Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cr50 blok op mt5?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1022 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59325 - Cr50 blok op mt5?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3392 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marcooow 27-10-2009 19:10 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


ik kom daar vrijwel nooit meer.

het was spul van het eerste type elsinore. dus origineel volgens mij ook een rood blok ipv zwart


ik kijk wel even op bikepics misschien dat ik dan meer van de bouwjaren kom te weten.
 
faster than a bullet!
kenny77 27-10-2009 19:13 Print reply

Posts: 29286
Ik zie net dat je je mtx voor te crossen gebruikt?

ga dan meteen voor een 80cc blok.

zo'n 50cc crosser zijn meestal klein en ligt en de berijders ook.
Zal nog hard gaan, maar ik denk dat je meer aan een mt8 blok hebt met een leuke cilinder erop en rest van de setup.
 
riccardot 27-10-2009 19:14 Print reply

Posts: 1096
Lijkt me wel leuk blokje voor over de weg. Hoeveel vermogen heeft zoiets?
 
Marcooow 27-10-2009 19:19 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik zie net dat je je mtx voor te crossen gebruikt?

ga dan meteen voor een 80cc blok.

zo'n 50cc crosser zijn meestal klein en ligt en de berijders ook.
Zal nog hard gaan, maar ik denk dat je meer aan een mt8 blok hebt met een leuke cilinder erop en rest van de setup.


ja maar als ik aan de brommercross mee wil doen dan mag je niet meer dan 50cc hebben. dus een mt8 blok is dan ook niks en het is toch veel mooier een snel 50 blok te hebben met cr50 cilinder op mt5 carters dan dat je een mt8 blok koopt met 110 of 125cc.
 
faster than a bullet!
kenny77 27-10-2009 19:19 Print reply

Posts: 29286


is geloof ik dit blokje, 1983, 1984, 1985 enzo

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


ja maar als ik aan de brommercross mee wil doen dan mag je niet meer dan 50cc hebben. dus een mt8 blok is dan ook niks en het is toch veel mooier een snel 50 blok te hebben met cr50 cilinder op mt5 carters dan dat je een mt8 blok koopt met 110 of 125cc.


tsja wist niet dat je het daarvoor ging gebruiken, dacht wat voor over het land te rijden.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-10-2009 om 19:20 uur.
 
Marcooow 27-10-2009 19:22 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Lijkt me wel leuk blokje voor over de weg. Hoeveel vermogen heeft zoiets?


heb ik net even opgezocht en cr50 van 1984 en 1983 hadden 9 pk en 6 versnellingen. stond op bikepics
 
faster than a bullet!
Marcooow 27-10-2009 19:27 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
afbeelding

is geloof ik dit blokje, 1983, 1984, 1985 enzo

[...]


tsja wist niet dat je het daarvoor ging gebruiken, dacht wat voor over het land te rijden.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-10-2009 om 19:20 uur.


weet je trouwens ook welk bouwjaar dan wel zal passen? joel zei van 1983 maar is dat dan de cr50 elsinore? want alleen de cr50 elsinore cilinder pastte toch?
 
faster than a bullet!
kenny77 27-10-2009 19:29 Print reply

Posts: 29286
kan niet met zekerheid zeggen dat het past.
wat ik wel zeker weet is dat 1981 het jaar van de laatste elsinore's is.
vanaf 1982 heten ze geen elsinore meer.
 
Niek de Wildt 27-10-2009 19:54 Print reply
Posts: 7168
big-endjes zijn makkelijk goedkoop aan te komen van bijv Pro-X:






 
De Schout 27-10-2009 19:57 Print reply
Posts: 5327
heb hier ook zo'n blokje.

cilinder past niet
versnellingsbak assen zijn over te zetten(ander lager bij de koppeling, en vorken + wals van een andere honda 6-bak.
koppeling past wel.
vliegwiel past op de as, rest is wel pas te maken.
pickup binnen het vliegwiel
 
tune tweak fiddle bang bummer
kenny77 27-10-2009 20:00 Print reply

Posts: 29286
owh leek net alsof de pick-up los bij de onderdelen lag, en daarvoor de 2 extra gaten bij de ontstekingskant zitten.
zelfde als mijn cr80 blok.
Mijn fout.
 
Marcooow 27-10-2009 20:21 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
heb hier ook zo'n blokje.

cilinder past niet
versnellingsbak assen zijn over te zetten(ander lager bij de koppeling, en vorken + wals van een andere honda 6-bak.
koppeling past wel.
vliegwiel past op de as, rest is wel pas te maken.
pickup binnen het vliegwiel


van welk bouwjaar is het blok van jou?
is het vliegwiel ook kleiner dan die van een mt5 en wat moet je aanpassen aan de rest van de ontsteking?
en is de koppeling 3 of 4 plaats?

 
faster than a bullet!
De Schout 27-10-2009 20:29 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


van welk bouwjaar is het blok van jou?
is het vliegwiel ook kleiner dan die van een mt5 en wat moet je aanpassen aan de rest van de ontsteking?
en is de koppeling 3 of 4 plaats?



4plaats koppeling. vliegwiel is wel stukje kleiner als van een gewone brommer ja. je moet een ophoog/centreerplaat maken voor je grondplaat om het passend te krijgen. maar zonder cdi heb je er niet zo veel aan. (heb ik jammergenoeg ook niet, had die man van mp al gemaild voor de cdi, maar die was al weg..)

als je geinteresseerd bent in het gaten patroon van de cilinder kan ik dat ook nog wel ff opzoeke, heb het eens uitgemeten en 'ergens' op geschreve..

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 27-10-2009 om 20:32 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
dirktimmer 27-10-2009 20:31 Print reply

Posts: 1737
blokje waar het over gaat is van mij

tis een blok van 1983, bigend is nog steeds kapot. daarom is hij uit elkaar gegaan.

cdi bobine heb ik niet meer, verder nog compleet.
Uitlaatje is ws al verkcoht, maar ik zal even zoeken ofk er nog een heb (heb 3 cr50 frame's)


 
Marcooow 27-10-2009 20:33 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
blokje waar het over gaat is van mij

tis een blok van 1983, bigend is nog steeds kapot. daarom is hij uit elkaar gegaan.

cdi bobine heb ik niet meer, verder nog compleet.
Uitlaatje is ws al verkcoht, maar ik zal even zoeken ofk er nog een heb (heb 3 cr50 frame's)




maar hoeveel moest de uitlaat kosten?
en kan je misschien ook even een keer de maten tussen de tapeinden van de cilinder opmeten?

Dit bericht is gewijzigd door marcooow op 27-10-2009 om 20:34 uur.
 
faster than a bullet!

Dit topic is 3392 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved