Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Derbi Senda Lekt benzine uit uitlaat!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 869 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59347 - Derbi Senda Lekt benzine uit uitlaa...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5886 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

_swankie_ 28-10-2009 20:37 Print topicpost
Posts: 27
Hallo,

Eerst wat gegevens over mijn brommer.
Derbi Senda R
Bouwjaar 04, oude blok nog dus.
Technigas E-Nox.
Orginele caburateur.
50cc TNT.


Brommer heeft altijd goed gelopen, totdat hij wat minder vermogen kreeg en ik het spulletje wou reviceren.

Ik heb mijn dus .brommer voor een tijdje terug uit elkaar gehaald, en gereviceerd. Nieuwe zuiger, plus veren en pakkingen. noem maar op. Ook de waterpomp is gereviceerd, want die was ook lek. en de oliepomp afgesloten, want de rubbertjes waren lek, en aangezien Derbi deze niet los verkoopt, moest ik hem wel afsluiten. Ik ben van sproeier 68 naar 80 ge gaan, wat later een te grote stap bleek. nu dus weer de 68 erin. Ook alles schoongemaakt. De Caburateur heb ik al laten testen, de gasnaald bleek iets krom te wezen, maar dit hebben ze gemaakt, en ik moest er een tijdje mee door kunnen.

Maar nu start mijn brommer slecht, je moet hem eerst 10 min. aanlopen, en dan komt hij langzaam op gang. kicken heeft al helemaal geen zin. Als hij eenmaal loopt druppelt de benzine uit de uitlaat, hoe meer gas je geeft, hoe meer er uit stroomt. Ook moet ik de luchtschroef helemaal openen, wil hij een beetje fatsoenlijk lopen.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Ik heb bij de topics gekeken, en daar hadden ze het erover dat je luchtfilter vies of verstopt is, maar die heb ik al helemaal schoongemaakt.

Wie heeft een idee?

Groeten Stefan

Dit bericht is gewijzigd door _swankie_ op 28-10-2009 om 21:51 uur.
 

jjeennss 28-10-2009 22:17 Print reply

Posts: 154
Vlotter die blijft hangen of de sproeier die niet goed vastgedraaid is.
 
Je ken de groete uit brabant krijgen kut!
Floris-tsx 28-10-2009 23:43 Print reply

Posts: 3225
toevallig heb ik ook net mijn tsx voor het eerst aan de praat gekregen, maar krijg hem na toch lekker warm gelopen te hebben moeilijk aan.
Ik heb het opgelost door mijn cilinder eraf te halen en alle pakkingen te vervangen en zuigerveren vernieuwen--> meer compressie
 
Iedereen kan professioneel worden
Gerard1793 29-10-2009 6:55 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
toevallig heb ik ook net mijn tsx voor het eerst aan de praat gekregen, maar krijg hem na toch lekker warm gelopen te hebben moeilijk aan.
Ik heb het opgelost door mijn cilinder eraf te halen en alle pakkingen te vervangen en zuigerveren vernieuwen--> meer compressie

Hij heeft net nieuwe zuigerveren en pakkingen er in gezet. Beter lezen jung

Dit bericht is gewijzigd door Gerard1793 op 29-10-2009 om 6:56 uur.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
_swankie_ 29-10-2009 7:26 Print reply
Posts: 27
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jjeennss
Vlotter die blijft hangen of de sproeier die niet goed vastgedraaid is.


ja, maar mijn caburateur is onderzocht, en daar bleek met de vlotter niks aan de hand te wezen?

Ik zal de sproeier nog even aandraaien, maar ik ben bang dat dat het niet is
 
sjosz 29-10-2009 9:13 Print reply

Posts: 463
Heeft hij compressie ???

misschien verkeerde maat zuiger erin gezet. Toen mijn zuigerveren op waren lekte hij olie uit de uitlaat.
 
esme-drd 29-10-2009 21:31 Print reply
Posts: 3
je vlotterpen sluit niet goed af.anders kan er nooit benzine uit je uitlaat komen
 
_swankie_ 29-10-2009 21:36 Print reply
Posts: 27
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mhfuriasm
Heeft hij compressie ???

misschien verkeerde maat zuiger erin gezet. Toen mijn zuigerveren op waren lekte hij olie uit de uitlaat.


Hij heeft compressie zat..
en nee, ik ben geen beunhaas, ik heb wel een goeie zuiger
 
_swankie_ 29-10-2009 21:37 Print reply
Posts: 27
Ik hoor van een kameraad dat het ook het membraam nog lek zou kunnen zijn
is dit mogelijk?

 
Pixl 29-10-2009 21:39 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _swankie_
Ik hoor van een kameraad dat het ook het membraam nog lek zou kunnen zijn
is dit mogelijk?



Dat zou je ook moeten merken aan prestatie vermindering ofzo
 
So fuckin' what!?
Royal Club 29-10-2009 21:40 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Dat zou je ook moeten merken aan prestatie vermindering ofzo


houd je waffel dicht man, je lult overal maar wat aan.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Sherwin 29-10-2009 21:55 Print reply

Posts: 561
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _swankie_
Ik hoor van een kameraad dat het ook het membraam nog lek zou kunnen zijn
is dit mogelijk?



trek m eraf en check op haarscheurtjes.. (en of ze wel dichtstaan als je m eruithaalt) maar dat zou de oorzaak niet moeten zijn, wnt je flotter sluit toch al gwn je benzinetoevoer af, als t goed is
 
_swankie_ 31-10-2009 18:59 Print reply
Posts: 27
Jongens,
alvast bedankt voor de reacties,
maar er is een kleine wijziging:...

Nu liep mijn brommer gistern weer..
Heb er een nieuwe gasnaald in gedaan en alles nog even
schoongemaakt, en goed bekeken, maar na een stukje rijden bleek
mijn luchtschroef helemaal dicht te moeten.
dus ik de gasnaald 1tje lager zetten...
maar zodra ik hem eentje lager zet, stroomt de benzine uit de caburateur, bij de vlotterkamer....?
ook zuipt hij enorm veel benzine...
wie weet de oplossing?


Dit bericht is gewijzigd door _swankie_ op 2-11-2009 om 21:56 uur.
 

Dit topic is 5886 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved