Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha Rd 50 start niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1002 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59320 - Yamaha Rd 50 start niet
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4870 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 27-10-2009 16:09 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steventje50
[...]


oke oke
die tekst zal ik wel kunnen gebruiken, als je die even kan sturen...
alvast bedankt


ja stuur ik vaavond wel even, moet nu weg.
Wel even eraan helpen herinneren als je het om 8uur nog niet hebt.
 
kenny77 27-10-2009 20:45 Print reply

Posts: 29286
Had ik toen eens voor iemand anders geschreven, dus staan misschien dingen in die niet van belang zijn
maarja moet wel lukken denk ik.

Dit gebeurt voor alle duidelijkheid dus gewoon achter het vliegwiel !!
(Ik heb de foto’s zo genomen omdat ze anders niet duidelijk waren)

Stap 1.
Kijk door het vliegwiel en dan zie je de contactpuntjes zitten , zitten bijvoorbeeld dicht als je er doorheen kijkt.
Zo als hier onder


Stap 2.
Dan draai je net zo lang aan het vliegwiel totdat de contactpuntjes open gaan en dan laat je het vliegwiel op het punt staan dat de contactpuntjes het verst open gaan, nu blijf je van het vliegwiel af en zorg je er voor dat het vliegwiel niet meer beweegt.
Zo staan ze dus open, zoals ze op de foto staan, staan ze in werkelijkheid te ver maar het was om de foto te verduidelijken.

Je kunt nu de afstand tussen de puntjes opmeten en als ze tussen de 0.30 en 0.40mm staat dan staan ze goed en dan hoef je er niks meer aan te doen.
Staan ze te ver of te weinig open dan volg je de volgende stappen.

Stap3.
Dan pak je een schroevendraaier en dan draai je de schroevendraaier links om en dan draai je de bout los , zodat je de contactpuntjes heen en weer kan bewegen
(ik zelf draai ze nooit te veel los ,maar net zodat ik de contactpuntjes kan bewegen , want anders springen ze de hele tijd weer terug.)


Stap4.
Dan pak je de voelermaatjes.
Mocht je er geen hebben , dan is het handig als je deze aanschaft omdat je bij een DT/RD de puntjes best vaak moet afstellen.
Dit zijn dus voelermaatjes .


Dan beweeg je de contactpuntjes zodat je denkt dat ongeveer tussen de 0.30 en de 0.40 zit,dan draai je het boutje aan.
Dan pak je de voelermaatjes en dan controleer je de afstand door het voelermaatje van de gewenste maat tussen de contactpuntjes te schuiven en dan heen en weer te bewegen . (dit moet een beetje weerstand opleveren maar de puntjes moeten niet uit elkaar worden geduwd ook moet je voelermaatje er niet te los door heen gaan.)



Zo dus .
Dit herhaal je net zo lang totdat de afstand tussen de contactpuntjes tussen de 0.30 en 0.40 zit.
Deze waarde is: als je een snellere set-up (70cc) hebt zou ik 0.40 pakken en als je een langzamere set-up (50cc tenzij getuned) )hebt dan zou ik 0.30 of 0.35 paken.

Als deze afstand goed is dan draai je het boutje weer goed vast zo dat deze niet los gaat.

En als het goed is moeten dan de contactpuntjes goed staan.

Hier onder staan foto's van hoe het ongeveer eruit ziet als het vliegwiel er nog op zit hoe het dus bij jou moet gebeuren.
Het zijn niet de beste foto's want alles is met de telefoon gemaakt en ik had het koud dus mijn handen trilde nog al ik hoop dat je het kunt zien wat ik bedoel.



De afstand opmeten met de voelermaatjes.



De contactpuntjes los en vast draaien.

Ik hoop dat je het snapt en dat je ze nu kunt afstellen , succes .

mede mogelijk gemaakt door Henk


 
steventje50 29-10-2009 19:53 Print reply

Posts: 80
Dank je man, ik ga morgen kijken of ik tijd heb, ik laat het je weten

 
Honda X8RS/2x Yamaha RD 50 MX

Dit topic is 4870 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved