Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cr50 blok op mt5?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1080 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59325 - Cr50 blok op mt5?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3391 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marcooow 27-10-2009 18:43 Print topicpost

Posts: 5713
hallo

ik zag op marktplaats een cr50 blok en ik had die man gemaild wat er allemaal over te zetten was? Nou de man had terug gemaild en had geen idee en zei dat ik het op een forum maar is moest proberen.

Dus wat is er over te zetten van een cr50 blok (luchtgekoeld)

Cilinder?
Versnellingsbak?
Koppeling?
Ontsteking?

En als de cilinder niet past, wat moet er aangepast worden zoals tapeinden of slag? en zal de zuiger van een cr50 ook op de krukas van een mt5 passen? Iemand die het weet?

Mvg. Marco



Dit bericht is gewijzigd door marcooow op 27-10-2009 om 18:44 uur.
 
faster than a bullet!

Joel_koningslust 27-10-2009 18:44 Print reply

Posts: 14514
volgends mijn oude stagebaas past de cilinder er iig zo op. hij had het naar zijn zeggen ook gehad en dat liep kanonnehard
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Marcooow 27-10-2009 18:47 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
volgends mijn oude stagebaas past de cilinder er iig zo op. hij had het naar zijn zeggen ook gehad en dat liep kanonnehard


dus de tapeinden en de slag waren hetzelfde als mt5 en hoefden niet aangepast te worden?
en de zuiger kon ook zonder aanpassen op de mt5 krukas?

En heb je misschien nog meer info over je stagebaas zijn blok? wat er nog meer overgezet was?

Dit bericht is gewijzigd door marcooow op 27-10-2009 om 18:47 uur.
 
faster than a bullet!
kenny77 27-10-2009 18:48 Print reply

Posts: 29286
Zoals ik op de foto's zie, heb je zowieso kortere tapeindes nodig.
En deze lijken symmetrisch in een 4 kant te staan , wat de originele niet zijn .

zo te zien past de schakelwals ook niet.
Kan zijn dat de koppeling dan ook niet past (was tenminste van een cr80 zo)

Ik zou zeggen, laat lekker liggen.

ontsteking is misschien wel passend te maken, maar past zo te zien ook niet.
 
Marcooow 27-10-2009 18:56 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Zoals ik op de foto's zie, heb je zowieso kortere tapeindes nodig.
En deze lijken symmetrisch in een 4 kant te staan , wat de originele niet zijn .

zo te zien past de schakelwals ook niet.
Kan zijn dat de koppeling dan ook niet past (was tenminste van een cr80 zo)

Ik zou zeggen, laat lekker liggen.

ontsteking is misschien wel passend te maken, maar past zo te zien ook niet.


foto`s? ik heb hier geen foto`s staan of heb je de advertentie gevonden op marktplaats?

en zou ik anders even vragen via de mail wat de maten zijn van de gaten van de tapeinden in de cilinder?

het maakt niet echt uit als die versnellingsbak niet zou passen heb eigenlijk het meeste belang bij de cilinder en ontsteking. en koppeling maakt ook niet zo veel uit want je kan ook gewoon een 4 plaats voor mt5 kopen.
 
faster than a bullet!
Joel_koningslust 27-10-2009 18:57 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


dus de tapeinden en de slag waren hetzelfde als mt5 en hoefden niet aangepast te worden?
en de zuiger kon ook zonder aanpassen op de mt5 krukas?

En heb je misschien nog meer info over je stagebaas zijn blok? wat er nog meer overgezet was?

Dit bericht is gewijzigd door marcooow op 27-10-2009 om 18:47 uur.



verder geen specs van het blok

het was een cr50 elsinore cilinder icm een 24mm carb. verder weet ik niks behalve dat de cilinder een alu cilinder was met een chroomwand erin
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 27-10-2009 18:58 Print reply

Posts: 29286
jup had die advertentie al lang gezien, wist al dat hij erop stond.

zou je inderdaad kunnen doen.

ontsteking is vervelend, dat de pick-up buiten het vliegwiel zit, en dar is bij een mt5 weinig plaats voor.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



verder geen specs van het blok

het was een cr50 elsinore cilinder icm een 24mm carb. verder weet ik niks behalve dat de cilinder een alu cilinder was met een chroomwand erin



Dat staat me inderdaad ook bij dat de elsinore wel past.

Maar van de advertentie is geloof ik nieuwer, lijkt wel het zelfde bouwjaar als mijn cr80 blok toen, rond 1983.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-10-2009 om 18:59 uur.
 
Derbi-Olaf 27-10-2009 18:59 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


foto`s? ik heb hier geen foto`s staan of heb je de advertentie gevonden op marktplaats?

en zou ik anders even vragen via de mail wat de maten zijn van de gaten van de tapeinden in de cilinder?

het maakt niet echt uit als die versnellingsbak niet zou passen heb eigenlijk het meeste belang bij de cilinder en ontsteking. en koppeling maakt ook niet zo veel uit want je kan ook gewoon een 4 plaats voor mt5 kopen.

cilinder past niet, kan ik je zo zeggen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Marcooow 27-10-2009 19:00 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

cilinder past niet, kan ik je zo zeggen


hoe weet je dat?
 
faster than a bullet!
Joel_koningslust 27-10-2009 19:03 Print reply

Posts: 14514
mmh... ik zie net de advertentie. dat spul gaat niet passen nee

dat spul wat mn stagebaas erop had ( ik heb dan ding van een afstandje zien liggen in een loods daar opt werk ) had toch een andere vorm
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Gary - Forum en Gallery Moderator 27-10-2009 19:03 Print reply

Posts: 12846
Topictitel even wat overzichtelijker gemaakt.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Marcooow 27-10-2009 19:03 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
jup had die advertentie al lang gezien, wist al dat hij erop stond.

zou je inderdaad kunnen doen.

ontsteking is vervelend, dat de pick-up buiten het vliegwiel zit, en dar is bij een mt5 weinig plaats voor.

[...]



Dat staat me inderdaad ook bij dat de elsinore wel past.

Maar van de advertentie is geloof ik nieuwer, lijkt wel het zelfde bouwjaar als mijn cr80 blok toen, rond 1983.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-10-2009 om 18:59 uur.


kun je voor dit type blok ook nog een big end krijgen en de eigenaar zei dat de cdi of/en bobine er niet bij zaten?

Is dit nog te verkrijgen want anders zit ik er om te denken het hele cr50 blok onder me mtx te drukken.
 
faster than a bullet!
Marcooow 27-10-2009 19:04 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
mmh... ik zie net de advertentie. dat spul gaat niet passen nee

dat spul wat mn stagebaas erop had ( ik heb dan ding van een afstandje zien liggen in een loods daar opt werk ) had toch een andere vorm


zou je dat misschien is kunnen vragen aan je stagebaas wat voor merk en type erop zat en misschien weet hij het bouwjaar ook wel?
 
faster than a bullet!
kenny77 27-10-2009 19:05 Print reply

Posts: 29286
is het big end kapot dan?
Zal nog wel uit te halen zijn, misschien moeilijk maar lijkt me niet onmogelijk.

Maar voor het geld wat je hieraan kwijt bent, kan je ook een 80 kopen , lijkt me fijner rijden voor over de weg.

edit: neemt niet weg dat het wel leuk is zo'n blok onder je brommer.

Bobine zie ik al liggen op de foto, als de cdi er niet bij zit zou jammer zijn.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-10-2009 om 19:06 uur.
 
Joel_koningslust 27-10-2009 19:05 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


zou je dat misschien is kunnen vragen aan je stagebaas wat voor merk en type erop zat en misschien weet hij het bouwjaar ook wel?


ik kom daar vrijwel nooit meer.

het was spul van het eerste type elsinore. dus origineel volgens mij ook een rood blok ipv zwart
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Marcooow 27-10-2009 19:09 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
is het big end kapot dan?
Zal nog wel uit te halen zijn, misschien moeilijk maar lijkt me niet onmogelijk.

Maar voor het geld wat je hieraan kwijt bent, kan je ook een 80 kopen , lijkt me fijner rijden voor over de weg.

edit: neemt niet weg dat het wel leuk is zo'n blok onder je brommer.

Bobine zie ik al liggen op de foto, als de cdi er niet bij zit zou jammer zijn.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-10-2009 om 19:06 uur.


het big end was kapot weet niet of die nou nog steeds kapot is? ik heb de man ook gemaild of het big end nog steeds kapot is of al vervangen is en wat de vraagprijs is.
 
faster than a bullet!

Dit topic is 3391 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved