Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - derbi senda doet raar ??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1189 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59285 - derbi senda doet raar ??
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8595 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jasper Strahiem 25-10-2009 17:32 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Dan zouden verlichting e.d. niet meer werken?

Jawel, die gaan niet via accu. dat zijn richting aanwijzers het alleen doen bij gas geven duid ook op zekering.

Btw denk telkens dat jij Niek vd Wildt bent door je avatar
 
Make the most of now
ChielTZR 25-10-2009 17:34 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]

Jawel, die gaan niet via accu. dat zijn richting aanwijzers het alleen doen bij gas geven duid ook op zekering.

Btw denk telkens dat jij Niek vd Wildt bent door je avatar


hoezo duid het dan aan dat de zekering niet meer goed is?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Jasper Strahiem 25-10-2009 17:39 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]


hoezo duid het dan aan dat de zekering niet meer goed is?

Omdat hij het bij laag toeren niet doet (spoelen geven te weinig stroom) moet die het doen op accu maar doet die het niet. Bij gas geven (meer toeren) geven je spoelen meer stroom en kan de richtingaanwijzer gaan werken.
 
Make the most of now
ChielTZR 25-10-2009 17:43 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]

Omdat hij het bij laag toeren niet doet (spoelen geven te weinig stroom) moet die het doen op accu maar doet die het niet. Bij gas geven (meer toeren) geven je spoelen meer stroom en kan de richtingaanwijzer gaan werken.


je knipperlichten branden op je accu.
slechte accu, dus hij is al leeg
je spoelen laden accu, die stroom wordt dus direct gebruikt voor de knipperlichten, hoe meer toeren, hoe meer de accu wordt bijgeladen. en je knippers werken pas bij een bepaald voltage.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Jasper Strahiem 25-10-2009 17:47 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]


je knipperlichten branden op je accu.
slechte accu, dus hij is al leeg
je spoelen laden accu, die stroom wordt dus direct gebruikt voor de knipperlichten, hoe meer toeren, hoe meer de accu wordt bijgeladen. en je knippers werken pas bij een bepaald voltage.

Of het de zekering is of de accu kunnen wij niet weten. Maar zekering lijkt mij eerder dan accu
 
Make the most of now
ChielTZR 25-10-2009 17:50 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]

Of het de zekering is of de accu kunnen wij niet weten. Maar zekering lijkt mij eerder dan accu


mij lijkt het eerder de accu. als de zekering doorgebrand is heb je hele andere symptomen.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
leonmt5 25-10-2009 18:22 Print reply

Posts: 799
heb je een multimeter??
stap 1: meet je zekering door en maak de contacten schoon ( kan voorkomen dat ze roestig zijn.
stap 2: meet de spanning ( volt ) van je accu wanneer de motor niet aan staat, moet in de buurt van 12 volt zijn.
stap 3: meet de spanning van de accu waneer de motor aan staat met vol gas
dan moet de spanning oplopen tot +- 14 volt ( weet niet de exacte gegevens van derbi ).

als hij rond de 14 volt geeft is het niet je ontsteking spoel.
dus is het je accu, deze kun je zo laten testen bij de bromboer.
 
bert : bezopen en rijd toch.
Pixl 25-10-2009 18:22 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
heb je een multimeter??
stap 1: meet je zekering door en maak de contacten schoon ( kan voorkomen dat ze roestig zijn.
stap 2: meet de spanning ( volt ) van je accu wanneer de motor niet aan staat, moet in de buurt van 12 volt zijn.
stap 3: meet de spanning van de accu waneer de motor aan staat met vol gas
dan moet de spanning oplopen tot +- 14 volt ( weet niet de exacte gegevens van derbi ).

als hij rond de 14 volt geeft is het niet je ontsteking spoel.
dus is het je accu, deze kun je zo laten testen bij de bromboer.


Zekering hoef je niet door te meten, kun je wel zien of ie kapot is of niet.
 
So fuckin' what!?
leonmt5 25-10-2009 18:23 Print reply

Posts: 799
wat je ook kunt doen is de spanning van je voorlicht meten.
deze moet 12 volt wezen, kan wezen dat je spanningregelaar dood is.
maar ik denk eerder je accu.
 
bert : bezopen en rijd toch.
leonmt5 25-10-2009 18:25 Print reply

Posts: 799
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Zekering hoef je niet door te meten, kun je wel zien of ie kapot is of niet.


kan best voorkomen dat hij het 'hoedje' van de zekering los ligt.
komt vaak genoeg voor.
meten is weten.

 
bert : bezopen en rijd toch.
mitaa 26-10-2009 17:06 Print reply
Posts: 146
haha de ene zegt accu en de andere zekering
maar ik ga denk ik zoizo de accu vervangen.
maar weet iemand wat een goede accu is voor een derbi senda ??
(ik zie er namelijk een hele hoop )

edit : en heeft de accu ook temaken met dat mijn toerenteller zo raar doet ??

Dit bericht is gewijzigd door mitaa op 26-10-2009 om 17:07 uur.
 
Jasper Strahiem 26-10-2009 17:16 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mitaa
haha de ene zegt accu en de andere zekering
maar ik ga denk ik zoizo de accu vervangen.
maar weet iemand wat een goede accu is voor een derbi senda ??
(ik zie er namelijk een hele hoop )

edit : en heeft de accu ook temaken met dat mijn toerenteller zo raar doet ??

Dit bericht is gewijzigd door mitaa op 26-10-2009 om 17:07 uur.

Ik zou eerst maar eens naar die zekering kijken is 2minuten werk, zadel er af en zit je bij de plus draad van je accu af wel iest zitten Accu kan nog best goed zijn
 
Make the most of now
mitaa 26-10-2009 17:19 Print reply
Posts: 146
en hoe kan ik dan zien oftie kapot is ?? (sorry ik ben echt een dom persoon als het om elektriciteit gaat )
 
Jasper Strahiem 26-10-2009 17:25 Print reply

Posts: 1950
Bij het draadje vanaf je accu zit een dingetje wat je in kan drukken daarna moet draaien en zo uitelkaar haald. Daarin zit een zekering. Als die nog heel is zit er een heel draadje in. Als die stuk is is dat draadje doorgesmolten Dat zie je meteen
 
Make the most of now
mitaa 26-10-2009 17:30 Print reply
Posts: 146
ok bedankt ik ga het straks gelijk even testen
maar denk je dat mijn spanningsregelaar hier iets mee temaken zou kunnen hebben want die is best wel duur dus ik hoop het niet
 

Dit topic is 8595 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved