewoon 28 in.
 
mestyle 29-10-2009 20:13 Print reply
Posts: 630
ik heb hier nu voor me liggen de oude keerring
merk ntk
getallen die erop staan
0693
tc
26
47
7
6
 
MTHaringa 29-10-2009 20:22 Print reply
Posts: 77
Als je de carterdeksel open hebt gehad en dan aan dat tandwiel hebt gedraaid die aan de schakelas zit. dan blijft hij zeker hangen?
Dat is dan dat tandwieletje waar je schakelpookas omheen valt.

Als dat zo is moet je dat tandwieletje even eraf halen, weer in elkaar zetten en niet meer zo met de hand schakelen. Alleen via schakelpook.

En als je krukas zwaar draait moet je even een paar tikken geven met de hamer tegen de rechterkant van de krukas. Dus op die bout aan het krukas die aan de kant van de koppeling zit.

Dit bericht is gewijzigd door MTHaringa op 29-10-2009 om 20:23 uur.
 
jh
riccardot 29-10-2009 20:32 Print reply

Posts: 1096
Serieus zat er echt een 26 keerring in? En hij heeft daarmee gelopen? Krukas ging toen niet zwaar?

Mmm dan bestaan er dus tsxen met verschillende maten rechter krukas keerringen. Of die oude was ook fout, wat ik dus denk.
 

Dit topic is 1303 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved