Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - koelvloeistor zakt niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 865 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59335 - koelvloeistor zakt niet
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 995 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bart16 28-10-2009 12:51 Print topicpost
Posts: 38
hallo ik heb bij mijn dt uit 2006 vandaag een andere cillinder en zuiger gemonteerd. nou had ik alles aangesloten en wilde het koelsysteem ontluchten.

dus ik had mijn radiateur helemaal volgegoten met koelvloeistof, daarna mijn brommer gestart en op temperatuur laten komen, en dan zou de vloeistof op een gegeven moment moeten zakken in de radiateur omdat de thermostaat open zou moeten gaan maar dat gebeurt niet

en heb ook een nieuwe thermostaat gemonteerd

weet iemand wat dit kan zijn??
 

Frysk 28-10-2009 12:56 Print reply

Posts: 34928
EXSELSIOR!!! with koelvloeisoR!!!

al geprobeerd bij te vullen met lopende motor ?
 
giggitybyte
Bart16 28-10-2009 13:16 Print reply
Posts: 38
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
EXSELSIOR!!! with koelvloeisoR!!!

al geprobeerd bij te vullen met lopende motor ?



nee maar als hij nog koud is loopt de cillinder toch nog niet vol met vloeistof als de thermostaat niet open staat??

of is er een manier om te zien of hij open staat??
 
st.nyksterdriver 28-10-2009 13:21 Print reply
Posts: 3376
die word dan wel warm je moet natuurlijk de brommer niet te lang aan houden (15 min max gok ik)
 
sathana 28-10-2009 13:23 Print reply

Posts: 1838
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bart16
[...]



nee maar als hij nog koud is loopt de cillinder toch nog niet vol met vloeistof als de thermostaat niet open staat??

of is er een manier om te zien of hij open staat??



kun je niet zien dattie open staat.

wat je kan doen is die slang bovenin je raditor loshalen en dat volgieten met vloeistof... dan heb je in elk geval koelvloeistof in je cilinderwand. en dan gaat je thermostaat ook sneller open
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
Bart16 28-10-2009 14:16 Print reply
Posts: 38
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sathana
[...]



kun je niet zien dattie open staat.

wat je kan doen is die slang bovenin je raditor loshalen en dat volgieten met vloeistof... dan heb je in elk geval koelvloeistof in je cilinderwand. en dan gaat je thermostaat ook sneller open



ik heb mijn bovenste slang van de radiator losgemaakt, maar die zat al vol met vloeistof, nou heb ik het net weer een keer geprobeerd maar op een gegeven moment worden mijn koelslangen en radiator allemaal behoorlijk warm ik weet niet of die wel normaal is??
 
Bart16 28-10-2009 14:55 Print reply
Posts: 38
jeb net even mijn temperatuur sensor op de cill.kop losgedraaid en even met een peilstok gekeken of er koelvloeistof in mij cillinder wand zit, en er zat vloeistof in wil dat dan zeggen dat mijn thermostaat niet goed is?? omdat ik het peil niet heb zien zakken??
 
sathana 28-10-2009 17:18 Print reply

Posts: 1838
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bart16
jeb net even mijn temperatuur sensor op de cill.kop losgedraaid en even met een peilstok gekeken of er koelvloeistof in mij cillinder wand zit, en er zat vloeistof in wil dat dan zeggen dat mijn thermostaat niet goed is?? omdat ik het peil niet heb zien zakken??



probeer annders je reservoir vol te gooien. en ga dan 5 minuutjes gaan rijden ofzo. neem wel een rugzak mee met eventueel nog meer koelvloeistof

dat de radiateur en slangen warm worden is normaal... betekend eigenlijk dat het wel stroomt... misschien zit er al geen lucht meer in?
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
Teuneverink 30-10-2009 12:12 Print reply
Posts: 1
Wat ik gedaan heb met de mijne is : Koelvloestof in het reservoir, dan op de cilinderkop de temperatuurmeter losdraaien, ff op het reservoir blazen tot het er bij je cilinderkop uit komt, het geeft alleen wel ff een smerige smaak in je bek probeer maar is werkt perfect


 
_swankie_ 31-10-2009 19:03 Print reply
Posts: 27
Heeft een DT uit 2006 niet zoals bij mijn Senda uit 2004 een Ontluchtingsschroef op de waterpomp?
Laat je hem lopen en wacht totdat het eruit komt stromen
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 31-10-2009 19:16 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bart16
jeb net even mijn temperatuur sensor op de cill.kop losgedraaid en even met een peilstok gekeken of er koelvloeistof in mij cillinder wand zit, en er zat vloeistof in wil dat dan zeggen dat mijn thermostaat niet goed is?? omdat ik het peil niet heb zien zakken??


start hem eens zonder die sensor erin dan.
Als het goed is komt de kvs er dan vanzelf uit lopen en is hij ontlucht.
Als er een ontluchtschroef op de waterpomp zit dan die ook even open draaien onder het draaien van de motor.

Dan een stuk gaan rijden en weer een keer opnieuw bijvullen en ontluchten en dan zou het goed moeten zijn.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 995 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved