Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Skyteam PBR st50 Owners Manual ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1249 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59317 - Skyteam PBR st50 Owners Manual ?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 9472 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

leonkloosterman 27-10-2009 15:07 Print topicpost

Posts: 72
Ik heb hier een Skyteam PBR st50, die niet loopt nou wil ik samen met een oom van mij kijken wat er aan de hand is met de brommer. Maar mijn oom vraagt of ik dan een Owners Manual heb voor de PBR.

Ik heb al wel een boekje gevonden van een honda dax st50. kan ik de instructies volgen van dat boekje? of moet ik toch echt een boekje vinden van een Skyteam PBR st50?

Groeten
leon.


 
je moeder in een string.

Niek de Wildt 27-10-2009 20:06 Print reply
Posts: 7168
Wat is er mis mee dan?
 
Wauter 27-10-2009 20:10 Print reply
Posts: 229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leonkloosterman
Ik heb hier een Skyteam PBR st50, die niet loopt nou wil ik samen met een oom van mij kijken wat er aan de hand is met de brommer. Maar mijn oom vraagt of ik dan een Owners Manual heb voor de PBR.

Ik heb al wel een boekje gevonden van een honda dax st50. kan ik de instructies volgen van dat boekje? of moet ik toch echt een boekje vinden van een Skyteam PBR st50?

Groeten
leon.




als hij niet loopt neem ik aan dat er iets mis is met je blok en het blok van een dax en een pbr is hetzelfde dus je kan het wel gebruiken.

Maar je kan beter hier melden wat er mis mee is want aan zo'n gebruiksaanwijzing heb je meestal niet zo bijster veel (je kunt het vergelijken met de help functie van windows)
 
4takker 27-10-2009 20:19 Print reply

Posts: 2395
dax st50 is van de honda st50 dax die hebben 6v contakt punten
op een pbr zul je dit niet kunnen toe passen omdat die een 12v cdi ontsteking heeft

wat doet er dan niet aan dat ding?

had liep hij voor die tijd slecht?
hoorde je iets ratelen in het blok?
hoe is hij er mee gestopt?



Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 27-10-2009 om 20:21 uur.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
leonkloosterman 27-10-2009 20:53 Print reply

Posts: 72
de brommer wil niet starten, er lijkt iets mis te zijn met de compressie, we hebben er nog niet echt naar gekeken, de electronica is verder wel goed. Voor die tijd liep de brommer wel altijd.

er rateld verder niks in het blok. het boekje hebben we nodig voor de afstelling enzo.

Dit bericht is gewijzigd door leonkloosterman op 27-10-2009 om 20:55 uur.
 
je moeder in een string.
dutschbird 27-10-2009 21:46 Print reply

Posts: 1760
Zijn waarschijnlijk je kleppen hadt me broer ook laatst met ze PBR ging steeds slechter lopen op een gegeven moment niet meer was het ze uitlaat klep.
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)
mtx-motard 27-10-2009 21:52 Print reply

Posts: 14947
idd als je de kickstarter met je pink naar onderen kan trekken dan kun je wel voor een nieuwe cil kop gaan sparen
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
4takker 27-10-2009 23:58 Print reply

Posts: 2395
heb je heele maal geen compessie meer dan?
50cc heeft van zich zelf al niet veel compressie

gaat het motortje wel rond op de start motor als die er op zit
fonkt hij
krijgt hij benzine

als je de kop en cilinder er af gaat haalen dan kan je wel de exploid view van een honda dax pakken in goote lijne zijn die het zelfde
zoon skyteam heeft een gelagerde nokken as en een ander model zuiger dan een dax

tijdens het inelkaar zetten om de timing van de distributie
fliegwiel op T dan moet op het nokken as tandwiel een O staan die moet dan in lijn staan met een merkje in de cilinder kop mestal een kleine in ham
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Niek de Wildt 28-10-2009 0:00 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
heb je heele maal geen compessie meer dan?
50cc heeft van zich zelf al niet veel compressie

gaat het motortje wel rond op de start motor als die er op zit
fonkt hij
krijgt hij benzine

als je de kop en cilinder er af gaat haalen dan kan je wel de exploid view van een honda dax pakken in goote lijne zijn die het zelfde
zoon skyteam heeft een gelagerde nokken as en een ander model zuiger dan een dax

tijdens het inelkaar zetten om de timing van de distributie
fliegwiel op T dan moet op het nokken as tandwiel een O staan die moet dan in lijn staan met een merkje in de cilinder kop mestal een kleine in ham


En klepjes op 0,05 voor inlaat en een kleine 0,10 voor uitlaat.

 
leonkloosterman 28-10-2009 10:41 Print reply

Posts: 72
ja hij vonkt gewoon, gister even de boel er af gedraaid en het is inderdaad een klep die krom is en er waren was een soor ringetje gebroken.

Naja we zetten er een orginele kop van een honda op, mijn oom zij al dat die skyteam imitatie dingen niet alte best waren.

bedankt in iedergeval.
 
je moeder in een string.
4takker 28-10-2009 11:00 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leonkloosterman
ja hij vonkt gewoon, gister even de boel er af gedraaid en het is inderdaad een klep die krom is en er waren was een soor ringetje gebroken.

Naja we zetten er een orginele kop van een honda op, mijn oom zij al dat die skyteam imitatie dingen niet alte best waren.

bedankt in iedergeval.


kijk dat gaat denk ik niet lukken een honda kop er op zetten als het een kop is met glij lagers met kogel lagers wel maar die kom je niet veel tegen op het internet en als je ze nieuw moet kopen ben je 200+euro kwijt

zoon skyteam kop zijn over het algemeen de dingen die niet kapot gaan aan die blokken

maar ringertje gebroken????
welk ringetje
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Tim-gpr99 28-10-2009 14:24 Print reply

Posts: 841
Neem anders even contact op met Nedstore, zij kunnen je vast wel advies geven, of helpen voor een net prijsje
 
GPR50 '99 streetfightert
4takker 28-10-2009 22:31 Print reply

Posts: 2395
die gasten van netstore die spooren niet heele maal van een beetje bij elkaar geraap rvs lasse ze een lelijke uitlaat en durven er nog 75 euro voor te vragen
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
leonkloosterman 30-10-2009 22:28 Print reply

Posts: 72
ik ben even naar die 4 takt boer in rouveen geweest met de kapotte kop. Hij had gelukkig nog een 2e hands exemplaar van een honda liggen met alles er op en er aan. het is een iets andere kop maar is verder prima. (ik wist niet dat er zoveel verschil in koppen zat bij dat 4 takt spul)

naja kleppen even inslijpen enal en dan hopen dat dat het probleem is.

Kan ik gewoon uit gaan van de afstelling van Niek de Wildt?

klepjes op 0,05 voor inlaat en een kleine 0,10 voor uitlaat.
 
je moeder in een string.
4takker 30-10-2009 22:32 Print reply

Posts: 2395
er zijn wel een stuk of 30 verschillende koppen voor die blokken
ik ben vandaag ook nog even in rouveen geweest voor een 3 klepper kop

maar inderdaat in 0,05 en uitlaat 0,10 dan heb je de kleppen goed staan


 
Never drive faster then your guardian angel can fly
leonkloosterman 30-10-2009 22:37 Print reply

Posts: 72
STaan wel mooie brommertjes in die winkel, ook aardige kerel trouwens.

nog meer afstellingen waar ik rekening mee moet houden?

Mijn oom zit maar te vragen naar een boek waar al die afstelingen in staan, maar die kan ik niet vinden of ik zoek totaal verkeerd.
 
je moeder in een string.

Dit topic is 9472 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved