Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - sr lq/aircooled

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1159 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59291 - sr lq/aircooled
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3440 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Reneetjehh 25-10-2009 19:33 Print topicpost

Posts: 253
heey...
een maat van mij is een scooterrijder en snapt er amal niks van...!
hij vroeg t volgende:

ik heb een klein probleempje. als je een air cooled cilinder hebt, en de rest lq, kan je dan niet alles lq maken ofzoxd volgens mij is het echt een kk domme vraag, maar ik weet t echt niet

ik stuurde:

weet nie hoe da zit bij een scooter maar met lucht gekoeld lijkt t mij nie goed want das rijwind en bij jou zit ie hemaal ergens in de scooter dus die koelt nie hea!

heb ik gelijk of wat denken jullie..?
hij denkt dat je aircooled ook lqcooled kan maken.
hij wil dus de cilinder vervangen door een aircooled.
grtzz
 
t leven is kort dus leef je uit

riccardot 25-10-2009 19:36 Print reply

Posts: 1096
Er zijn zat luchtgekoelde scooters..
Je kunt niet van een luchtgekoelde cilinder een watergekoelde cilinder maken.
Wat je wel kunt doen is op een watergekoeld blok, een luchtgekoelde cilinder zetten. Je moet dan wel de waterpomp afsluiten.
 
Tobias Verhoef 25-10-2009 19:40 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Er zijn zat luchtgekoelde scooters..
Je kunt niet van een luchtgekoelde cilinder een watergekoelde cilinder maken.
Wat je wel kunt doen is op een watergekoeld blok, een luchtgekoelde cilinder zetten. Je moet dan wel de waterpomp afsluiten.


Bij brommers kan je van een lc een ac maken en andersom ook maar bij scooters niet.

Scooters die ac zijn die kan je wel ombouwen naar lc door een lc cilinder erop te bouwen en een elektrische waterpomp.

Maar van lc naar ac kan niet omdat een ac scooter geforceerde luchtkoeling heeft (oftewel een waaier op het vliegwiel) en dat kan je niet 1 2 3 op een lc scooter bouwen.

correct me if i'm wrong
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Reneetjehh 25-10-2009 19:41 Print reply

Posts: 253
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Er zijn zat luchtgekoelde scooters..
Je kunt niet van een luchtgekoelde cilinder een watergekoelde cilinder maken.
Wat je wel kunt doen is op een watergekoeld blok, een luchtgekoelde cilinder zetten. Je moet dan wel de waterpomp afsluiten.


oow oke da wist ik nie, maarja bij een sr kan je echt niet bij de cilinder zo ingebouwd is ie..
dus daar komt toch helemaal geen koeling van wind ofzo..?
dan verhoog je toch t risico op warm lopen..?
 
t leven is kort dus leef je uit
-simon- 25-10-2009 19:43 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]


Bij brommers kan je van een lc een ac maken en andersom ook maar bij scooters niet.

Scooters die ac zijn die kan je wel ombouwen naar lc door een lc cilinder erop te bouwen en een elektrische waterpomp.

Maar van lc naar ac kan niet omdat een ac scooter geforceerde luchtkoeling heeft (oftewel een waaier op het vliegwiel) en dat kan je niet 1 2 3 op een lc scooter bouwen.

correct me if i'm wrong


bij scooters is het juist heel simpel om om te bouwen. omdat bijna alle blokje is lc en ac geleverd zijn. koelkappen eraf en waterpomp erop en radiateur en wat slangen leggen en je bent klaar. en andersom is het lc gebeuren eraf en koelkappen met vin erop. en cilinder natuurlijk wisselen.

@renee: een scooter haalt zijn koeling vanaf de zijkant van het blok aan de rechtse kan als je erop zit. daar zul je dan normaal een kap met een vin erachter zien. maar als hij alles al lc heeft behalve cilinder zal dat wel niet en wordt hij wss slecht gekoeld.

Dit bericht is gewijzigd door -simon- op 25-10-2009 om 19:45 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 25-10-2009 19:43 Print reply

Posts: 13700
René, je hebt 25 topics aangemaakt op 145 posts. Ik verzoek je om eens vaker in het kleine vragen topic te proberen.
 

Dit topic is 3440 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved