Jasper Strahiem |
25-10-2009 17:32 |
Posts: 1950 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]
Dan zouden verlichting e.d. niet meer werken?
Jawel, die gaan niet via accu. dat zijn richting aanwijzers het alleen doen bij gas geven duid ook op zekering.
Btw denk telkens dat jij Niek vd Wildt bent door je avatar
|
|
Make the most of now |
|
ChielTZR |
25-10-2009 17:34 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]
Jawel, die gaan niet via accu. dat zijn richting aanwijzers het alleen doen bij gas geven duid ook op zekering.
Btw denk telkens dat jij Niek vd Wildt bent door je avatar
hoezo duid het dan aan dat de zekering niet meer goed is?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Jasper Strahiem |
25-10-2009 17:39 |
Posts: 1950 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]
hoezo duid het dan aan dat de zekering niet meer goed is?
Omdat hij het bij laag toeren niet doet (spoelen geven te weinig stroom) moet die het doen op accu maar doet die het niet. Bij gas geven (meer toeren) geven je spoelen meer stroom en kan de richtingaanwijzer gaan werken.
|
|
Make the most of now |
|
ChielTZR |
25-10-2009 17:43 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]
Omdat hij het bij laag toeren niet doet (spoelen geven te weinig stroom) moet die het doen op accu maar doet die het niet. Bij gas geven (meer toeren) geven je spoelen meer stroom en kan de richtingaanwijzer gaan werken.
je knipperlichten branden op je accu.
slechte accu, dus hij is al leeg
je spoelen laden accu, die stroom wordt dus direct gebruikt voor de knipperlichten, hoe meer toeren, hoe meer de accu wordt bijgeladen. en je knippers werken pas bij een bepaald voltage.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Jasper Strahiem |
25-10-2009 17:47 |
Posts: 1950 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]
je knipperlichten branden op je accu.
slechte accu, dus hij is al leeg
je spoelen laden accu, die stroom wordt dus direct gebruikt voor de knipperlichten, hoe meer toeren, hoe meer de accu wordt bijgeladen. en je knippers werken pas bij een bepaald voltage.
Of het de zekering is of de accu kunnen wij niet weten. Maar zekering lijkt mij eerder dan accu
|
|
Make the most of now |
|
ChielTZR |
25-10-2009 17:50 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]
Of het de zekering is of de accu kunnen wij niet weten. Maar zekering lijkt mij eerder dan accu
mij lijkt het eerder de accu. als de zekering doorgebrand is heb je hele andere symptomen.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
leonmt5 |
25-10-2009 18:22 |
Posts: 799 |
heb je een multimeter??
stap 1: meet je zekering door en maak de contacten schoon ( kan voorkomen dat ze roestig zijn.
stap 2: meet de spanning ( volt ) van je accu wanneer de motor niet aan staat, moet in de buurt van 12 volt zijn.
stap 3: meet de spanning van de accu waneer de motor aan staat met vol gas
dan moet de spanning oplopen tot +- 14 volt ( weet niet de exacte gegevens van derbi ).
als hij rond de 14 volt geeft is het niet je ontsteking spoel.
dus is het je accu, deze kun je zo laten testen bij de bromboer.
|
|
bert : bezopen en rijd toch. |
|
Pixl |
25-10-2009 18:22 |
Posts: 3125 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
heb je een multimeter??
stap 1: meet je zekering door en maak de contacten schoon ( kan voorkomen dat ze roestig zijn.
stap 2: meet de spanning ( volt ) van je accu wanneer de motor niet aan staat, moet in de buurt van 12 volt zijn.
stap 3: meet de spanning van de accu waneer de motor aan staat met vol gas
dan moet de spanning oplopen tot +- 14 volt ( weet niet de exacte gegevens van derbi ).
als hij rond de 14 volt geeft is het niet je ontsteking spoel.
dus is het je accu, deze kun je zo laten testen bij de bromboer.
Zekering hoef je niet door te meten, kun je wel zien of ie kapot is of niet.
|
|
So fuckin' what!? |
|
leonmt5 |
25-10-2009 18:23 |
Posts: 799 |
wat je ook kunt doen is de spanning van je voorlicht meten.
deze moet 12 volt wezen, kan wezen dat je spanningregelaar dood is.
maar ik denk eerder je accu.
|
|
bert : bezopen en rijd toch. |
|
leonmt5 |
25-10-2009 18:25 |
Posts: 799 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]
Zekering hoef je niet door te meten, kun je wel zien of ie kapot is of niet.
kan best voorkomen dat hij het 'hoedje' van de zekering los ligt.
komt vaak genoeg voor.
meten is weten.
|
|
bert : bezopen en rijd toch. |
|
mitaa |
26-10-2009 17:06 |
Posts: 146 |
haha de ene zegt accu en de andere zekering
maar ik ga denk ik zoizo de accu vervangen.
maar weet iemand wat een goede accu is voor een derbi senda ??
(ik zie er namelijk een hele hoop )
edit : en heeft de accu ook temaken met dat mijn toerenteller zo raar doet ??
Dit bericht is gewijzigd door mitaa op 26-10-2009 om 17:07 uur.
|
|
|
|
Jasper Strahiem |
26-10-2009 17:16 |
|
mitaa |
26-10-2009 17:19 |
Posts: 146 |
en hoe kan ik dan zien oftie kapot is ?? (sorry ik ben echt een dom persoon als het om elektriciteit gaat )
|
|
|
|
Jasper Strahiem |
26-10-2009 17:25 |
Posts: 1950 |
Bij het draadje vanaf je accu zit een dingetje wat je in kan drukken daarna moet draaien en zo uitelkaar haald. Daarin zit een zekering. Als die nog heel is zit er een heel draadje in. Als die stuk is is dat draadje doorgesmolten Dat zie je meteen
|
|
Make the most of now |
|
mitaa |
26-10-2009 17:30 |
Posts: 146 |
ok bedankt ik ga het straks gelijk even testen
maar denk je dat mijn spanningsregelaar hier iets mee temaken zou kunnen hebben want die is best wel duur dus ik hoop het niet
|
|
|
|