Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - harder met me 110cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 945 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59342 - harder met me 110cc
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2965 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hondamb80cc 28-10-2009 18:14 Print topicpost

Posts: 84
ik heb een 110cc malossie op me honda mbx blok zitten
met een 28mm oko carb. en een technigas uitlaatja

hij trekt en ze 1,2 en 3 echt super op maar in ze 4 word het minder dan in ze 5 nog wat minder en in ze 6 is het helemaal niks (nouja niks ik vind dat hij er dan erg lang over gaat doen om hoog in toeren te komen (meestal red hij het niet eens)

heeft dit puur met afstellen te maken? (kleinere sproeier of niet?)


 

Heilige Antonius 28-10-2009 18:15 Print reply

Posts: 1202
Compressie nog in orde?
 
ChielTZR 28-10-2009 18:16 Print reply

Posts: 6016
mischien te zwaar vertand?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
riccardot 28-10-2009 18:16 Print reply

Posts: 1096
Kan ook een te zware vertanding zijn.
Wat is je vertanding?
Kijk ook naar je bougiekleur etc.
 
hondamb80cc 28-10-2009 18:25 Print reply

Posts: 84
wat is een standaard vertanding voor een mbx dan ongeveer?
ik weet het niet uit me hoofd moet ik morgen even kijken
compressie is goed iedergeval als ik aan het vliegwiel draai moet ik wel aardig wat moeite doen om hem door het hoogstepunt te krijgen
bougie kijk ik morgen ook even als hij aan de zwarte kant is licht het dus wel aan de sproeier?


 
tsxhunter 28-10-2009 18:27 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamb80cc
wat is een standaard vertanding voor een mbx dan ongeveer?
ik weet het niet uit me hoofd moet ik morgen even kijken
compressie is goed iedergeval als ik aan het vliegwiel draai moet ik wel aardig wat moeite doen om hem door het hoogstepunt te krijgen
bougie kijk ik morgen ook even als hij aan de zwarte kant is licht het dus wel aan de sproeier?




hoeft niet
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
RBN 28-10-2009 18:36 Print reply

Posts: 858
Wat is z'n topsnelheid?


 
_yelow-tsx_ 28-10-2009 18:39 Print reply

Posts: 1183
Stotterd die ook dan ? ( symptoom te grote sproeier)

En een technigas uitlaat ?
Het kan maar zo zijn dat deze niet optimaal presteerd op deze setup
in ieder geval niet wat jij er van verwacht
 
grasmaaier89 28-10-2009 18:42 Print reply

Posts: 14412
Heeft honda een technigaspijp in het assorti.??
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
honda fryslan 28-10-2009 18:42 Print reply

Posts: 1914
zorg idd eerst maar eens voor een goede vertanding en eventueel een betere uitlaat..

Dit bericht is gewijzigd door honda fryslan op 28-10-2009 om 18:43 uur.
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
hondamb80cc 28-10-2009 18:44 Print reply

Posts: 84
hij stotterd en happerd niet
hij haalt denk net de 100
ik vind het raar dat hij wel zo goed trekt in ze 1 ,2 en 3 en dat het daarna in eens veel minder word.
 
hggf 28-10-2009 19:30 Print reply

Posts: 1404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _yelow-tsx_
Stotterd die ook dan ? ( symptoom te grote sproeier)

En een technigas uitlaat ?
Het kan maar zo zijn dat deze niet optimaal presteerd op deze setup
in ieder geval niet wat jij er van verwacht



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
Heeft honda een technigaspijp in het assorti.??



Nieuw model proma is ook wel technigas genoemd.
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
honda-mbx 28-10-2009 19:47 Print reply

Posts: 1688
heeft waarschijnlijk met je uitlaat te maken.
wanneer je een gianelli pijp monteerd, heb je veel meer koppel.
powerband is dan wat meer naar beneden vanaf 8k. dat past beter bij die cilinder wanneer er niet aan getuned is.
 
ik vlam je..
burnoutboy 28-10-2009 22:17 Print reply

Posts: 207
uitlaat is egt super belangerijk
als ik met me 70 cc mal dat domme standaart jamarcol uitlaatje dr onder zet dan knijpt die enorm .. en loopt die maar 80-90
als ik me homoet racing dr onder beun dan blaas ik dik door en ga ik wel 95-100
 
ik beun ook maar wat aan xD
kenny77 28-10-2009 22:31 Print reply

Posts: 29286
ik heb die cilinder hier ook liggen.
Maar er zit best wel een inni mini uitlaatpoortje in.

uitlaat zal inderdaad ook wel schelen.
 
hondamb80cc 29-10-2009 9:02 Print reply

Posts: 84
ik heb even verder zitten zoeken en geloof dat ik geen techni gas uitlaat heb (dit zei de verkoper namelijk) volgens mij is het een Gilardoni uitlaat 125cc weet iemand of dit een goeie is?


 

Dit topic is 2965 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved