RBN |
29-10-2009 12:20 |
Posts: 858 |
|
|
|
|
hocksie |
29-10-2009 12:59 |
Posts: 249 |
maar die oude carb. lekt benzine als een gieter, zelfs met n nieuwe pakking. En met die nieuwe carb. heeft ook ff goed gelopen, dus k weet niet.
|
|
als het leven SHIT is, hoe moet een keutel zich dan voelen??? |
|
k--k |
29-10-2009 13:17 |
Posts: 292 |
valse lucht, afstelling?
|
|
|
|
hocksie |
29-10-2009 13:22 |
Posts: 249 |
Ik heb nog steeds de originele luchtfilter, en daar heeft ie gewoon ff mee gelopen, zelfs standaard. maar nu loopt ie helemaal niet meer, en dat vind ik raar. De bougie die ik erin heb is lichtbruin. Ik had eerst een B6E en nu een B8E bougie, kan dit ook het probleem zijn????
|
|
als het leven SHIT is, hoe moet een keutel zich dan voelen??? |
|
riccardot |
29-10-2009 13:26 |
Posts: 1096 |
Dat die oude carb lekt, ligt waarschijnlijk aan een versleten vlotternaald, of een verbogen vlotter. Kijk of je die onderdelen over kunt zetten op de 16mm.
Heb je overigens wel afgesteld met die nieuwe carb?
|
|
|
|
RBN |
29-10-2009 13:27 |
Posts: 858 |
Bij mij was dat wel een keer, hoe kouder de bougie -> minder makkelijk starten
--
Als ik jou was zou ik zoveel mogelijk terug gaan naar de opstelling die je eerst had waar hij GOED mee reed.
Dan kan je veel sneller ontdekken wat het probleem is..
ik denk trouwens dat het toch je ontsteking is, had je niet ff af getekend toen je hem eraf haalde? is wel slim...
Dit bericht is gewijzigd door RBN op 29-10-2009 om 13:36 uur.
|
|
|
|
WestlandMB |
29-10-2009 14:03 |
Posts: 1338 |
stottere is een teken van te grote sproeier.. probeer eens maat 80 en kijk naar 't resultaat..
|
|
|
|
sjosz |
29-10-2009 14:29 |
Posts: 463 |
en ploffen is een teken van de ontsteking (vaker gehoord)
|
|
|
|
Pixl |
29-10-2009 14:46 |
Posts: 3125 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mhfuriasm
en ploffen is een teken van de ontsteking (vaker gehoord)
Ontsteking op een TSX afstellen is gewoon de grondplaat rechtsom draaien zo ver 't kan.
|
|
So fuckin' what!? |
|
hocksie |
29-10-2009 15:23 |
Posts: 249 |
ik heb die 16'er carb. al met een 76 sproeier geprobeerd en die deed t niet drm die 90, maar heb ook nog een 85 sproeier liggen.
De grondplaat heb ik al tot het verste naar rechts gedraaid en stottert daarmee nog steeds.
En de 10mm. carb. onderdelen passen niet op de 16mm. carb.
De bougie veranderen naar de standaard B6E is dat dan geen optie???
|
|
als het leven SHIT is, hoe moet een keutel zich dan voelen??? |
|
Pixl |
29-10-2009 15:25 |
Posts: 3125 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hocksie
ik heb die 16'er carb. al met een 76 sproeier geprobeerd en die deed t niet drm die 90, maar heb ook nog een 85 sproeier liggen.
De grondplaat heb ik al tot het verste naar rechts gedraaid en stottert daarmee nog steeds.
En de 10mm. carb. onderdelen passen niet op de 16mm. carb.
De bougie veranderen naar de standaard B6E is dat dan geen optie???
Bougie zou kunnen, misschien dat ie kapot is. Probeer ook eens die sproeier 85
|
|
So fuckin' what!? |
|
Micha.L |
29-10-2009 16:31 |
Posts: 535 |
voor die setup moet je niet onder bougie 7 gaan zitten imho.
Ik gebruik zelf met identieke setup, behalve uitlaat (metrakit rk) sproeier 79, loopt optimaal vind ik.
|
|
|
|
Pixl |
29-10-2009 16:32 |
Posts: 3125 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
voor die setup moet je niet onder bougie 7 gaan zitten imho.
Ik gebruik zelf met identieke setup, behalve uitlaat (metrakit rk) sproeier 79, loopt optimaal vind ik.
Volgens 't werkplaats handboek hoort er een bougie in met hittegraad 6 (van NGK)
|
|
So fuckin' what!? |
|
hondamb80cc |
29-10-2009 16:32 |
Posts: 84 |
loop alles nog een keer na waar je aan heb gezeten
vonkt hij?
maakt hij normale compressie
zit het spruitstuk goed op de cilinder en de carb. goed op het spruitstuk (hier is kans dat hij valse lucht mee zuigt)
van sproeier 76 naar sproeier 90 is nog al een verschil zoek wat meer tussen maatjes als je hem probeert te starte loop hem altijd aan en laat je voort duwen zodat je zelf met je hand voor de carb het lucht een beetje probeert te regelen (verschillende standen) en ook het gas in verschillende standen en probeer het ook met de shoke
suc6
Dit bericht is gewijzigd door hondamb80cc op 29-10-2009 om 16:33 uur.
|
|
|
|
Pixl |
29-10-2009 17:32 |
Posts: 3125 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamb80cc
loop alles nog een keer na waar je aan heb gezeten
vonkt hij?
maakt hij normale compressie
zit het spruitstuk goed op de cilinder en de carb. goed op het spruitstuk (hier is kans dat hij valse lucht mee zuigt)
van sproeier 76 naar sproeier 90 is nog al een verschil zoek wat meer tussen maatjes als je hem probeert te starte loop hem altijd aan en laat je voort duwen zodat je zelf met je hand voor de carb het lucht een beetje probeert te regelen (verschillende standen) en ook het gas in verschillende standen en probeer het ook met de shoke
suc6
Dit bericht is gewijzigd door hondamb80cc op 29-10-2009 om 16:33 uur.
TSX heeft geen spruitstuk
|
|
So fuckin' what!? |
|