Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tsx loopt niet goed, wie kan helpen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 828 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59355 - Tsx loopt niet goed, wie kan helpen...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2603 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hocksie 29-10-2009 12:04 Print topicpost
Posts: 249
Heey,
Ik heb nu sinds een half jaar een TSX en hij liep fantastisch met een goeie setup;
50cc snel
10 mm. carb. mikuni met 75sproeier
standaard luchtfilter
uitlaat onbekend

met deze setup liep hij echt fantastisch , ik haalde de 75/82 km/h en hij trok heel erg goed.

2maanden geleden ging mijn ontstekingsspoel kapot en de bobine. die heb ik vervangen samen met de carburateur (nu 16mm. mikuni/90sproeier) hiermee heeft hij in totaal 250m. gelopen. Toen ging hij stotteren in de hoge toeren (boven de 5500rpm) en daarna liep hij niet meer stationair.
Maar zodra ik hem aanren en gas geef begint hij te stotteren en keihard te ploffen uit de uitlaat.

En ik heb de ontsteking al vervroegd en verlaat, maar niks verandert eraan.

WAT IS HET PROBLEEM???????

Dit bericht is gewijzigd door hocksie op 29-10-2009 om 12:08 uur.
 
als het leven SHIT is, hoe moet een keutel zich dan voelen???

RBN 29-10-2009 12:20 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hocksie
Heey,
Ik heb nu sinds een half jaar een TSX en hij liep fantastisch met een goeie setup;
50cc snel
10 mm. carb. mikuni met 75sproeier
standaard luchtfilter
uitlaat onbekend

met deze setup liep hij echt fantastisch , ik haalde de 75/82 km/h en hij trok heel erg goed.

2maanden geleden ging mijn ontstekingsspoel kapot en de bobine. die heb ik vervangen samen met de carburateur (nu 16mm. mikuni/90sproeier) hiermee heeft hij in totaal 250m. gelopen. Toen ging hij stotteren in de hoge toeren (boven de 5500rpm) en daarna liep hij niet meer stationair.
Maar zodra ik hem aanren en gas geef begint hij te stotteren en keihard te ploffen uit de uitlaat.


En ik heb de ontsteking al vervroegd en verlaat, maar niks verandert eraan.

WAT IS HET PROBLEEM???????

Dit bericht is gewijzigd door hocksie op 29-10-2009 om 12:08 uur.


Ze die oude carb er weer op: dan weet je in iedergeval dat het daar niet aan ligt.

 
hocksie 29-10-2009 12:59 Print reply
Posts: 249
maar die oude carb. lekt benzine als een gieter, zelfs met n nieuwe pakking. En met die nieuwe carb. heeft ook ff goed gelopen, dus k weet niet.

 
als het leven SHIT is, hoe moet een keutel zich dan voelen???
k--k 29-10-2009 13:17 Print reply

Posts: 292
valse lucht, afstelling?
 
hocksie 29-10-2009 13:22 Print reply
Posts: 249
Ik heb nog steeds de originele luchtfilter, en daar heeft ie gewoon ff mee gelopen, zelfs standaard. maar nu loopt ie helemaal niet meer, en dat vind ik raar. De bougie die ik erin heb is lichtbruin. Ik had eerst een B6E en nu een B8E bougie, kan dit ook het probleem zijn????

 
als het leven SHIT is, hoe moet een keutel zich dan voelen???
riccardot 29-10-2009 13:26 Print reply

Posts: 1096
Dat die oude carb lekt, ligt waarschijnlijk aan een versleten vlotternaald, of een verbogen vlotter. Kijk of je die onderdelen over kunt zetten op de 16mm.
Heb je overigens wel afgesteld met die nieuwe carb?
 
RBN 29-10-2009 13:27 Print reply

Posts: 858
Bij mij was dat wel een keer, hoe kouder de bougie -> minder makkelijk starten

--

Als ik jou was zou ik zoveel mogelijk terug gaan naar de opstelling die je eerst had waar hij GOED mee reed.

Dan kan je veel sneller ontdekken wat het probleem is..

ik denk trouwens dat het toch je ontsteking is, had je niet ff af getekend toen je hem eraf haalde? is wel slim...

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 29-10-2009 om 13:36 uur.
 
WestlandMB 29-10-2009 14:03 Print reply

Posts: 1338
stottere is een teken van te grote sproeier.. probeer eens maat 80 en kijk naar 't resultaat..
 
sjosz 29-10-2009 14:29 Print reply

Posts: 463
en ploffen is een teken van de ontsteking (vaker gehoord)
 
Pixl 29-10-2009 14:46 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mhfuriasm
en ploffen is een teken van de ontsteking (vaker gehoord)


Ontsteking op een TSX afstellen is gewoon de grondplaat rechtsom draaien zo ver 't kan.
 
So fuckin' what!?
hocksie 29-10-2009 15:23 Print reply
Posts: 249
ik heb die 16'er carb. al met een 76 sproeier geprobeerd en die deed t niet drm die 90, maar heb ook nog een 85 sproeier liggen.
De grondplaat heb ik al tot het verste naar rechts gedraaid en stottert daarmee nog steeds.
En de 10mm. carb. onderdelen passen niet op de 16mm. carb.

De bougie veranderen naar de standaard B6E is dat dan geen optie???

 
als het leven SHIT is, hoe moet een keutel zich dan voelen???
Pixl 29-10-2009 15:25 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hocksie
ik heb die 16'er carb. al met een 76 sproeier geprobeerd en die deed t niet drm die 90, maar heb ook nog een 85 sproeier liggen.
De grondplaat heb ik al tot het verste naar rechts gedraaid en stottert daarmee nog steeds.
En de 10mm. carb. onderdelen passen niet op de 16mm. carb.

De bougie veranderen naar de standaard B6E is dat dan geen optie???



Bougie zou kunnen, misschien dat ie kapot is. Probeer ook eens die sproeier 85
 
So fuckin' what!?
Micha.L 29-10-2009 16:31 Print reply

Posts: 535
voor die setup moet je niet onder bougie 7 gaan zitten imho.
Ik gebruik zelf met identieke setup, behalve uitlaat (metrakit rk) sproeier 79, loopt optimaal vind ik.
 
Pixl 29-10-2009 16:32 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
voor die setup moet je niet onder bougie 7 gaan zitten imho.
Ik gebruik zelf met identieke setup, behalve uitlaat (metrakit rk) sproeier 79, loopt optimaal vind ik.


Volgens 't werkplaats handboek hoort er een bougie in met hittegraad 6 (van NGK)
 
So fuckin' what!?
hondamb80cc 29-10-2009 16:32 Print reply

Posts: 84
loop alles nog een keer na waar je aan heb gezeten

vonkt hij?
maakt hij normale compressie
zit het spruitstuk goed op de cilinder en de carb. goed op het spruitstuk (hier is kans dat hij valse lucht mee zuigt)

van sproeier 76 naar sproeier 90 is nog al een verschil zoek wat meer tussen maatjes als je hem probeert te starte loop hem altijd aan en laat je voort duwen zodat je zelf met je hand voor de carb het lucht een beetje probeert te regelen (verschillende standen) en ook het gas in verschillende standen en probeer het ook met de shoke

suc6

Dit bericht is gewijzigd door hondamb80cc op 29-10-2009 om 16:33 uur.
 
Pixl 29-10-2009 17:32 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamb80cc
loop alles nog een keer na waar je aan heb gezeten

vonkt hij?
maakt hij normale compressie
zit het spruitstuk goed op de cilinder en de carb. goed op het spruitstuk (hier is kans dat hij valse lucht mee zuigt)

van sproeier 76 naar sproeier 90 is nog al een verschil zoek wat meer tussen maatjes als je hem probeert te starte loop hem altijd aan en laat je voort duwen zodat je zelf met je hand voor de carb het lucht een beetje probeert te regelen (verschillende standen) en ook het gas in verschillende standen en probeer het ook met de shoke

suc6

Dit bericht is gewijzigd door hondamb80cc op 29-10-2009 om 16:33 uur.


TSX heeft geen spruitstuk
 
So fuckin' what!?

Dit topic is 2603 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved