Jasper Strahiem |
26-10-2009 17:33 |
Posts: 1950 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mitaa
ok bedankt ik ga het straks gelijk even testen
maar denk je dat mijn spanningsregelaar hier iets mee temaken zou kunnen hebben want die is best wel duur dus ik hoop het niet
http://link.marktplaats.nl/291003138
Dit bericht is gewijzigd door Jasper Strahiem op 26-10-2009 om 17:34 uur.
|
|
Make the most of now |
|
mitaa |
26-10-2009 17:35 |
Posts: 146 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]
http://link.marktplaats.nl/291003138
Dit bericht is gewijzigd door Jasper Strahiem op 26-10-2009 om 17:34 uur.
ok bedankt maar ik ga eerst de zekering teste.
dan de accu
en dan de spanningsregelaar.
dit lijkt me de beste volgorde niet ??
Dit bericht is gewijzigd door mitaa op 26-10-2009 om 17:36 uur.
|
|
|
|
tjeerdie |
26-10-2009 18:01 |
Posts: 251 |
beste volgorde ja,
ik heb ook een derbi senda met precies hetzelfde probleem:P
ik denk dat je accu gewoon dood is.
had ik ook, nieuwe accu gekocht, dacht ik ook die is weer dood want na 3 weken deed alles het ook weer zwak, maar de dynamo is denk ik gewoon kapot en ik ben bang dat dat bij jou precies hetzelfde geval is.
laad je accu maar eens op, zul je zien dat die het misschien net 3 dagen vol houd:P.
|
|
|
|
mitaa |
26-10-2009 18:02 |
Posts: 146 |
ohh lkkr de dynamo.
en hoe moet je die vervangen
(en heb jij precies de zelfde symptomen ??)
|
|
|
|
joost125 |
26-10-2009 18:03 |
Posts: 448 |
een brommer heeft geen dynamo......
Kijk eens onder je vliegwiel
|
|
|
|
mitaa |
26-10-2009 18:05 |
Posts: 146 |
geeft iemand hier soms les in brommerkunde :P want ik snap er niet veel van
hij heeft dus geen dynamo dus dat kan het niet zijn ??
en wat bedoel je met mijn vliegwiel ??
|
|
|
|
tjeerdie |
26-10-2009 18:06 |
Posts: 251 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mitaa
ohh lkkr de dynamo.
en hoe moet je die vervangen
(en heb jij precies de zelfde symptomen ??)
hoe ik die precies moet vervangen moet ik ook nog even bekijken.
ja ik heb denk ik dezelfde symptonen,
ik heb ook dat mijn toerenteller pas vanaf 2000 toeren het doet.
Ik heb ook dat als ik mijn rem indruk, en iets van 4000 toeren maak en dan ook nog mijn knipperlicht aandoe dat dan mijn toerenteller steeds op en neer gaat:P
en ja alles is gewoon zwak, mijn remlicht zie je niet, mijn knipperlichten zie je pas knipperen als je >6000 toeren maakt en er heel dicht met je ogen op zit.
ohja en alle lichtjes op mijn dashboard branden zo ongeveer...
|
|
|
|
mitaa |
26-10-2009 18:07 |
Posts: 146 |
ja bij mij doet echt alles het pas als ik toeren maak (dus gas geef)
|
|
|
|
tjeerdie |
26-10-2009 18:08 |
Posts: 251 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mitaa
geeft iemand hier soms les in brommerkunde :P want ik snap er niet veel van
hij heeft dus geen dynamo dus dat kan het niet zijn ??
en wat bedoel je met mijn vliegwiel ??
nou vliegwiel en dynamo vind ik vrijwel hetzelfde.
Dat is dat ronde grote ding van je blok zegmaar, die draait rondjes en geeft dan stroom af
EDIT:
die zit achter een dop die vast met 3 imbusmoertjes en bij mij zit mn vliegwiel vlak naast mijn kickstart, weet niet hoe het bij jou 2007 model is
Dit bericht is gewijzigd door tjeerdie op 26-10-2009 om 18:09 uur.
Dit bericht is gewijzigd door tjeerdie op 26-10-2009 om 18:12 uur.
|
|
|
|
mitaa |
26-10-2009 18:09 |
Posts: 146 |
maar hoe kan dat ineens kapot gaan
ik heb een derbi 2007 met 6000 km
dat kan toch eigenlijk niet zo snel kapot gaan
|
|
|
|
ChielTZR |
26-10-2009 18:10 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tjeerdie
[...]
nou vliegwiel en dynamo vind ik vrijwel hetzelfde.
Dat is dat ronde grote ding van je blok zegmaar, die draait rondjes en geeft dan stroom af
je vliegwiel geeft geen stroom af. dit is een magneet. door inductie spanningen ofzo komt er stroom vrij in je spoelen. met draadjes gaat dit naar accu, lampen etc.
moe meer rpm je vliegwiel, hoe groter de spanning dus. hoe beter alles zal werken.
@ mita: alles kan kapot
Dit bericht is gewijzigd door chieltl op 26-10-2009 om 18:10 uur.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
tjeerdie |
26-10-2009 18:10 |
Posts: 251 |
nogmaals, volgens mij is dit het probleem
|
|
|
|
Tim-gpr99 |
26-10-2009 18:12 |
Posts: 841 |
Lijkt mij ook maar, vriend van me zn drd 09 startte slecht en had nog aardig wat ander gezeik ermee, nog geen 3000 op de klok. Mijn derbi de kilomterteller ging stuk bij 7500 km, hoort ook niet te gebeuren....
|
|
GPR50 '99 streetfightert |
|
ChielTZR |
26-10-2009 18:13 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tjeerdie
[img]
http://www.josdijkma.../ontstekingderbi.jpg
[/img]
zo ziet die eruit
dat is je ontsteking, die tevens voor de stroom zorgt ja.
maar is het niet stom om dat zomaar te vervangen? mischien zit je probleem wel ergens anders. heb je wat gereedschap om iets te meten oid?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
leonmt5 |
26-10-2009 18:43 |
Posts: 799 |
spoelen gaan niet snel stuk.
ga naar de bromboer, laat je accu testen.
controleer je zekering.
en als je toch bij de bromboer bent kun je gelijk kijken als je accu bijlaad.
is het niet de accu of zekering?
dan is het waarschijnlijk je spanningsregelaar.
spoelen hoef je in eerste instantie niet te vervangen, die gaan bijna nooit kapot.
|
|
bert : bezopen en rijd toch. |
|