Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - bougie -> Ultra X Titan

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 935 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #59348 - bougie -> Ultra X Titan
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3761 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek de Wildt 28-10-2009 21:22 Print reply
Posts: 7168
Alles wat er staat is gewoon reclamepraat.
Zo zul je bij elke andere bougie-advertentie ditzelfde kunnen vinden.
Net zoals je bij elke brandstof advertentie zult zien dat je er meer vermogen door krijgt, dat je minder verbruikt, je motor langer mee gaat, enz enz.

Wel is het dus in het assortiment van de Beru bougies een duurdere bougie die betere materialen en speciale technieken gebruikt en het vast wat beter doet dan een normale Beru bougie.

Maar ditzelfde heb je ook gewoon bij alle andere merken, zoals NGK met de EGV met een V-vorm in de onderste electrode, waar deze het dus aan de bovenste electrode heeft.
Ik zie hier zeker geen revolutionaire technieken ofzo.

Misschien is het zelfs zo dat NGK een patent op de V vorm in onderste electrode heeft heeft en dat Beru dus noodgedwongen deze in de bovenste moest maken.
Net zoals je bijv bij Honda, Yamaha, Suzuki en Kawasaki bij de crossers allemaal een soort powervalve systeem zult tegenkomen, die hetzelfde inhoud maar anders wordt aangestuurd en een ander naampje krijgt omdat de ander er al een patent op had.

Kortom, niks bijzonders, gewoon een wat betere bougie van Beru, net zoals je bij NGK goedkope of dure(betere) bougies kunt kopen.

Of de kwaliteit van Beru los van deze bougie beter is dan die van NGK etc kan ik je niet vertellen aangezien ik alleen ervaring heb met NGK, maar dit lijkt me niet gezien de naamsbekendheid, en dat ze allemaal gewoon wel goede bougies maken.
Het enige verschil is hier dan, dat NGK ze speciaal voor brommers maakt, en je bij Beru daar dan alweer zou moeten gaan klooien.

Verder bedankt voor de inbox.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 28-10-2009 om 21:23 uur.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 28-10-2009 21:45 Print reply

Posts: 9841
las laatst in de AMT anders wel paar mooie ontwikkelingen op bougiegebied.

ook gloeibougies voor diesels etc..

maargoed..het blijven bougies en je krijgt niet meer power door bougies.

Het is heel simpel te snappen, bougies verbeteren werkt alleen als bougies de zwakste schakel zijn; dwz als je verbranding nu niet optimaal is omdat je bougie te kut is. Een nog betere vonk gaat niet voor een betere verbranding zorgen, alleen als je motorblok dat benodigt (denk aan hogere compressie, arme mengsels, bepaalde vormen in de verbrandingsruimte, whatever)... en dat betekent dus alsnog dat je bougie de zwakste schakel is.

Levensduur is vaak ook niet de moeite waard.. ik had eerst speciale 4-massa elektroden bosch bougies en die gingen net zo snel verrot als ngk's alleen waren ze 2x zo duur.




 
Too cool for school!
maxisport 29-10-2009 12:03 Print reply

Posts: 4206
de reden dat bougiefabrikanten bougies maken met meerdere massa punten is dat deze een langere levensduur hebben.
want ook een bougie slijt, de afstand tussen de elektrodes word groter waardoor er een krachtigere vonk nodig is om over te springen.
bij een bougie met meerdere punten zal de vonk altijd de kortste weg, minste weerstand kiezen waardoor hij dus altijd een ander punt pakt en zo de levensduur verlengd.
 

Dit topic is 3761 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved