Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #59348 - bougie -> Ultra X Titan
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 3760 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
TECstar |
28-10-2009 20:39 |
Posts: 4664 |
ik was bij een vriend van me en zijn pa heb een (auto)garage
daar lag een boekje waar ik een beetje in zat te bladeren om te kijken of er nog wat leuks instond
toen kwam ik voorbij een advertentie die ik opzich wel interresant vond
deze ging over de Ultra X Titan, een bougie
maar dan een soort superbougie zoals ze het op je laten overkomen
dus ik thuis ff naar hun site gegaan en ff vluchtig het verhaal rond de bougie doorgelezen en dat klinkt allemaal echt heel erg goed
hieronder zie je al meteen dat het niet een alledaagse bougie is en kan je stukjes van de site lezen die laten zien dat het ook een soort superbougie is
en nu komt mijn vraag pas
heeft dit nou ook enige voordelen voor onder een brommer
want ik ben nou geen ster in brommerkennis, maar de squish bepaald toch ook de compressie bij het bdp (niet denkend aan bewerkte kop, want dan weet ik niks meer erover :P)
zoals je hieronder kan lezen geeft deze bougie een sterkere vonk, waardoor het meer compressie mogelijk is
kan dit dan ook concluderen in meer vermogen?
iig is deze bougie technologie nog geen jaar oud, en leek het me vooral leuk dit te delen met de mensen met veel meer kennis als mijzelf. misschien dat zij er meer over kunnen brainstormen
als je alles wilt lezen klik dan hier en anders hieronder een beetje de hoofdlijnen over de bougie
Quote: Challenge of combustion chamber pressure – this is very exciting
(veel bla bla)The higher the combustion chamber pressure, the greater the power of the spark must be – as a condition for a reliable ignition of the fuel-air mixture and an efficiently operating spark plug. This is where the spark plug innovation BERU Ultra X Titan is setting new standards: with a highly effective combustion – thanks to the combination of several new design features.
[...]
and a service life up to 60,000 km.
[...]
..the engine starts quite reliably even under adverse conditions – such as at extremely low temperatures or after driving short distances.
Quote: Technical Features of Ultra X Titan
* Extremly reliable ignition:
With a high erosion-resistant nickeltitanium alloy: filigree ground electrode in specially developed Poly-V shape for extremely reliable ignition.
* Cold-start reliability:
Center electrode with platinum ignition tip for excellent cold-start performance.
* Reliable:
Corona ring for systematic predischarge and stable ignition.
Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 28-10-2009 om 20:41 uur.
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
rubbert |
28-10-2009 20:43 |
Posts: 8825 |
nee
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Bonomel |
28-10-2009 20:44 |
Posts: 1363 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
nee
onderbouw
|
|
BMW |
|
ChielTZR |
28-10-2009 20:45 |
Posts: 6016 |
levenduur van 60.000 km?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Paul de Salmiakbal |
28-10-2009 20:45 |
Posts: 5285 |
Volgens mij is het een berg onzin. Alleen leuk om op op school te vertellen dat je een überbougie in je brommer hebt.
En als ie er alleen met zo'n lange schacht is als op dat plaatje past het toch niet eens op een brommer? Of zijn er ook brommers met een lange schacht bougie?
Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 28-10-2009 om 20:49 uur.
|
|
|
|
TECstar |
28-10-2009 20:46 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chieltl
levenduur van 60.000 km?
ik pluk dit zo van de site, bedenk dit niet zelf
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bonomel
[...]
onderbouw
idd onderbouwen graag
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Intenso |
28-10-2009 20:47 |
Posts: 2922 |
tis de naam die hem uber maakt denk ik
nee doe mij maar gewoon een leuke ngk bougie
|
|
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie--- |
|
Bonomel |
28-10-2009 20:47 |
Posts: 1363 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Volgens mij is het een berg onzin. Alleen leuk om op op school te vertellen dat je een überbougie in je brommer hebt.
in een auto heeft zon bougie wel degelijk effect
omdat de elektrode kleiner is word het gasmengsel op een efficientere plaats ontbrand wat dus weer betere verbranding tot gevolg heeft
Dit bericht is gewijzigd door Bonomel op 28-10-2009 om 20:48 uur.
|
|
BMW |
|
rubbert |
28-10-2009 20:47 |
Posts: 8825 |
is precies hetzelfde als die "spitfire" bougie's, en die met 3 van die contact puntjes. het maakt allemaal geen ruk uit, het enige is dat ze iets meer oppervlak hebben waar gevonkt kan worden, dus dat ze misschien iets minder onderhoud vragen, maar meer pk's beetje ruk verhaal,
staat ook, dat ze meer compressie aan kunnen, wil niet zeggen dat hij meer compressie krijgt door de bougie
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Paul de Salmiakbal |
28-10-2009 20:48 |
Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bonomel
[...]
in een auto heeft zon bougie wel degelijk effect
Hij heeft het over een brommer eh?
In een auto zal het wel enig effect hebben ja.
Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 28-10-2009 om 20:48 uur.
|
|
|
|
Royal Club |
28-10-2009 20:49 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
is precies hetzelfde als die "spitfire" bougie's, en die met 3 van die contact puntjes. het maakt allemaal geen ruk uit, het enige is dat ze iets meer oppervlak hebben waar gevonkt kan worden, dus dat ze misschien iets minder onderhoud vragen, maar meer pk's beetje ruk verhaal,
staat ook, dat ze meer compressie aan kunnen, wil niet zeggen dat hij meer compressie krijgt door de bougie
bougie zal wel gewoon wat kouder zijn als de gemiddelde auto bougie
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Bonomel |
28-10-2009 20:50 |
Posts: 1363 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]
Hij heeft het over een brommer eh?
In een auto zal het wel enig effect hebben ja.
Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 28-10-2009 om 20:48 uur.
klopt, maar daardoor is deze bougie nog geen onzin
|
|
BMW |
|
Intenso |
28-10-2009 20:50 |
Posts: 2922 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
is precies hetzelfde als die "spitfire" bougie's, en die met 3 van die contact puntjes. het maakt allemaal geen ruk uit, het enige is dat ze iets meer oppervlak hebben waar gevonkt kan worden, dus dat ze misschien iets minder onderhoud vragen, maar meer pk's beetje ruk verhaal,
staat ook, dat ze meer compressie aan kunnen, wil niet zeggen dat hij meer compressie krijgt door de bougie
meer compressie door je bougie
zou wel vet zijn
en dan nog denk ik dat deze alleen voor auto's te krijgen zijn.
en mocht dit echt werken dan had ngk dit ook zeker wel uitgevonden en werd dit in de racerij en motorcrosswereld al lang gebruikt.
en daar worden gewoon bougietjes van 20 euro gebruikt.
|
|
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie--- |
|
TECstar |
28-10-2009 20:51 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
maar meer pk's beetje ruk verhaal,
dat van meer vermogen is ook maar een brainstorm van 5 min van mij
Quote:
staat ook, dat ze meer compressie aan kunnen, wil niet zeggen dat hij meer compressie krijgt door de bougie
maar als je dan meer compressie maakt, kan je meer compressie aan. Zou DAT vermogen winst kunnen betekenen?
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
rubbert |
28-10-2009 20:51 |
Posts: 8825 |
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
ChielTZR |
28-10-2009 20:52 |
|
Dit topic is 3760 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|