Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - welke setup?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 874 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59332 - welke setup?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2787 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

w0ut3r 27-10-2009 23:43 Print topicpost

Posts: 1350
Ik ga nou zaterdag een tzr halen, maar omdat ik geen zin heb om lang standaard te gaan rijden wou ik alvast een beetje opzoek gaan naar een nieuwe setup...

Moet een 70cc (of 80) worden waarmee leuke prestaties te halen zijn maar waarmee ik wel elke dag 5km heen en 5km terug van school kan rijden, wel aardig slijtvast dus...

Zat zelf te denken aan zoiets:

Gilardoni 80 + 21mm dellorto + yasuni r2

Of is een gilardoni niet echt slijtvast?
 
www.TheGreenBoxz.nl

sathana 27-10-2009 23:49 Print reply

Posts: 1838
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
Ik ga nou zaterdag een tzr halen, maar omdat ik geen zin heb om lang standaard te gaan rijden wou ik alvast een beetje opzoek gaan naar een nieuwe setup...

Moet een 70cc (of 80) worden waarmee leuke prestaties te halen zijn maar waarmee ik wel elke dag 5km heen en 5km terug van school kan rijden, wel aardig slijtvast dus...

Zat zelf te denken aan zoiets:

Gilardoni 80 + 21mm dellorto + yasuni r2

Of is een gilardoni niet echt slijtvast?


ja leuke set up moe je vooral doen...

der zijn meer mensen die een tzr hebben en 'm getuned hebben... dus als je dat dan van hun afkijkt... kom je toch ook een heel end? ipv hier een topic voor te maken
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
topmen101 28-10-2009 7:11 Print reply

Posts: 461
ik heb gehoord dat gilardoni niet echt slijtvast is. Maar weet het ook niet zeker.
 
in a dictatorship, people suffer without complaining. In a democracy, people complain without suffering!
hondamb80cc 28-10-2009 8:53 Print reply

Posts: 84
80cc is wel erg veel... of wil je 140km/h naar school knallen :P?
ik zou je standaard cilinder zo veel mogelijk uitbuiten en die eerst opreiden.. met de standaard cilinder haal je ook zo de 95km/h

je kan wel een 80cc er op gooien maar kan je ook beter een andere krukas er in doen.. dus heb je overbodig veel werk!

mzl huib
 
Paul de Salmiakbal 28-10-2009 9:42 Print reply

Posts: 5285
Idd, standaard ontgrenst gaan die dingen al stinkend hard.
En volgens mij is de standaard cilinder ook de meest slijtvaste die je kunt krijgen.
 
Freddy-fish 28-10-2009 13:48 Print reply

Posts: 2129
heb zelf een tzr, ontgrenst kan je daar de 100 wel mee halen, niet dat het dan hard optrekt, maarja het is maar wat je gewend bent, ik rij nu met de volgende setup:

dr80
21 mm dell
std uitlaat
std luchtfilter
twv 13-47

achterwiel werk is het niet en heb een top van +- 110, zeer slijtvast

en ik ston pas op de rollerbank met begrenzer en die kloot had gwn nix door, komt door de std uitlaat die is rete stil, doe ook wel is wedstrijdjes met iemand die denkt te kunnen ruiken wat er achter m'n kappen zit, die schamen zich ook nog al is xD
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Bonomel 28-10-2009 14:54 Print reply

Posts: 1363
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamb80cc
80cc is wel erg veel... of wil je 140km/h naar school knallen :P?
ik zou je standaard cilinder zo veel mogelijk uitbuiten en die eerst opreiden.. met de standaard cilinder haal je ook zo de 95km/h

je kan wel een 80cc er op gooien maar kan je ook beter een andere krukas er in doen.. dus heb je overbodig veel werk!

mzl huib


Hoezo denk jij dat die brommer met die setup 140 rijdt?
 
BMW
ronaldt 28-10-2009 14:56 Print reply

Posts: 2735
idd. Je mag in je handjes knijpen als je de 120 haalt
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Freddy-fish 28-10-2009 16:23 Print reply

Posts: 2129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
idd. Je mag in je handjes knijpen als je de 120 haalt


pardon, dat ehb ik met die van mij anders vaak genoeg gereden met me ouwe twv
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
ronaldt 28-10-2009 16:25 Print reply

Posts: 2735
heb het over die gila
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
w0ut3r 28-10-2009 16:26 Print reply

Posts: 1350
Ik heb hiervoor een aprilia sx gehad met 50cc airsal, 17.5mm dellorto en yasuni cross hm uitlaat...
Maar ik wil nu dus wel echt gewoon meer.

Alleen uitlaat ontgrensen gaat hem dus niet worden.

Ik heb inderdaad gehoord dat dr cilinders erg slijtvast zijn. Maar presteren ze ook wel een beetje? merk je wel dat je een 80cc onder je reet heb zitten?

En verder zijn der geen slijtvaste 70 / 80cc'ers?

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 28-10-2009 om 16:26 uur.
 
www.TheGreenBoxz.nl
ronaldt 28-10-2009 16:27 Print reply

Posts: 2735
gila is al stuk sneller dan een dr80
TPR kit niks voor je?
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
w0ut3r 28-10-2009 16:53 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
gila is al stuk sneller dan een dr80
TPR kit niks voor je?


TPR hoor ik ook wle goede verhalen over...
Vooral die roze top schijnt gruwelijk snel te zijn.
Maar is die ook voor dagelijks gebruik geschikt?

Anders ga ik denk ik maar is opzoek naar zoeen gila of dr80.
 
www.TheGreenBoxz.nl
ronaldt 28-10-2009 16:57 Print reply

Posts: 2735
TPR kit heb ik het over. (cilinder + krukas)
Dus die 86cc geval waar royal club ook mee rijd. Ding is standaard niet erg scherp getimed geloof ik. En hij rijd er ook het eea aan km's mee dusja
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Freddy-fish 28-10-2009 17:32 Print reply

Posts: 2129
daarom als ik met m'n dr80 met std uitlaat al de 120 haal dan die gila helemaal wel. en die dr80 merk je egt wel hr, als je nou een ander uitlaatje erop gooit, lees r2/r3 ofzo dan ist helemaal prijs

dr is overigens heel slijtvast en top performance en dr kome uit dezelfde fabriek
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
w0ut3r 28-10-2009 17:36 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fedor-tzr
daarom als ik met m'n dr80 met std uitlaat al de 120 haal dan die gila helemaal wel. en die dr80 merk je egt wel hr, als je nou een ander uitlaatje erop gooit, lees r2/r3 ofzo dan ist helemaal prijs

dr is overigens heel slijtvast en top performance en dr kome uit dezelfde fabriek


oke
nja, ik hou gewoon mp in de gaten voor een gila, dr of top performence...
Welke het eerst voor een leuk prijsje voorbij komt wordt het
 
www.TheGreenBoxz.nl

Dit topic is 2787 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved