sathana |
27-10-2009 23:49 |
Posts: 1838 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
Ik ga nou zaterdag een tzr halen, maar omdat ik geen zin heb om lang standaard te gaan rijden wou ik alvast een beetje opzoek gaan naar een nieuwe setup...
Moet een 70cc (of 80) worden waarmee leuke prestaties te halen zijn maar waarmee ik wel elke dag 5km heen en 5km terug van school kan rijden, wel aardig slijtvast dus...
Zat zelf te denken aan zoiets:
Gilardoni 80 + 21mm dellorto + yasuni r2
Of is een gilardoni niet echt slijtvast?
ja leuke set up moe je vooral doen...
der zijn meer mensen die een tzr hebben en 'm getuned hebben... dus als je dat dan van hun afkijkt... kom je toch ook een heel end? ipv hier een topic voor te maken
|
|
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende. |
|
topmen101 |
28-10-2009 7:11 |
Posts: 461 |
ik heb gehoord dat gilardoni niet echt slijtvast is. Maar weet het ook niet zeker.
|
|
in a dictatorship, people suffer without complaining. In a democracy, people complain without suffering! |
|
hondamb80cc |
28-10-2009 8:53 |
Posts: 84 |
80cc is wel erg veel... of wil je 140km/h naar school knallen :P?
ik zou je standaard cilinder zo veel mogelijk uitbuiten en die eerst opreiden.. met de standaard cilinder haal je ook zo de 95km/h
je kan wel een 80cc er op gooien maar kan je ook beter een andere krukas er in doen.. dus heb je overbodig veel werk!
mzl huib
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
28-10-2009 9:42 |
Posts: 5285 |
Idd, standaard ontgrenst gaan die dingen al stinkend hard.
En volgens mij is de standaard cilinder ook de meest slijtvaste die je kunt krijgen.
|
|
|
|
Freddy-fish |
28-10-2009 13:48 |
Posts: 2129 |
heb zelf een tzr, ontgrenst kan je daar de 100 wel mee halen, niet dat het dan hard optrekt, maarja het is maar wat je gewend bent, ik rij nu met de volgende setup:
dr80
21 mm dell
std uitlaat
std luchtfilter
twv 13-47
achterwiel werk is het niet en heb een top van +- 110, zeer slijtvast
en ik ston pas op de rollerbank met begrenzer en die kloot had gwn nix door, komt door de std uitlaat die is rete stil, doe ook wel is wedstrijdjes met iemand die denkt te kunnen ruiken wat er achter m'n kappen zit, die schamen zich ook nog al is xD
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
Bonomel |
28-10-2009 14:54 |
Posts: 1363 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamb80cc
80cc is wel erg veel... of wil je 140km/h naar school knallen :P?
ik zou je standaard cilinder zo veel mogelijk uitbuiten en die eerst opreiden.. met de standaard cilinder haal je ook zo de 95km/h
je kan wel een 80cc er op gooien maar kan je ook beter een andere krukas er in doen.. dus heb je overbodig veel werk!
mzl huib
Hoezo denk jij dat die brommer met die setup 140 rijdt?
|
|
BMW |
|
ronaldt |
28-10-2009 14:56 |
Posts: 2735 |
idd. Je mag in je handjes knijpen als je de 120 haalt
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
Freddy-fish |
28-10-2009 16:23 |
Posts: 2129 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
idd. Je mag in je handjes knijpen als je de 120 haalt
pardon, dat ehb ik met die van mij anders vaak genoeg gereden met me ouwe twv
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
ronaldt |
28-10-2009 16:25 |
Posts: 2735 |
heb het over die gila
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
w0ut3r |
28-10-2009 16:26 |
Posts: 1350 |
Ik heb hiervoor een aprilia sx gehad met 50cc airsal, 17.5mm dellorto en yasuni cross hm uitlaat...
Maar ik wil nu dus wel echt gewoon meer.
Alleen uitlaat ontgrensen gaat hem dus niet worden.
Ik heb inderdaad gehoord dat dr cilinders erg slijtvast zijn. Maar presteren ze ook wel een beetje? merk je wel dat je een 80cc onder je reet heb zitten?
En verder zijn der geen slijtvaste 70 / 80cc'ers?
Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 28-10-2009 om 16:26 uur.
|
|
www.TheGreenBoxz.nl |
|
ronaldt |
28-10-2009 16:27 |
Posts: 2735 |
gila is al stuk sneller dan een dr80
TPR kit niks voor je?
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
w0ut3r |
28-10-2009 16:53 |
Posts: 1350 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
gila is al stuk sneller dan een dr80
TPR kit niks voor je?
TPR hoor ik ook wle goede verhalen over...
Vooral die roze top schijnt gruwelijk snel te zijn.
Maar is die ook voor dagelijks gebruik geschikt?
Anders ga ik denk ik maar is opzoek naar zoeen gila of dr80.
|
|
www.TheGreenBoxz.nl |
|
ronaldt |
28-10-2009 16:57 |
Posts: 2735 |
TPR kit heb ik het over. (cilinder + krukas)
Dus die 86cc geval waar royal club ook mee rijd. Ding is standaard niet erg scherp getimed geloof ik. En hij rijd er ook het eea aan km's mee dusja
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
Freddy-fish |
28-10-2009 17:32 |
Posts: 2129 |
daarom als ik met m'n dr80 met std uitlaat al de 120 haal dan die gila helemaal wel. en die dr80 merk je egt wel hr, als je nou een ander uitlaatje erop gooit, lees r2/r3 ofzo dan ist helemaal prijs
dr is overigens heel slijtvast en top performance en dr kome uit dezelfde fabriek
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
w0ut3r |
28-10-2009 17:36 |
Posts: 1350 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fedor-tzr
daarom als ik met m'n dr80 met std uitlaat al de 120 haal dan die gila helemaal wel. en die dr80 merk je egt wel hr, als je nou een ander uitlaatje erop gooit, lees r2/r3 ofzo dan ist helemaal prijs
dr is overigens heel slijtvast en top performance en dr kome uit dezelfde fabriek
oke
nja, ik hou gewoon mp in de gaten voor een gila, dr of top performence...
Welke het eerst voor een leuk prijsje voorbij komt wordt het
|
|
www.TheGreenBoxz.nl |
|