Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Helicoil sterk genoeg???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1020 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59338 - Helicoil sterk genoeg???
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4890 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Noud 28-10-2009 16:13 Print topicpost
Posts: 14
De draad in mijn bougie-gat is een beetje rot. nou heb ik al uit gezogd hoe ik dat kan fixe, met helicoil is mogelijk.
Maar is dit wel bestand tegen de druk die erop komt te staan? heb zelf weinig ervaring met helicoils waar druk op komt te staan.

MVG
Noud
 

Pixl 28-10-2009 16:18 Print reply

Posts: 3125
Opzich zijn helicoils mooi sterk, ik heb ze ook gebruik om de rotte tapeinden in m´n blok mee te vervangen, maar of ze die druk aankunnen durf ik niet te zeggen.

Dit bericht is gewijzigd door Pixl op 28-10-2009 om 19:34 uur.
 
So fuckin' what!?
Tobias Verhoef 28-10-2009 16:21 Print reply

Posts: 1832
Ik durf het ook niet met zekerheid te zeggen maar ik heb het wel eens gezien bij een 800cc BMW motor dus ik denk dat het wel gaat lukken.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
riccardot 28-10-2009 16:35 Print reply

Posts: 1096
Op sommige fora lees je wel eens dat helicoil voor alles geschikt is behalve bougiedraad.
Het is beste is een draadbus.
 
jimbob 28-10-2009 16:38 Print reply

Posts: 635
Helicoil is normaal gesproken sterker dan de standaard schroefdraad, dus de druk kan het wel aan, alleen lijkt het me voor een bougie onhandig monteren.
 
ChielTZR 28-10-2009 16:39 Print reply

Posts: 6016
http://www.mgato.eu/pages/helicoil.html

misschien heb je daar wat aan.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
dirtbag 28-10-2009 16:41 Print reply
Posts: 76
Ik heb ooit begrepen dat Porsche standaard alle bougie gaten voorziet van helicoils. Ook kan ik dit vinden: http://www.popularme.../how_to/4212608.html

en volgens mij zijn helicoils ook sterker (in ieder geval wel harder) dan standaard draad in aluminium.

Als je iemand hebt die goed is in het plaatsen van die dingen zal het denk ik goed gaan, en anders kun je alsnog een draadbus plaatsen of een andere kop kopen, maar een helicoil is volgens mij ook het goedkoopst.

mvg

db
 
Pixl 28-10-2009 16:42 Print reply

Posts: 3125
"Klaar.

Mocht na dit alles het geheel goed gemonteerd zijn, dan ontstaat er vanwege de gebruikte harde staalsoort van de helicoil zelfs een betere schroefgatverbinding dan dat er ooit heeft gezeten. De bout of bougie heeft nu weer een prima schroefgat die weer jaren mee kan."

Staat onderaan de site die Chieltl gaf, dat moet dus wel goed gaan
 
So fuckin' what!?
ChielTZR 28-10-2009 16:44 Print reply

Posts: 6016
TS zelf had dit volgens mij ook nog wel kunnen vinden. even googlen heet zoiets.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Paultje Pils 28-10-2009 16:54 Print reply

Posts: 2110
Om al dat gekut niet te hebben, kun je ook gewoon een nieuwe kop kopen, kost ook de wereld niet.
 
If you can't dodge it, ram it.
tsxhunter 28-10-2009 17:01 Print reply

Posts: 9332
wij doen ook een helicoil in een bougie gat van een auto dus kan gewoon
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 28-10-2009 17:09 Print reply

Posts: 10835
sterk genoeg, en ik denk goedkoper dan een nieuwe kop.
een beetje (auto)dealer moet dit gewoon kunnen maken voor je.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
BUURTJE 28-10-2009 19:19 Print reply

Posts: 762
Beter kan je er draadbussen in laten i.p.v helicols. Helicols zijn namelijk tijdelijke oplossingen en na een paar keer demonteren niet echt best meer.

Dus ik zou zeggen draadbussen! Ik weet niet om wat voor brommer het gaat? Anders een ander koppie scoren.
 
Yamaha TZR50 '08 Sports White
Royal Club 28-10-2009 19:21 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BUURTJE
Beter kan je er draadbussen in laten i.p.v helicols. Helicols zijn namelijk tijdelijke oplossingen en na een paar keer demonteren niet echt best meer.

Dus ik zou zeggen draadbussen! Ik weet niet om wat voor brommer het gaat? Anders een ander koppie scoren.


mijn helicoil in mn blok is na verschijdene malen los en vast halen prima in orde
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Niek de Wildt 28-10-2009 19:25 Print reply
Posts: 7168
Ik heb een speciaal setje met draadbussen en een groter-snij/draadtap in één.
Dit is net zo stevig als normaal, en heeft een opstaand randje zodat het niet verder erin gaat.

Maak straks wel even een foto.

Je mag best langskomen, dan maak ik het tegen betaling voor je.
 
Makrolon 28-10-2009 19:32 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BUURTJE
Beter kan je er draadbussen in laten i.p.v helicols. Helicols zijn namelijk tijdelijke oplossingen en na een paar keer demonteren niet echt best meer.

Dus ik zou zeggen draadbussen! Ik weet niet om wat voor brommer het gaat? Anders een ander koppie scoren.

Praat geen onzin aap... Gewoon bek dicht als je er geen verstand van hebt. Helicoils zijn sterker dan ori schroefdraad, en worden door sommige fabrikanten zelfs fabriek af in motoren/auto's gezet
 
KTM 525 EXC Supermoto

Dit topic is 4890 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved